• 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Ал_ - специалист
Много полезна за мен информация, благодаря.
Жалко, че навлизането в чертането иска много време, с което за жалост не разполагам. И въпреки това принтерът вече се изплати, та сигурно е въпрос на време да се замисля за по-голям, защо не и с камера. Има време да чета, гледам и мисля. За момента май, поне за мен би бил по-полезен един скенер, но се чудя как не ми е хрумнало да пробвам възможностите на съвременните телефони - гледам, че в app store има подходящи приложения за проба. А макар и без камера - ще го пробвам печатът с АБС, ако не - ПЕТГ предполагам му е донякъде алтернатива? Пробвах печат и с него, добре се получи, макар че може и да е било късметът на начинаещия
brad4edat - специалист
Ako ще печаташ АБС на отворен принтер, гледай стаята да е затворена и да е сравнително топла. Не отваряй вратите постоянно и не стой вътре, че ще се озъбиш в края на деня...
Принтирай бавно 30мм/с и дюза 245 градуса поне! Вентилаторите за охлаждане спряни! Ако има мостове гледай да са на 30-40%макс тогава вентилаторите, то много зависи колко са мощни всъщност. На мостове може и да опиташ скоростта да е 15-18мм/с. тогава екструдера се движи бавно, нишката увисва, и се дърпа от самия екструдер на страни, и има малко време да се самоохлади по естествен път! Дори и леко да провисне не е проблем понеже АБС дърпа зверски като изстива и после тия леко увиснали мостове се изпъват и са готови за втория слой над тях. Та на АБС без охлаждане много много, даже хич най-добре.

Щом имаш 3Д принтер за да развиеш пълния му потенциал и да си правиш каквото си щеш е неизбежно да научиш някоя програма за чертане. Зависи дали чертаеш механични части или някакви по заоблени форми има и съответните програми. Аз като взех принтера и я разбрах тая работа бързо бързо... тогава зимата 3-4 месеца всяка вечер след работа се прибирах и чертаех по два часа по разни уроци в Ютюб. Така и се научих и сега си чертая каквото ми е нужно, няма как, на готови модели не може да се разчита. :mrgreen:


Петг е ... незнам и аз какво да кажа. Принтирам го, но не ми харесва. Много замърсява дюзата. Чуплив е, ако има тънки стени или нещо подобно. Може и да бъде много здрав ако се печати бавно или много бързо, и на максимални възможни градуси на дюзата за да се слепят добре слоевете. Идеята при него е да може долния слой да е още топъл и да се слепи добре, за това и според детайла дали е малък или голям трабва да се печати бавно или бързо. Тогава става много здрав. С тоя вариант на Бриклеърс слайсване ще стане сигурно зверски здрав ама трябва да се внимава с замърсяването на дюзата отвън, че той така и така си я прави дюзата страшно мръсна. Аз го ползвам само за разни гарнитури, понеже е масло устойчив, леко е еластичен и за гарнитури на разни машини и хидравлики е перфектен. За друго го избягвам.
brum - майстор
ABS-а отделя отровни газове докато се печата. Има принтери дето са затворени и има филтри с активен въглен в затвореният обем точно за такива цели.

Имам една ролка ASA дето е с разни предимства пред ABS-а при употреба на открито. Обаче залежава втора година точно за тая работа. И точно за такива цели за сега ползвам PETG :) .
STEPER - специалист
Здравейте,
Не е чак толкова черен дявола при печат на ABS.
ABS е страхотен материал и има много предимства пред другите употребявани материали.
Ако подготвим принтера както трябва за печат с ABS няма от какво да се страхуваме и ще си осигурим комфортна работа.
Да наистина ABS отделя вредни газове докато се печата и затова е желателно да се печати в помещения с добра вентилация при масова употреба или в затворен 3Д принтер в домашни условия.
Какво трябва да направим преди печат с ABS за да има добър резултат.
Това което споделям е от дългогодишен личен опит при работа с 3Д принтер.
На първо място от голямо значение е използването на Klipper софтуер за управление на принтера.
Принтера трябва да бъде със затворена камера като някои потребители дори монтират сандвич панели с термоизолация за намаляване загубите на топлина което е от значение при многочасов печат. Температурата в камерата се подържа с вграден сензор в рамките на 60 градуса. Това определено изисква всички принтирани части на принтера вътре да са обезателно от ABS за да издържат на топлината и да няма проблеми с деформацията. Не се използват вентилатори за охлаждане на печата а температурата на леглото е в рамките на 110-120 градуса.
На второ място трябва да се има на предвид отделянето на вредни газове при печата. Умишлено не употрябявам думата "отровни газове" както някои отбелязват, тъй като термина не кореспондира с това. Имайки на предвид,че ABS не е екологичен и се произвежда от петрол си направих труда да потърся какви газове се отделят при печат с този материал. Оказва се,че едва ли не, при пушенето на цигари отделените газове които вдишваме са съпоставими с тези от ABS.
Използването на филтри в тази връзка за прочистване камерата на принтера са повече от препоръчителни да не кажа задължителни. Фирмата Nevermore е разработила подходящи филтри за тази цел с използването на активен въглен като абсорбиращ материал. Изчислено е, че 1 г активен въглен има повърхност от 500 до 1500 м2. С тази си площ той буквално „изпива“ всичко наоколо.
Изработката на тези филтри е много лесна и в домашни условия само трябва да се обърне по-сериозно внимание на употребявания активния въглен.
Работата е там,че при производството на активния въглен се използват различни технологии като една от тях е използването на киселини. Употребата на такъв въглен довежда до получаването на корозия - ръжда - по всички метални части на принтера. Целесъобразно е използването на активен въглен произведен с помощта на пара или по друга технологоя но в никакъв случай с киселина.
В затворената камера не се нуждаем от силен въздушен поток както при голями помещения за да почистим малка камера. Дори 3Д принтер Voron Тридент със своите 350 мм. печатна площ, побира само около 5 cfm, което означава, че дори частичен поток от центробежен вентилатор 5015 от 0,5-2 cfm с каквито са снабдени филтрите на Nevermore е достатъчен за ефективно филтриране на изпаренията при печат.

Прикачен файл

1617.jpg

Прикачен файл

1616.jpg

Прикачен файл

1615.jpg

Прикачен файл

1614.jpg

Прикачен файл

1596.jpg
1596.jpg (93.71 KиБ) Видяна 535 пъти
STEPER - специалист
Оценка на отделените газове при печат на ABS

Прикачен файл

material005.jpg
material005.jpg (45.46 KиБ) Видяна 532 пъти

Прикачен файл

emitted-voc3.jpg

Прикачен файл

emitted-voc.jpg
emitted-voc.jpg (68.64 KиБ) Видяна 532 пъти
Ал_ - специалист
Рано ми е още за нов принтер, но пък при наличие на повече време ще е интересно да пробвам със сглобяване на камера. Благодарение на resistbody (огромно благодаря!) :partyman: , цели две ролки чакат ред.
Този скрипт нещо се бъгна, но ще му отделя и на него време да видя къде не сработва
brad4edat - специалист
Аз да споделя още за Бриклейърс слайсването.
Вчера направих тестове с един Г-образен обект от ПЕТГ. Материал известен със своята чупливост.
При нормално слайсване обекта се чупи в ъгъла на обекта. После същите настройки на слайсера но със Бриклейърс добавен скрипт... няма чупене! Колкото и да го напъвах не успях да го пречупя. Изви се изкриви се не не успях да го счупя с ръце.

Само внимавайте за който го ползва за тестове, че кода е още в доработка и понякога може да прави нежелано дълги ретракции на екструдера или да пропуска такива. Явно зависи от компютър, софтуер и разположението на планетите и за момента не е ясно защо точно се случва това и про какви обстоятелства. Но в по-старите версии на скрипта го няма това. Ако не го прави този проблем докато го понаблюдавате малко, значи скрипта се е уцелил и ще работи при вас безпроблемно.

Здравината на обектите обаче е в пъти повече от нормално слайсване.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: