Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте,

Събирам оферти за изграждане на трасе за домашна зарядна станция за електромобил от централното табло на сградата до гаража ми.
Мощността на станцията е 11kW (с потенциал за 22kW в бъдеще) като партидата, която имам трифазна партида на 15kW.

Викнах няколко фирми, тази от която съм с най-добри впечатления ми предлага полагането на ШВПС кабел 5х6мм т.к. ще минава на закрито. (От таблото, през мазето и към гаража). Също така кабелът ще е положен в пвц тръба.

Т.к. не съм запознат много с кабелите, може ли да ми кажете дали това е подходящ избор и дали има нужда от свт кабел при тези условия? Виждам, че и волтажът е различен - ШВПС е с 300/500 V, докато СВТ е на 600/1000

Благодаря предварително!
sts - специалист
ШВПС кабел за стационарен консуматор не е за предпочитане.
Кабел СВТ е по подходящ за зарядната станция.
Вместо PVC тръба аз бих сложил брониран кабел СВБТ на скоби.
Всяко решение с PVC тръба или брониран кабел е удачен.
Предпочитам бронирания кабел основно против гризачи.
На Ваше място бих положил кабел за 22 кW зарядна станция.
speka_rs - майстор
5х6 мм2 е напълно достатъчен кабел за 22 кВт зарядна станция. Все пак при 22 кВт са максимум 32 А, при трифазна партида.
zz_stefanov - майстор
пет окт 13, 2023 10:33 amspeka_rs написа:
5х6 мм2 е напълно достатъчен кабел за 22 кВт зарядна станция. Все пак при 22 кВт са максимум 32 А, при трифазна партида.
това дали е достатъчен зависи и от дължината на трасето

Тема "Кабелно трасе за зарядна станция" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: