Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
kozl - майстор
вт окт 21, 2025 10:34 pmJacomo написа:
Моя съвет е да смениш вратата с моторизирана секционна. Летящото крило е компромис.
Компромис с топлоизолацията - да.
Какво още?
Последна промяна от kozl на ср окт 22, 2025 9:38 am, променено общо 1 път.
vlax - майстор
Първо да благодаря за съветите на всички включили се в темата. :partyman:
Няма дя я купувам тази врата.Ще ползвам гаража,в София е.Не съм се интересувал от гаражни врати до сега и когато пуснах темата нямах никаква информация,освен тази че собственика се е обаждал на няколко фирми да пита и офертите са били 1000+ лева с монтажа.
След като попрочетох,потърсих и гледах клипове стигнах до заключението, че правенето на електромеханиката и автоматиката по направи си сам е безсмислено.Оказа се, че цената е поносима и монтажа е лесен на оригиналния кит на Hörmann Liftronic 500 /мотор, шина, ремък, 2 бр. дистанционни, крепежни елементи, упътване/ който е за врата до 9 м².
Намерих два варианта за купуване на нов оригиналлен кит на Hörmann Liftronic 500 като най-тънка цена,без монтаж и опции и аксесоари и др.
1. От България 350 лв OLX
2. От Германия 118 € + доставката и ще излезе горе долу същото ЦЪК1 ЦЪК2
Монтажа аз ще го направя,единствено ще купя Кит с жило за аварийно отваряне отвън Hörmann - 50 лв, за да ползвам секретния ключ, който е монтиран на вратата и евентуално Фотоклетки Hörmann EL 101 - 120 лв за лайт бариера.
Дали ще има кой знае каква огромна полза от лайт бариерата и да не купувам фотоклетките?
За сега от аварийното захранване се отказвам,ще се вдига на ръка, когато се наложи.
Не знам кога ще го направя,не е спешно,ако се сетя тогава мога да направя някоя снимка от монтажа и да напиша някой ред.
Ако някой се сеща още нещо да казва,ще ми е от полза.
:partyman:
Baлepu - специалист
Направи повечко снимки на различните етапи. Как ще ги качиш обаче като скапаха форума :? :x
Добре би било ако опишеш проблемите, които са възникнали в процеса на начинанието.
Имаш поне една лична благодалност от мен предварително.
kozl - майстор
ср окт 22, 2025 9:05 amvlax написа:
Дали ще има кой знае каква огромна полза от лайт бариерата и да не купувам фотоклетките?
За сега от аварийното захранване се отказвам,ще се вдига на ръка, когато се наложи.
Според мен не са ти необходими фотоклетките. Съдя по натрупан опит с врата Хьорман. Колкото по-малко ползватели (дистанционни), толкова по-малко вероятност някой да задейства автоматиката докато под вратата има кола.
На бариерата за двора няма фотоклетки, а има над 50 дистанционни за нея. Има случай на ударени коли, но явно са доста малко, за да се вземе решение за инсталиране на фотоклетки. И все пак 50 + ползватели създава риск някой да задейства бариерата докато под нея има кола. Обаче случайно или съдба дистанционните действат от не повече от 10 метра :-D Та това е допълнително ограничение към инциденти :roll:
Мен ме удари бариера на Кауфланд, точно по средата на купето и позакриви ламарината, въпреки, че съм сигурен, че там има датчици за установяване на присъствие на МПС.

На Хьорманска гаражна врата (гараж за 1 МПС) сме ползвали с години UPS за компютър. През около 2+ години се скапваше акумулатора на UPS-а.
Специално прегледах фактурите за ток. С UPS са консумирани 15-20 кВтч/месец. Има фактури при които UPS не е ползван и там консумацията е 4-6 кВтч/месец.
Консумацията зависи от броя на отварянията и от осветлението, но ако приема, че отварянията са били еднакви, а осветлението пренебрегна то UPS е консумирал 11-14 кВтч/месец.
И понеже рядко спира тока, настоящем UPS е без акумулатор и е откачен :| Но ако се влоши ситуацията ще купувам нов акумулатор.

Тема "Гаражна врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: