Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moni8888 - напреднал
Колеги,имам проблем със стартера на колата ми и изкам да ви попитам, как най лесно мога да измеря ротора дали е здрав и по точно как е свързана намотката му със клемите на колектора,какви съпрориеления трябва да измеря между тях?Признаците са му бавно въртене,греене повече от нормално а и в доста случаи не тръгва.Благодря на отзовалите се.
Justy - майстор
Не се опитвай сам да го правиш. И аз имам проблеми, особено зимата. Два пъти го карам в сервиз и вече ще взема да го сменя.
div - напреднал
нови втулки.възможно е и колектора да е замазан.хлабава/маса/към двигателя.
moni8888 - напреднал
мерси за съветите колеги,но въпреки всичко нека по просветлените да ми кажат как се свързват намотките на ротора към колекторните клеми, и какво съпротивление трябва да се измери между тях.До колкото знам на колектора постоянно се мени посоката на свързване +,- за да се осъществи постоянно въртене,но не ми е ясно как точно става и колко контура са свързани с тях,дали броят им е полувината на броя клеми. А що се отнася до това да го сменя,колата е галант '93 и стартер почти не се намира а и да се намери той е маса пари,затова ще го давам на ремонт,но от любопитство в питам.
todor_velikov - специалист
значи за твоя модел стартер не зная колко ома трябва да е съпротивлението на ротора и статора,но проверката се прави така-трябва да имаш омметър или мултицет който мери съпротивление.слагаш го на най -малкия обхват (на повечето е 200 ома) и мериш срещуположните пластини от колектора.така съпротивлението на всички премерени трябва да е едно и също.после слагаш на най-големия обхват и и мериш между вала на ротора и всяка от пластините на колектора -там ако всичко е наред винаги трябва да показва "1".после мериш и статорната намотка на най високия обхват за връзка с корпуса там също трябва да показва 1.ако ти се разглобява "шалтера "го разглоби и виж дали хубаво контактуват плочките дето правят контакт,щото може и оттам да върти бавно ако са окислени.почисти ги.виж и лагерите както ти писаха колегите.
е това е в общи линия ,дано си ме разбрал какво ти написах :wink:
vlado0549 - специалист
Стартера неможеш по принцип да го измериш с обикновен уред.Трябва да го измериш с едно специално устройство...нарича се на жаргон бръмчок(или поне аз така го знам).по принцип веригата на четките минава през намотките на статора.Ако ти е изтрита някоя четка бобината няма да ти включи.А съпротивление на роторя дори няма нужда да го мериш!!!
manolito - специалист
Този "бръмчок" , да не е мегер? :? Можеш да си измериш ротора за пробив и с обикновенна крушка свързана последователно на 220в! Но внимавай да не те гепи тока. Подобни пробници имат по магазините за ел материали , с тях пробват дали са изправни нагревателите. Никаде не трябва свети между пластините на колектора и оста на ротора. :wink:

Тема "Проблем със стартер на автомобл" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: