Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
1115 - специалист
Подскажете съществува ли индикатор, който при задействане от ток си променя цвета от зелен примерно на червен и остава така докато ръчно не се ресетне. Идеята е при задействане на защита, която изключва захранването да остане индикация, че тя се е задействала. Реле със самоподдръжка примерно и индикатор не ми върши работа.
hidrazin - майстор
чет окт 03, 2024 11:04 pm1115 написа:
Подскажете съществува ли индикатор, който при задействане от ток си променя цвета от зелен примерно на червен и остава така докато ръчно не се ресетне. Идеята е при задействане на защита, която изключва захранването да остане индикация, че тя се е задействала. Реле със самоподдръжка примерно и индикатор не ми върши работа.
Това го прави всеки автоматичен предпазител. Пада му палчето и остава така докато не го "ресетнеш". :-D
:partyman:
1115 - специалист
чет окт 03, 2024 11:26 pmhidrazin написа:
чет окт 03, 2024 11:04 pm1115 написа:
Подскажете съществува ли индикатор, който при задействане от ток си променя цвета от зелен примерно на червен и остава така докато ръчно не се ресетне. Идеята е при задействане на защита, която изключва захранването да остане индикация, че тя се е задействала. Реле със самоподдръжка примерно и индикатор не ми върши работа.
Това го прави всеки автоматичен предпазител. Пада му палчето и остава така докато не го "ресетнеш". :-D
:partyman:
Така де, но не ми се прави късо за да получа ефекта.
Има ли нещо, без късо да действа така?
hidrazin - майстор
чет окт 03, 2024 11:33 pm1115 написа:
Така де, но не ми се прави късо за да получа ефекта.
Има ли нещо, без късо да действа така?
Че то на автоматичните предпазители не им падат палчетата само при късо...
Въобще си нямам на идея ... каква ти е идеята. :-D
:partyman:
1115 - специалист
Четох темата на Кери и ме осени идея да си свържа Бухолцовото реле за да не си тресна трансформатора.
Обаче не ми се ще някой да включи трафа при задействана газова защита. Треа му свети нещо червено, а нема да има тоци.
hidrazin - майстор
чет окт 03, 2024 11:42 pm1115 написа:
Четох темата на Кери и ме осени идея да си свържа Бухолцовото реле за да не си тресна трансформатора.
Обаче не ми се ще някой да включи трафа при задействана газова защита. Треа му свети нещо червено, а нема да има тоци.
Ще ме извиняваш ама що за простотии?
На онова нещо му викат Бухолцово РЕЛЕ щото има контакти.
Обикновено контакти за две степени.
Първа степен за малко количество газове и тя е ПРЕДУПРЕДИТЕЛНА - някой да отиде и да види какво става.
Втора степен е за голям поток от газове и тя е за да ИЗКЛЮЧИ НЕЗАБАВНО трансформатора. Без чака някой да го гледа.
Щом трансформатора е оборудван с Бухолцово реле, то релето трябва да е изведено към зашитите на трансформатора.
И на защитите си има съответните индикации/клапи/аларми.
Таааа... ми стана още по-неясно за какво питаш?
С толкова подробности - толкова.
Дай ся пак ама с повече подробности.
:partyman:
P.S. Тези контакти на Бухолцовото реле стандартно са РИД ампули - магнитни контакти в стъклен корпус.
Нормално не са за голям ток и е желателно използването на междинно реле.
MamaMy - майстор
И защо едно самозадържало реле да не ти върши работа? Захранваш го през собствения НО контакт запаралелен с ресетващ бутон. Аварийната индикация батерия и мигащ червен светодиод през НЗ контакт на същото реле и си готов. Има само един недостатък. При всяко мигване на тока ще трябва да го ресетваш. Хубаво е да сложиш и някакво закъснение за да не разпада от тези токови удари, а да държи поне 4-5 секунди преди да изключи.
1115 - специалист
пет окт 04, 2024 12:10 amhidrazin написа:
чет окт 03, 2024 11:42 pm1115 написа:
Четох темата на Кери и ме осени идея да си свържа Бухолцовото реле за да не си тресна трансформатора.
Обаче не ми се ще някой да включи трафа при задействана газова защита. Треа му свети нещо червено, а нема да има тоци.
Ще ме извиняваш ама що за простотии?
На онова нещо му викат Бухолцово РЕЛЕ щото има контакти.
Обикновено контакти за две степени.
Първа степен за малко количество газове и тя е ПРЕДУПРЕДИТЕЛНА - някой да отиде и да види какво става.
Втора степен е за голям поток от газове и тя е за да ИЗКЛЮЧИ НЕЗАБАВНО трансформатора. Без чака някой да го гледа.
Щом трансформатора е оборудван с Бухолцово реле, то релето трябва да е изведено към зашитите на трансформатора.
И на защитите си има съответните индикации/клапи/аларми.
Таааа... ми стана още по-неясно за какво питаш?
С толкова подробности - толкова.
Дай ся пак ама с повече подробности.
:partyman:
P.S. Тези контакти на Бухолцовото реле стандартно са РИД ампули - магнитни контакти в стъклен корпус.
Нормално не са за голям ток и е желателно използването на междинно реле.
Ти си мислиш, че щом го има и е изведено ама си в България и при мен не е свързано.
Проверих го визуално!
Да те допълня - при първа степен някой е разумно да вземе масло за тест за да не стане както вероятно при Кери.
пет окт 04, 2024 12:15 amMamaMy написа:
И защо едно самозадържало реле да не ти върши работа? Захранваш го през собствения НО контакт запаралелен с ресетващ бутон. Аварийната индикация батерия и мигащ червен светодиод през НЗ контакт на същото реле и си готов. Има само един недостатък. При всяко мигване на тока ще трябва да го ресетваш. Хубаво е да сложиш и някакво закъснение за да не разпада от тези токови удари, а да държи поне 4-5 секунди преди да изключи.
Тая работа с батерия дето да замине и да се взривим не си е работа.
Искам "аналогова" индикация.
hidrazin - майстор
пет окт 04, 2024 12:16 am1115 написа:
Да те допълня - при първа степен някой е разумно да вземе масло за тест за да не стане както вероятно при Кери.
Това за к'ъв чеп го пишеш?
След като съм написал:
пет окт 04, 2024 12:10 amhidrazin написа:
Първа степен за малко количество газове и тя е ПРЕДУПРЕДИТЕЛНА - някой да отиде и да види какво става.
...е ясно че гледащия не трябва да е полски свирач.
Ай ся и аз да те "допълня" - при наличие на газ (много газ) в Бухолцовото реле обикновено вече е късно да се взима проба за масло. :)
И въобще при наличие на газ се взима проба за ... ГАЗ. Отделно тази за масло.
А проба за масло трябва да се взима поне веднъж годишно. ЕСО взимат два пъти годишно.
Да допълвам ли и още?
При липса на аларма/защита/извеждане... релето се проверява поне веднъж месечно.
Знаеш как. :) През стъкленото прозорче за наличие на събрали се газове.
Таааа... Дай пак.
Какъв е проблема да си направиш индикация (светлинна) за състоянието на Бухолцовото реле?
Поне за първа степен, защото не знам дали има възможност втора степен да изключи трафа. :?
Вероятно не.
:partyman:
1115 - специалист
пет окт 04, 2024 12:40 amhidrazin написа:

Какъв е проблема да си направиш индикация (светлинна) за състоянието на Бухолцовото реле?
Поне за първа степен, защото не знам дали има възможност втора степен да изключи трафа. :?
Вероятно не.
:partyman:
Ако четеш и ще разбереш проблема за индикацията.
А и гадаеш и то неправилно - може да има възможност да изключи трафа.
Точно заради горното, липсата на напрежение е проблем.

Тема "Авариен индикатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: