Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
svetliopi44 - Чирак...
Еха ... много полезна инормация... :prayer:
То май си трябва една тема за Mach3 ... има доста за човъркане там... :?
ЦПУ - напреднал
Радвам се, ако съм бил полезен. Мислех, че всеки знае за тази възможност за настройка в Mach3. :) Програмката е доста всеобятна и с много по-богати възможности, отколкото изглежда на пръв поглед (вероятно, заради грозничкия вид на менютата :roll: ).
stilnik - специалист
ЦПУ написа:
Радвам се, ако съм бил полезен. Мислех, че всеки знае за тази възможност за настройка в Mach3. :) Програмката е доста всеобятна и с много по-богати възможности, отколкото изглежда на пръв поглед (вероятно, заради грозничкия вид на менютата :roll: ).
имаш ли идея как може да се поддържа постоянно разстояние между главата и плота - по оста Z.
ЦПУ - напреднал
Сещам се за 3 начина:

1. Правиш си рамата на фрезата от невероятно точни детайли (трудноприложимо в домашни условия и малко пари). Моята фреза я правих така и за 1400мм дължина се получи половин мм повдигане в един от 4-те краища. Рамата е идеално права (все пак ползвах заварена тръбна заготовка като шаблон при заварките, за да станат 100% на еднакво разстояние от релсите на оста Y). Но самият дървен плот се оказа леко по-дебел в единия край, затова вкарах в действие и вариант номер 2.

2. Фрезоваш плота, след като сглобиш фрезата. Тогава няма начин да няма успоредност, стига да няма последващи усуквания, породени от слабо проектирана рама. Здрава ли е, това е най-добрият вариант като цена/точност.

3. Правиш си плота регулируем по височина, посредством 4 (може и повече) шпилки, с които той е захванат в 4-те краища за носещата рама отдолу. Така също се постига идеална успоредност спрямо режещия инструмент, като другото полезно нещо е, че дори в даден момент конструкцията да се усуче (ако е слаба, а си я местил другаде), можеш лесно да донагласиш шпилките до повторно постигане на успоредност.
stilnik - специалист
ЦПУ написа:
Сещам се за 3 начина:

1. Правиш си рамата на фрезата от невероятно точни детайли (трудноприложимо в домашни условия и малко пари). Моята фреза я правих така и за 1400мм дължина се получи половин мм повдигане в един от 4-те краища. Рамата е идеално права (все пак ползвах заварена тръбна заготовка като шаблон при заварките, за да станат 100% на еднакво разстояние от релсите на оста Y). Но самият дървен плот се оказа леко по-дебел в единия край, затова вкарах в действие и вариант номер 2.

2. Фрезоваш плота, след като сглобиш фрезата. Тогава няма начин да няма успоредност, стига да няма последващи усуквания, породени от слабо проектирана рама. Здрава ли е, това е най-добрият вариант като цена/точност.

3. Правиш си плота регулируем по височина, посредством 4 (може и повече) шпилки, с които той е захванат в 4-те краища за носещата рама отдолу. Така също се постига идеална успоредност спрямо режещия инструмент, като другото полезно нещо е, че дори в даден момент конструкцията да се усуче (ако е слаба, а си я местил другаде), можеш лесно да донагласиш шпилките до повторно постигане на успоредност.
Не, не ,всъщност да. Това за механично изравняване е ясно. Аз питам за софтуерно коригиране на разстоянието. Ще поясня - при рязане с плазма - много важно е поддържането на определено разстояние между плота и горелката. Та как може, с каква команда , на кой вход , може да се накара да се следва повърхността. Дали ще е с капацитивен датчик , индуктивен датчик , или просто два крайни изключвателя , няма значение .
ЦПУ - напреднал
Какво значи "да се следва повърхността" при плазмено рязане? Говориш за крив плот или за релефен материал (с различна дебелина на някои места)? Не съм сигурен какво точно имаш предвид. Нали задаваш нулево равнище на Z-оста? Ако листът, който ще режеш, е плосък и да речем 5мм дебел, то си нагласяш нулевото Z да ти е на 6мм височина над плота (т.е. решетки, щом е плазма) и така ще имаш 1мм свободно разстояние между материала и дюзата на плазмата. :) Досега не съм си имал работа с програмиране на g-код за плазми и сигурно някой друг колега тук ще може да помогне с повече варианти.
stilnik - специалист
ЦПУ написа:
Какво значи "да се следва повърхността" при плазмено рязане? Говориш за крив плот или за релефен материал (с различна дебелина на някои места)? Не съм сигурен какво точно имаш предвид. Нали задаваш нулево равнище на Z-оста? Ако листът, който ще режеш, е плосък и да речем 5мм дебел, то си нагласяш нулевото Z да ти е на 6мм височина над плота (т.е. решетки, щом е плазма) и така ще имаш 1мм свободно разстояние между материала и дюзата на плазмата. :) Досега не съм си имал работа с програмиране на g-код за плазми и сигурно някой друг колега тук ще може да помогне с повече варианти.
Става дума за следното. Листа ламарина не винаги е идеално прав. Лежейки върху плота понякога е леко подут в средата, и когато нагласиш горелката на определено разстояние в единия край , то се оказва недостатъчно да компенсира кривината в средата на листа. Та въпросът ми е в кои входове на мач3 да кажа ,че разстоянието се е променило и трябва да бъде коригирано?

Тук не става въпрос за програмиране на g-код за плазми , а въпрос по- скоро за мач3 . Дали не могат де се ползуват INPUT1,2,3 и 4. или нещо подобно, дали има някоя функция -това ме интересува.
ЦПУ - напреднал
Може и 4-те входа да се използват за вкарване на сигнал от обикновен механичен ключ (изключвател), магнитен или оптичен датчик, но не съм запознат как става това. :roll: Темата е много подробно обсъдена в www.cnczone.com :) Недостатъкът е, че трябва да владееш добре английски език, за да разбереш абсолютно правилно какво си пишат там.
ЦПУ - напреднал
Само да допълня нещо важно относно картинката, която поместих по-горе (http://img17.imageshack.us/img17/482/mach3.png). Отначало е добре да направите една бърза проба с по-малки стойности (примерно 5-10% от хода на всяка ос), колкото по безопасен начин да научите машината да се движи на приблизително същото разстояние, което отговаря и зададеното в g-кода. Започнете въпросното замерване на координатите ЕДВА тогава, когато всяка от осите на фрезата е горе-долу в средно положение. Това е с цел да не стане някой проблем, защото при първоначално неправилни настройки на двигателите те може да тръгнат в обратната посока; също проблем може да последва и, ако напишете прекалено голяма стойност за пробния ход, която превишава физическите координати на машината. И в двата случая ще се получи кофти резултат и ще трябва да сте бързи с натискането на аварийния изключвател. Едва след грубото замерване на кратко разстояние и уверяване, че + и - на всяка ос е в правилната посока, си правите повторното, вече точно замерване, като започвате от нулата на всяка ос и като крайно число задавате някаква стойност, с 10-ина % по-малка от максималния ход за всяка ос. По този начин ще се намали до минумум възможността за отклонение на действителния ход на машината спрямо разстоянието в g-кода. :) И нещо друго - ако ползвате еднакви предавателни числа за 2 или повече оси, е логично, че можете да направите замерването само при тази, която е с най-дълъг ход. Така още повече ще намалите възможността за някакво отклонение при останалите оси с по-къс ход.
svetliopi44 - Чирак...
Ексорор ще имат доставка в края на месеца ... разминах се с пазара за сега ... :)
Липсват направляващите с подпора... и лагерите...

Обаче имам една дилема и незнам как да я реша :?

При обработката на винта към кутията гледам че оставят само 15мм (F)да излиза за съединител ... няма как да го хвана при това положение ... другия вариант е да изкарам кутията отвън където ще ми е по-удобно ,но пък не ми се иска защото ще се запрашават много ... същевремено и оста на моторчето е само 20мм ,а страницата на машината е 18мм ...


Изображение

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: