• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
soto - специалист
Здравейте.Първо ще ви кажа какво трябва да прави този Ел.двигател.Да има реверс,и да му се регулират оборотите .За регулиране на оборотите използвах регулатор обороти от прахосмукачка само смених потенциометъра за да тръгва от 0 до безкрай демек да си развие пълните обороти двигателчето.До тук всичко се получи,усилвам намалял оборотите всичко доло горе е приемливо.Забелязах обаче че двигателчето само се мъчи да си намали,увеличи оборотите.Питането ми е ЗАЩО? След това ми се прииска да е с реверс,отварям руските форуми и you tube гледам пичовете слагат ЦК кюлчета или използват от някоя повредена дрелка бутона за реверс слагат и забравят.И аз така събрах всичко по начина показан от тях.От стар перфоратор взех управлението за реверс, свързах на кръст 2кабела на четките,2 на статора,пускам в едната посока завъртя а в другата изгърмя платката за регулиране на оборотите.ЗАЩО? След това свързах само моторчето за реверса, в едната посока върти добре но в другата започна да мирише и взе да пуши.Защо?Аз ли нещо греша или е такова двигателчето.Идеята е това двигателче да премества супорта на струг посредством два редуктора,в двете посоки.Ето го и него.

Прикачен файл

IMG_20171222_133408.jpg
Последна промяна от soto на ср дек 27, 2017 5:30 pm, променено общо 2 пъти.
soto - специалист
soto написа:
Здравейте.Първо ще ви кажа какво трябва да прави този Ел.двигател.Да има ревера,и да му се регулират оборотите .За регулиране на оборотите използвах регулатор обороти от прахосмукачка само смених потенциометъра за да тръгва от 0 до безкрай демек да си развие пълните обороти двигателите.До тук всичко се получи,усилвам намалял оборотите всичко доло горе е приемливо.Забелязах обаче че двигателчето само се мъчи да си намали,увеличи оборотите.Питането ми е ЗАЩО? След това ми се прииска да е с ревера,отварям руските форуми и you tube гледам пичовете слагат ЦК кюлчета или използват от някоя повредена дрелка бутона за реверс слагат и забравят.И аз така събрах всичко по начина показан от тях.От стар перфоратор взех управлението за реверса свързах на кръст 2кабела на четките,2 на статора,пускам в едната посока завъртя а в другата изгърмя платката за регулиране на оборотите.ЗАЩО? След това свързах само моторчето за реверса, в едната посока върти добра но в другата започна да мирише и взе да пуши.Защо?Аз ли нещо греша или е такова двигателчето.Идеята е това двигателче да премества супорта на струг посредством два редуктора,в двете посоки.Ето го и него.
Това ми беше регулатора за оборотите,и начина на свързване на реверса

Прикачен файл

post-99048-037060100_1487848631_thumb.jpg
post-99048-037060100_1487848631_thumb.jpg (6.78 KиБ) Видяна 2152 пъти

Прикачен файл

IMG0127A.jpg
shotik - майстор
Не съм специалист, но до колкото съм слушал и чел, не всички колекторни електромотори могат да обръщат хода , спрямо този ход ,на който е направени.
Сигурен съм ,че все някой ще напише по- точно , аз също се чудя защо така става .
ESPACE - майстор
Нещо си объркал при свързването.
soto - специалист
Абе това което бях замислил още в началото беше да използвам електро усилвател от кормилна рейка взета от Тойота Корола но за жалост ел.блок който управлява двигателя е цифра.Успях да присадя друго правотоково двигателче на червячния редуктора но то се оказа слабо и ето ме вече тука.Затова прибегнаха към този тип четкови ел.двигатели но и тук дърво.
shotik - майстор
Още нещо ще напиша, това ,че електромоторите за прахосмукачки имат високи обороти - на няколко стари/ от таблица в книга / са от 13500 до 15000 об/м . Може би и това да е причина за непостоянни обороти, , а едва ли ще може да ги направиш към 2000 и да имаш мощност за работа.
soto - специалист
ESPACE написа:
Нещо си объркал при свързването.
Каквото е направил тоя мъжага това съм направил и аз само че не с такъв двигател.https://www.google.bg/url?sa=t&source=w ... oNOmjTRsdi
shotik - майстор
Ами затова ,че не е такъв мотор, затова не става!
На автоматичните перални и бормашини се конструират за десни и леви обороти, на прахосмукачката е само на една страна !

Аз съм се опитвал като теб да правя обратен ход на един колекторен мотор и ако знаеш какви искри се появиха ! И така повече не го и пипнах !

Като ,че ли ще е най - добре да потърсиш някоя стара бормашина , двигателя има голям начален момент, докато на прахосмукачката не е така, той е за високи обороти.
Нали знаеш ,че на колите стартера е също електромотор с размери като този на прахосмукачка , но той е предвиден за голям начален момент, за да завърти мотора на колата , с дебели жици , това е разлика.
torbalan - Дървен философ
Някъде имам двигател от дрелка, който практически не е ползван. Дрелката се счупи още при първите опити за работа...

Ако ти трябва - да го потърся?
Мисля, че и реверс има и регулиране на оборотите...
kolev_k - специалист
shotik написа:

Аз съм се опитвал като теб да правя обратен ход на един колекторен мотор и ако знаеш какви искри се появиха !
Това е щото трябва да се промени ъгъла на четковия апарат спрямо полюсите на статора.Казва се комутация.Нещо като ъгъл на изпреварване на запалването при ДВГ.И ако един 2-тактов двигател искаш да го запалиш наобратно(говорили сме по тая тема)трябва да промениш ъгъла от -5 на +5гр. да речем.
На реверсивните колекторни двигатели си мисля че ъгъла на комутация е 0гр.Ако бъркам,някой да ме поправи!
  • 1
  • 2

Тема "Търся съвет от знаещи как се управляват променливо токови колектори Ел.двигатели" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: