• 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 103
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
toni188 - напреднал
Тези даташийтове ги чета разбира се. Това което знам е, че за повече тяга трябва да се увеличава тока, а за по-високи обороти да се увеличи напрежението. Явно при увеличаване на напрежението, тока му е дошъл повече. Но мисълта ми беше друга, има ли значение това за изгарянето на чипа, че не бях филтрирал напрежението с кондензатор. Мотора е 60BYGH301B свързан сериино.
MrMurdjo - майстор
Степер ви го е казал, аз също в момента на едната ос съм с такъв драйвер. 28V и 1.4А ток, щото толкова носи мотора. И няма никакви пуканки.
Две неща има характерни за Л297-298:
- да се регулира границата на максималния ток, това е първото нещо, което трябва да се направи преди включване на мотор въобще. Тогава няма значение какво напрежение се подава, стига да е в границите на допустимото за чипа. Ако не си свършил тази работа предварително, може това да е причината;
- на L297 има (предполагам и на дряновските има джъмпер) едно краче 11 -CONTROL. Та логическото ниво на него определя върху какво действа сигнала за прекъсване на тока от чопъра - единия път е върху двете линии за разрешение на работата на мостовете на Л298, а другият е върху самите линии за управление на фазите. В първия случай от опит знам, че транзисторите явно не се запушват до край или в моста протича ток от обратна индукция, но чипът грее доста осезателно, а моторите са тихи. Във втория - намотките на моторите шумят, но пък чипът се затопля едва-едва.

С конкретния мотор свързан серийно няма да получиш добри резултати. Съпротивлението и индуктивността на намотките става доста високо. По-добре ги свържи в паралел и го пусни на 2 ампера. Ще видиш разликата. Само внимавай да са начало с начало и край с край намотките. Съответно по-голямата индуктивност води до по-високо обратно индуцирано напрежение и като няма достатъчно голям филтров кондензатор да го поеме, може да изгърми и от високо напрежение. Не знам защо си се уплашил от напрежението без товар. То е напрежението на заряд на кондензатора. Щом без него ти идва 28 волта, няма как да отидеш на критично такова.
И едно правило. По отношение на максималните токове и напрежения - слагайте 80% от написаното в описанието и ще сте откъм по-сигурната страна.
stilnik - специалист
Добре , в грешка съм! Хайде сега ми кажете къде ми е грешката?

1. При първоначално пускане на драйвера - напрежение на средно краче на тримера около- 0.84V. без да е включен мотора. / Номинален ток на мотора - 1.8А , Номинално напрежение - 5V, 1.8 градуса, 6 извода - намотките свързани последоварелно/. +5V захранена схемата , 12V захранване на 298. Режим на работа - цяла стъпка, самоосцилация. След свързване, двигателят работи нормално. Не се наблюдава екстремно загряване на радиатора /138мм2 площ/
2. Включване на захранване 32V. при горните условия. Работа около 1 мин. след това - гръм и пушек. Л298 с дупка!
Добре - виновна е вероятно последната . Пробвам втори драйвер при същите настройки. Резултат - аналогичен.
3. Вероятно е високо напрежението/ 24V тороидален траф и кондензатори - 32V/. Елиминирам кондезаторите.
Заменям Л298 , но се оказва , че е върнала напрежение и е убила и л297. Пуск на 12V- OK! Пуск на 24V - гръм и искри!
4. Замяната на елементи продължи , но този път работа на 12V и всичко е ОК!

А кажете сега , къде бъркам , или пак нередовни елементи - е**ти късмета!

Повече не си правя експерименти , просто споделям опита си за дряновските драйвери 2.5А. Ако гръмнат още един път , няма вече да има здрава писта.

P.S. 11 краче "Control" е на положение 2,3 .режим ABCD. Така ме посъветваха от Сириус.
Последна промяна от stilnik на вт фев 12, 2013 1:53 am, променено общо 2 пъти.
MrMurdjo - майстор
А каква е съпротивлението на товарните резистори?
MrMurdjo - майстор
И какво е логическото ниво (напрежение) на краче 11 на Л297.
stilnik - специалист
MrMurdjo написа:
А каква е съпротивлението на товарните резистори?
0.47ома 5 вата.
stilnik - специалист
MrMurdjo написа:
И какво е логическото ниво (напрежение) на краче 11 на Л297.
Не съм го изследвал. От Сириус ми препоръчаха - мост на 2,3 т.е. режим ABCD - така го водят те.

A за да съм по - прецизен прилагам и схемата им!

Прикачен файл

Драйвер SMBP2A5.rar
(543.95 KиБ) Свален 169 пъти
Последна промяна от stilnik на вт фев 12, 2013 2:51 am, променено общо 3 пъти.
alien - специалист
toni188 написа:
Днеска ми пристигна драйвера за стъпковия мотор от Сириус и четейки тука отзивите за тяхните платки, реших да я проверя обстойно за пропуски и объркани елементи. За щастия свичко си беше точно и тръгна от първия път. Сега тука е проблема, който доведе до изгаряне на чипа предполагам. При първите тестове драйвера го захраних с 22 волта филтрирано напрежение, което явно дойде малко и мотора не искаше да се развърта много. При следващата проба реших да пробвам с по-високо напрежение, но филтрирано с кондензатора идваше 45 волта, а чипа го дават до 40 волта така, че махнах кондензатора и при напрежение 28 волта мотора си въртеше доста по-бързо, но за кратко и чипа Л298 изгоря. Има ли връзка както си мисля, че чипа изкиха заради липсата на кондензаторите? При първото тестване работеше около 30 мин. без проблем, а при второто около 1 мин.
това че си махнал кондензатора означава само че напрежението пулсира, но не значи че е намаляло
пак си е 45 волта, но заради пулсациите мултицета показва по малко
dobrinski - специалист
И моето мнение е, че чипа гори по напрежение. Не знам по каква логика пускаш мотора без филтриращ кондензатор. Имай предвид, че при последователно свързване на намотките мотора ще върти с около два пъти по ниски обороти без значение колко високо напрежение го захранваш.
Така, че сменяш чипа, свързваш намотките в паралел, захранваш с 24 - 30 волта филтрирано напрежение и си ок. :)

Успех!
PhD - специалист
Да споделя и аз моя опит, пък дано да съм полезен. Аз също карам двигателите на моята машинка с L297 и L298. Единия ми двигател е на 12 волта с токоограничение 2А, а пък другите два работят на 30V и ток от 1,5A. Не съм имал други проблеми с драйверите, освен правилно да си настроя тока на двигателите и от там да губят синхронизация. Мислех си че горя чипове при загуба на синхронизация, но се оказа токовото ограничение.
Според мен проблема на колегата е свързан неправилно задаване на токовото ограничение или с подаване на високо напрежение. По принцип би трябвало този чип да работи до 40-45 волта и 2А. Това с махането на кондензатора нищо не променя в амплитудата на напрежението, освен средната стойност(максималната си остава същата).
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 103

Тема "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: