• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
muhala - майстор
Здравейте,

Имам акумулатор, който ще кара 7а зима. Предишните караха по 4 зими и умираха. Покрай пандемията не карам колата много и акумулатора изкара 2 зими повече.
Мился си да му спретна един Buck конвертор от 20 волта на 14 и да захраня това нещо с една парксайдска батерия.
Според вас дали ще има някакъв ефект ?
Колата консумира около 50мА, което прави малко над 1Ач на денонощие, а аз тази кола почти не я карам.
Варианта с ваденето на акумулатора е абсурден за мен.
hidrazin - майстор
За какво тоя цирк?
Правилното е като не се кара да се държи на топло (над нулата) и първоначално зареден.
Иначе като реши че ще умира, нищо не мое да го спаси.
Тая батерия ако е 3Ah по зададените параметри ще те изкара няма и 3 денонощия.
И ще трябва да я зареждаш...
:partyman:
Микро PV централка, близо до автомобила. Изпълнението не е удобно в градска среда.
Панел 30-40Wp, с подходящо контролерче.
Другият вариант, който ползвам- "интелигентно" зарядно. Стек, Бош, лидълски и кауфландски изпълнения. Подходящо е в гаражна среда.

Като подвариант на предложението на Хидрата- откачане на минусовата клема на акумулатора, ако религията на автомобила позволява и подходящ за по-топлите месеци.
Детето - специалист
Оловните акумулатори се саморазреждат и то много по бързо от другите. Падне ли под 50% и започва да се скапва по бързо, падне ли до 0 е почти сигурно, че няма да изкара много.
Ако искате да му запазите живота, веднъж в месеца зареждане на макс.
нед окт 16, 2022 8:26 pmДетето написа:
Оловните акумулатори се саморазреждат и то много по бързо от другите. Падне ли под 50% и започва да се скапва по бързо, падне ли до 0 е почти сигурно, че няма да изкара много.
Ако искате да му запазите живота, веднъж в месеца зареждане на макс.
Колко акумулатора са минали през ръцете ти?
Най дълго живял стартов? А тягов? Последният в какъв експлоатационен режим?
Да четем, всички можем- пише го под път и над него.
brum - майстор
2020та като не се караше много държах колата с предният прозорец на юг и един панел дето правеше 20-30 вата зад прозореца. Върши работа. Продават такива дето са за това правени - дребни, с 4 от ония вакуумните лепки по края. Залепяш за прозореца, включваш в запалката и се надяваш на слънце.
muhala - майстор
Варианта с LiIon батерия не е удачен, поради работната температура на тези батерии.
brum - майстор
Не откривай топлата вода. Малък фотоволтаичен панел е вече откритата "топла вода". Някой коли го имат вграден в шибидаха.

Отваряш aliexpress, харесваш нещо и си решаваш проблемите.

Драма е с някой по-нови коли, че изключват запалките като се махне ключа. Там си има решение за запалката според модела. Или софтуерно, или хардуерно.
lyubohar - майстор
Да,моята кола като извадиш ключа и няма никой в запалката.
Старата имаше контакт в комбито постоянно включен.
Освен това като запалите колата се подава напрежение в запалката.
Какво става в този момент с панела?Дали има някаква защита?Диод например?
Ако е пределно маломощен, няма проблем.
После си трябва контролер.
Моят е 60Wp, с контролер 10А и тягов акумулатор 8А- завършена системка, която ползвам по палатки. От изхода на контролера съм захранил акумулатора на колата.
С това чудо съм енергонезависим за осветление, телефон, поддръжка на автомобилният, а дори съм събуждал напълно изтощен акумулатор на колега, за един слънчев ден.
  • 1
  • 2

Тема "поддържане на акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: