Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
SHADOWAWS - специалист
Пичове, от няколко месеца работя в сектор ВиК на един голям стоителен хипермаркет и малко по малко навлизам в нещата. Онзи ден видях, че са ни докарали такива клапани на 1/2" 3/4" и 1". А и доста хора тук в Родопите търсят потопяеми помпи за сериозни водни стълбове (от 10 до 80м) и им предлагам да си направят такава помпа. Хем евтино за тях хем оборот за магазина ;)
Сега, искам да си направя и аз една помпа. Обаче въпросите са:
- ако клапана ми е от 1", тръбите може ли да са повече, примерно 1 и 1/2" с преход?
- как ще повлияе големия цолаж ва налягането?
- какво е нужно за да има равномерен воден стълб (да не е на тласъци и струята)?
- ако сложа редуцил вентил след помпата, това как ще повлияе на работният процес? А на водната струя?

П.П. А някой може ли да пусне клип или снимки кое как се прави и преработва, че не съм пък толкова на ТИ с нещата от ВиК?
Благодаря! :-D
MrMurdjo - майстор
Понеже имам Ситроен с хидропневматично окачване, се замислих относно съда/бутилката. Ако е нещо, което има устройството на сфера от окачването на Ситроена - обемът е разделен от гъвкава мембрана, от едната страна е напомпан газ под налягане, от другата хидравличната течност тласка мембраната и свива газа, дали няма да елиминира проблема с постепенното намаляване на въздуха?
Доколкото схванах принципа на работа, той използва големия коефициент на еластичност (свиване) на газа. Разбира се, налягането му не може да е няколко десетки атмосфери, като в колата и мембраната трябва да е с ниско собствено съпротивление на деформация.
И е важно да не се пука мембраната :-D
sian - специалист
Разширителен съд от хидрофор, или водно отопление затворен тип е решението. Идвата съда имат мембрана. Обемът вода който може да поеме такъв съд се контролира чрез налягането на въздуха. Това става с напомпване през автомобилен вентил.
MrMurdjo - майстор
Ха, не се сетих. На село имам такъв към локалното парно на къщата и знам, че има подобно устройство. Въпросът е колко е гъвкава мембраната, за да не изисква съществен допълнителен напор за нейното огъване.
lov - майстор
Някъде по руските форуми четох че бяха натъпкали вътрешна автомобилна гума и после я напомпват малко с въздух. Струва ми се бюджетно решение от колкото хидрофорен съд с мембрана. Все пак в хидрофорите тая мембрана не се налага да се разпъва токова често и толкова рязко както е в тази помпа. Умората на материала ще си каже бързо думата.
Evgeniy - майстор
Браво за ентусиазма и изпълнението!

За тези, които откриват тази тема като мен малко по късно - ето едно решение за въздуха в буфера:
http://www.youtube.com/watch?v=17_EArwjCdQ

На 1:05 е показана малка дупчица под възвратния клапан. Човекът твърди, че с всеки импулс се засмуква малко количество въздух, което поддържа нивото на въздуха в бутилката. Препоръчва и нещо подвижно като игла да се постави в дупчицата, просто да се мърда и да я предпазва от запушване.

И тъй, като пружините рано или късно правят проблеми ето едно преработване на клапан/смукател с тежести:
http://www.youtube.com/watch?v=iEJFADMT ... el&list=UL

Тема "Hydraulic Ram Pump" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: