• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
чет дек 03, 2020 2:07 pmDMN написа:
Тя темата и без това стана на.... :-D
Я да питам аз сега - ако в показания случай с ремъка, при включване на първа скорост, но с развъртане на колелото в обратна посока(назад), двигателят ще запали ли? И ако не, защо?
:partyman:
Какво и е на темата, каламбур да става.
АКО успееш да запалиш мотора си назад ще имаш една предавка напред и няколко 3-4-5-6-... назад, колата ти ще стане от задноприводна в предноприводна и обратното.
Мен по-ме мъчи въпроса, ако се движа със скорост по-голяма от светлината, как фаровете ще ми осветяват пътя?
DMN - майстор
preslav написа:
АКО успееш да запалиш мотора
Ама а де! Аз точно това питам - ще може ли? :)
preslav написа:
Мен по-ме мъчи въпроса, ако се движа със скорост по-голяма от светлината, как фаровете ще ми осветяват пътя?
Поне засега се смята, че по-голяма скорост от тази на светлината не е възможна(а може вече и да не е така).
Ако се движиш със скоростта на светлината и си светиш пред теб, няма да виждаш нито пътя, нито светлината от фаровете отразена от тях пред тях :-D .
:partyman:
п.п. Абе знаех си аз, че като тръгнем от едно зарядно, ще отидем светлинни години напред :-D .
preslav - майстор
чет дек 03, 2020 3:59 pmDMN написа:
preslav написа:
АКО успееш да запалиш мотора
Ама а де! Аз точно това питам - ще може ли? :)
preslav написа:
Мен по-ме мъчи въпроса, ако се движа със скорост по-голяма от светлината, как фаровете ще ми осветяват пътя?
Поне засега се смята, че по-голяма скорост от тази на светлината не е възможна(а може вече и да не е така).
Ако се движиш със скоростта на светлината и си светиш пред теб, няма да виждаш нито пътя, нито светлината от фаровете отразена от тях пред тях :-D .
:partyman:
п.п. Абе знаех си аз, че като тръгнем от едно зарядно, ще отидем светлинни години напред :-D .
Корабните дизели (главните машини) работят и назад и напред, но за целта има специално устройство, което променя фазите на газоразпределение - не съм чувал такова нещо да има за малките машини, били те двутактови или четиритактови.
kozl - майстор
чет дек 03, 2020 2:07 pmDMN написа:
Я да питам аз сега - ако в показания случай с ремъка, при включване на първа скорост, но с развъртане на колелото в обратна посока(назад), двигателят ще запали ли? И ако не, защо?
:partyman:
При показания случайнай-вероятно няма да заработи двигателя. Ако е бензинка може да пръсне смукателния колектор. Това щото клапаните ще се отварят обратно на часовниковата стрелка :-D Т.е. ако е останала горивна смес в някое бутало след като се е запалила сместа в буталото вместо в изпускателните ще постъпи в смукателните тръби, където се подава горивната смес и бум.

И като бивш моделист сме пробвали двутактови едноцилиндрови двигатели и сме ги припалвали в обратна посока.
iliya_i - майстор
чет дек 03, 2020 2:07 pmDMN написа:
Тя темата и без това стана на.... :-D
Тя изнащално темата си беше сбъркана. Още от идеята, че може с 60W зарядно да вдигнеш разреден акумулатор до 15V за секунди.
qrt - помощник
iliya_i написа:
Още от идеята, че може с 60W зарядно да вдигнеш разреден акумулатор до 15V за секунди.
Но е факт. Ясно ми е , че нещо не е както трябва, и затова пуснах темата.Както писах по-горе акумулатора го заредих с друго зарядно на 13,8v без кипене, и колата пали нормално.В бъдеще ще ползвам към моето зарядно една крушка и това е.Какъв му е проблема , и китаеца който го е правил не знае :)
kozl - майстор
чет дек 03, 2020 11:01 pmqrt написа:
iliya_i написа:
Още от идеята, че може с 60W зарядно да вдигнеш разреден акумулатор до 15V за секунди.
Но е факт. Ясно ми е , че нещо не е както трябва, и затова пуснах темата.Както писах по-горе акумулатора го заредих с друго зарядно на 13,8v без кипене, и колата пали нормално.В бъдеще ще ползвам към моето зарядно една крушка и това е.Какъв му е проблема , и китаеца който го е правил не знае :)
За жалост, въпреки изписаното, проблема е в това, че продължаваш да търсиш проблем там дето го няма #-o
Зарядното ти не е автоматично и е изправно.
Акумулатора, който пали не означава, че е зареден до номинален капацитет. Според мен основния проблем е в причината, поради която недозаредения акумулатор постепенно си губи капацитета от системно недозареждане в автомобилната инсталация. Те за това в някои от новите генерации автомобили има допълнителна система за заряд на акумулатора. Такава система примерно променя нивото на стабилизираното напрежение, за да се увеличи тока на заряд в акумулатора, а като логиката прецени, че акумулатора е зареден подържа напрежение към 13V. Тази система може да отмери каква енергия е отдадена от акумулатора и каква е постъпила в него или колко Ah са източени и колко заредени. И предполагам логиката на софтуера е да балансира разряда и заряда на акумулатора.
Аз откак съм купил Партнера като нов, вече 5,5 г. акумулатора не съм го вадил от чекмеджето дето е забутан. Необслужваем, без индикатор тип "ОЧО". Двигателя пали, проблеми с акумулатор до настоящия момент - нямам. Като съдя от опита с по-предните акумулатори, изключвайки "поляка", 5-6-7 годинки са избутали. Обаче с грижи, защото колата беше атмосферен дърт дизел и зимата пали не от първия, а от н-тия път и акумулатора требе да има "тяга" (капацитет). Иначе нема палене.
Новата кола HDI дизел пали от 1/4 оборот. До сега 5,5 безгрижни години по отношение допълнителен заряд акумулатор. Това може да включа към поредния експеримент от нуждата по обслужване на акумулатор за една друга тема.
И така аз списах - според нуждата защо и как съм зареждал акумулатори.
Ти защо ги зареждаш тези акумулатори?
kozl - майстор
чет дек 03, 2020 6:21 pmiliya_i написа:
чет дек 03, 2020 2:07 pmDMN написа:
Тя темата и без това стана на.... :-D
Тя изнащално темата си беше сбъркана. Още от идеята, че може с 60W зарядно да вдигнеш разреден акумулатор до 15V за секунди.
А като се :? то 5А при 15,7V са 78,5W.
И не е идея, а направо практика и верно не е за секунди, а за минути:
вт мар 17, 2015 10:50 amkozl написа:
Ето го парадокса. На акумулатора в дясната част долу под текста 900А пише:
"PERMISSIBLE CHARGING VOLTAGE 14 - 14.4 V
KEEP ELECTROLYTE LEVEL 10 TO 15 MM ABOVE
THE TOP EDGE OF SEPARATOR"

При заряд примерно с 2А напрежението отива към 15,6V, а при 4A става 15.9V. Не че нямам с какво да го зареждам, но не спазвам ограничението на производителя, а на колата при изправна инталация няма повече от 14,6V. Според мен този акумулатор е непригоден за нормална експлоатация. Т.е. подлежи на подмяна, защото е гаранционен. Обаче вместо гаранция получих куп несмислени обяснения.
koveslav - майстор
Напълно разредения акумулатор се държи точно като напълно сулфатизирал.Има ред ситуации в които автоматичното модерно зарядно е съвсем безполезно,даже някои от тях в такива ситуации изобщо не тръгват.Зарядно с ръчен режим оборудвано и с ампермер и с волтметър е истината,за да се наблюдава пълната "картинка",иначе съдейки само по резултатите на модерните зарядни,спокойно може да се изхвърли здрав,но много разреден акумулатор.
DMN - майстор
qrt написа:
iliya_i написа:
Още от идеята, че може с 60W зарядно да вдигнеш разреден акумулатор до 15V за секунди.
Но е факт.
И сега - кое е факт? От дадения линк в първия пост, виждам че става дума за това зарядно, а в характеристиките пише 110W. Или аз бъркам нещо? :?
Прикачен файл:
2020-12-04_172655.jpg
2020-12-04_172655.jpg (68.25 KиБ) Видяна 186 пъти
qrt написа:
Както писах по-горе акумулатора го заредих с друго зарядно на 13,8v без кипене, и колата пали нормално.
За втори път питам :) . Как прецени, че си заредил напълно акумулатора? Окото стана ли зелено?
Преди да заредиш акумулатора, колата не палеше ли?
:partyman:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Проблем със зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: