Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ktamen - специалист
Това с клапаните на резба е много сладко, ама показва, че не разбираш как работи компресора. Не бързай с плочата. Изчакай да се разреши въпросът с администрацията на форума. Тогава ще обясня.
burt94 - напреднал
ktamen написа:
Това с клапаните на резба е много сладко, ама показва, че не разбираш как работи компресора. Не бързай с плочата. Изчакай да се разреши въпросът с администрацията на форума. Тогава ще обясня.
Абе аз нека го направя пък вие си ми казвайте че неразбирам. Много обичам да правя някой неща напук на някого. Пък и да не ми се получи си ми бива, но едва ли няма да стане.
ktamen - специалист
И аз много обичам да правя неща, дето всички казват, че няма да станат.
Обаче ти ще потрошиш доста пари и труд и едва тогава ще разбереш, че съм бил прав.
burt94 - напреднал
ktamen написа:
И аз много обичам да правя неща, дето всички казват, че няма да станат.
Обаче ти ще потрошиш доста пари и труд и едва тогава ще разбереш, че съм бил прав.
Като обичаш и ти да правиш такива неща защо си така негативно настроен. Не съм искал от никой нито пари, нито труд! Пак споменавам инвестицията за нов компресор е 3-цифрена, а аз едва ли ще дам повече от 100 - 200 лв.
burt94 - напреднал
Забелязвам, че има голям негативизъм към това което правя. Затова мисля да кача снимки и информация едва когато пусна компресора в действие, надявам се до края на другата седмица това да се случи. Ако някой има питане за нещо или пак някоя критика може да го направи на ЛС!
preslav - майстор
burt94 написа:
Забелязвам, че има голям негативизъм към това което правя. Затова мисля да кача снимки и информация едва когато пусна компресора в действие, надявам се до края на другата седмица това да се случи. Ако някой има питане за нещо или пак някоя критика може да го направи на ЛС!
Момче, аз не видях негативизъм в отговорите до момента. Направи каквото си решил, но прочети още веднъж това, което вече са ти писали.
Ще се опитам да обобщя част от съветите.
1. Няма да минеш без пресостат - някой трябва да изключи компресора когато достигне необходимото налягане и да го включи когато налягането падне.
2. Обезателно трябва да имаш поне невъзвратен клапан между компресора и системата - пропуските на въздух около сегментите на стандартния мотор ще разтоварят може би компресора и това ще позволи повторното му пускане, но без невъзвратния клапан въздухът ще "подпира" буталата, а освен това ще имаш загуби на готов въздух т.е. загуби на ток за производството му.
3. ППР тръбите са ОК - слагай по-голям диаметър, за да избегнеш временен недостиг, примерно магистрала от 3/4, а до всяка машинка 1/2/
4. Маслото в системата няма да ти попречи на винтоверти, гайковерти и тем подобни турбинки, но може да е сериозен проблем при обдухването, за такерите не знам - същото важи и за конденза. Където има масло и вода не хваща нито лак, нито боя.
5. Специално за обдухването прекрасна работа може да ти свърши и един винтов компресор от тези дето ги има по автомобилите - нямам идея каква е цената на старо.
Начеши си крастата, най-малкото после ще знаеш колко въздух ти трябва като дебит и ще си вземеш подходящ по гоемина винтов компресор с ресивер и осушител, цифрата е стряскаща, но инвестицията се избива.
http://www.mashinite.com/offers/view/42372 - не знам дали 4000 лв. те събарят, то останалото ти оборудване е повече пари!!!
Успех!
burt94 - напреднал
preslav написа:
burt94 написа:
Забелязвам, че има голям негативизъм към това което правя. Затова мисля да кача снимки и информация едва когато пусна компресора в действие, надявам се до края на другата седмица това да се случи. Ако някой има питане за нещо или пак някоя критика може да го направи на ЛС!
Момче, аз не видях негативизъм в отговорите до момента. Направи каквото си решил, но прочети още веднъж това, което вече са ти писали.
Ще се опитам да обобщя част от съветите.
1. Няма да минеш без пресостат - някой трябва да изключи компресора когато достигне необходимото налягане и да го включи когато налягането падне.
2. Обезателно трябва да имаш поне невъзвратен клапан между компресора и системата - пропуските на въздух около сегментите на стандартния мотор ще разтоварят може би компресора и това ще позволи повторното му пускане, но без невъзвратния клапан въздухът ще "подпира" буталата, а освен това ще имаш загуби на готов въздух т.е. загуби на ток за производството му.
3. ППР тръбите са ОК - слагай по-голям диаметър, за да избегнеш временен недостиг, примерно магистрала от 3/4, а до всяка машинка 1/2/
4. Маслото в системата няма да ти попречи на винтоверти, гайковерти и тем подобни турбинки, но може да е сериозен проблем при обдухването, за такерите не знам - същото важи и за конденза. Където има масло и вода не хваща нито лак, нито боя.
5. Специално за обдухването прекрасна работа може да ти свърши и един винтов компресор от тези дето ги има по автомобилите - нямам идея каква е цената на старо.
Начеши си крастата, най-малкото после ще знаеш колко въздух ти трябва като дебит и ще си вземеш подходящ по гоемина винтов компресор с ресивер и осушител, цифрата е стряскаща, но инвестицията се избива.
http://www.mashinite.com/offers/view/42372 - не знам дали 4000 лв. те събарят, то останалото ти оборудване е повече пари!!!
Успех!
Благодаря колега за изчерпателния отговор, прав си за повечето неща, но както казваш докато не си начеша крастата няма да си седна на трите букви.
1. За пресостата съм напълно съгласен имам такъв за вкл/изкл на копресора при падане на налягането, имах предвид че ще пробвам без такъв пресостат, който да изпуска налягането в цилиндрите!
2. Тез загуби на готов въздух не ме притесняват толкова, нито консумацията на ток.
3. ППР тръби мислех да ги направя точно така магистрала на 3/4 и вече 1/2 до консуматора на въздух.
4. Ще направя разделители: въздуха, който ще се използва за гайковерти, винтоверти, такери(за тях също не е проблем дори им трябва омаслител), ще има само влагоотделител и филтър няма да го редуцирам пресостата ще спира на около 7 бар. А въздуха за обдухване и боядисване примерно, ще го прекарам през пневмоподготвяща група с редуцир вентил на около 3 - 4 бар.
5. Както сам казваш останалото оборудване е по - скъпо, пък и системата от магистрали, тръби осушители омаслители и там подобни ще я има и в двата случая. Просто исках да пробвам с това нещо защото изработката му не е проблем за мен, имам под ръка приятели стругари, които ще помагат за шайби и други неща. Ел. двигателя го имам двигателя също, купил съм единствено клапаните които ми се вързаха около 40 лв. Така, че по-добре да дам 100 - 200 лв. за този компресор и да не се получи поне няма да ме е яд, от колкото да дам 5000 за винтов компресор и да ме е яд че не съм опитал да ги спестя тези пари.
Още веднъж благодаря за съветите!
puh4 - специалист
Колеги може ли някой да ме светне за моята самоделка защо не вдига повече от 4 атмосфери? Компресора е от Икарус задвижван от трифазен 3кв. мотор на 1400 оборота. Шайбите са на 100мм. на мотора и 160мм. на компресора. Снабден си е с клапан и пресостат компресора е с нови бутала и сегменти, клапаните са прегледани и почистени.
Andri01 - майстор
Намери начин да измериш компресията -може някой клапан да не държи нищо, че са нови. манометър,на изхода на цилиндъра и въртиш на ръка.
puh4 - специалист
Работата е там, че не мога да замеря кой клапан се цака щото са в една глава на двуцилиндров компресор.

Тема "Компресор за въздух с голям дебит?!?!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: