Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
burkov - специалист
Здравейте,
Мисля да се подготвя малко окабеляване за зарядна станция В гаража.
Към момента имам малко табло в гаража, захранено с 2,5мм2 от главното табло.
В него имам един предпазител за осветление 10А, един 16А за контакт.
За момента ползвам за зареждане този за контакта, но е само с 1,5мм2 проводник и контакта е доста калпав, та не смея да пусна зарядното за колата над 10А за дълго време.
Планирам близката година да сложа монофазна станция 7,5кв, както и да сменя партидата.
До тогава обаче ми се иска да ползвам пълните 16А на зарядното. Мисля да добавя нов предпазител, както и да пусна ново трасе на удобно място.
За начло ще вържа един усилен шуко контакт за това трасе, пък като дойде станцията и новата партида ще си я вържа директно.

Обмислям отново 16А предпазител и 3х6 квадрата меден многожилен проводник в някаква обсадна тръба или гофре.

Дайте препоръка за проводници, предпазител, табло, тръби или гофре и всичко което се сещате.
Имам някаква идея какво правя, учил съм електроника и електротехника, но все пак е по-отговорна работа и ми се иска да валидирам идеите си. Знам, че има хора с опит и квалификация, които четат и ще съм благодарен на всяка помощ.
hidrazin - майстор
Наличното в момента е напълно достатъчно за 16А и нищо не трябва да правиш.
С изключение на контакта за който казваш че е калпав.
Няма как да знам колко е калпав. Ми смени го де.
По принцип всички стандартни контакти Шуко са за 16А.
:partyman:
burkov - специалист
Ами ще взема да пробвам с един читав контакт, та даже и някаквъв усилен продават за електрички.
Имам термо кармера и ще погледна какво се случва във времето.

Иначе и самата локация на тоя контакт не ми е хич удобна. Та нямам избор, ще трябва да пускам ново трасе.
Гаража е тесен, а корейците забили порта за зареждане отдясно. И трябва да избирам или да зареждам колата или да мога да си отворя вратата #-o
hidrazin - майстор
Не знам за какъв усилен контакт говориш.
Усилените контакти са 25А - така че с увеличената партида пак ще трябва да го сменяш.
За електрички няма специални контакти.
:partyman:
Детето - специалист
Принципно има някакви за електрички които били по качествени и издържали на по продължителен товар, не се загрявали толкова заради самата връзка. Отделно има и разни други екстри към някои от тях, следят температурата и ако случайно има греене спират захранването. Не съм ги виждал, само съм слушал по интернет пространството за тях.
При мен 7kw монофазно съм го вързал с 4мм2 дължина около 15 метра от главното табло и при 7kw напрежението от 240 волта слиза под 220 волта. Не съм проверявал дали пада е от този кабел или по напред. Щепсела е три пинов 32А с такъв си върви зарядното. Индустриален/евро се води, не знам как е по правилно.
16А АП за 7kw ще е слабо.

Тема "Окабеляване за зарядна станция" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: