Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Гост - специалист
preslav написа:
Понеже форумът е направи си сам няма да ти казвам да си купуваш нов пресостат.
Аз пък, противно на идеята нафорума ще те посъветвам да си купиш пресостат ( нов или втора употреба) и да не се занимаваш с глупости.
Апропо- колко МРЗ струва един пресостат?
lov - майстор
А не беше лошо и да се поинтересуваш и какъв е принципа на работа на капилярните термостати. Те също работят на налягане но в место въздух се ползва разширението на различни течности в затворен обем. И в место гумена мембрана за работен орган е една гофрирана тръбичка която си променя дължината в зависимост от разликата между налягането вътре и околното. И съответно задейства контактната система.
Обяснявам го защото като ровнах в интернет не можах да намеря и едно елементарно описание камо ли някаква снимка на такъв термостат. Тъй че ти дължа извинение защото няма от къде да научиш.
Здравейте съфорумци!

И моят въпрос е свързан с пресостатите на компресорите.

Преди три години си купих за непрофесионална употреба от една от големите вериги (за сега ще и спестя името) един компресор с 50 литров рисивър, 1500 вата ел. двигател и два цилиндъра. За тези три години машината едва ли е направила стотина часа наработка- гуми на колата и велосипедите, топки, басейн, да прусна с лак някой дребен детайл... Всичко си му беше ОК (според мен) до predi 2 седмици.

Пуснах компресора да напълни рисивъра. До този момент когато си достигнеше горната граница (10 атм) пресостата сработваше, и точно както описвате по-горе за около 1-1.5 сек. изпускаше малко количество въздух- явно е освобождавал налагането в линията между главата и бутилката- и след това не се чуваше никакво свистене, изпускене на въздух и пр. докато не падне налягането под долната граница (около 8 атм).

Този път обаче, след като сработи пресостата, започна да изпуска въздух докато не падна налягането пак до 8 атм, пак включи двигателя и цикъла се повтори.

Извадих щепсела и изпуснах цялото налягане от рисивъра през предпазния вентил. Включих отново в контакта, и преди да сработи пресостата, някъде около 8.5-9 атм. го изключих от контакта. Няма изпускане от никъде. Ако обаче натисна бутона на пресостата на долу (т.е. в положение ИЗКЛЮЧЕНО) започва да изпуска налягането, докато не падне напълно. Отбелязвам, че преди не беше така- ако ръчно го изключа от бутона, двигателя просто спираше, и за съвсем кратко време около 1 сек. изпускаше малко въздух.

Тъй като компресора е все още в гаранция го занесох в магазина, от който го купих и предявих рекламация. Приеха го, и след 2 седмици ми се обадиха, че е ремонта ще ми струва 60 (шестдесет) лева за нов пресостат, който бил консуматив, и 15 лева за труд.
Тук ще пропусна перипетиите, през които минах за да се разберем в крайна сметка, че няма да заплащам нищо, и ремонта (каквото и да включва) ще е покрит от гаранцията.

Нейсе, днес си взех отремонтирания компресор. Сега го включих у дома, и изненада... Уж чисто новия пресостат: при сработване на горна граница на налягането, или при натискане на бутона му освен, че спира двигателя, изпуска цялото налагане от рисивъра.

За това се обръщам към вас, понеже тук явно има доста хора с много повече опит с подобни техники- така ли трябва да е по принцип, така ли трябва да работи пресостата?

Питам тук, преди да взема решение как да процедирам- дали да правя рекламация на ремонта и да искам да го направят както преди (да не изпуска).

Започвам да си мисля, това, което споменавате като възвратен клапан по-горе може то да е повредено, и да не затваря добре. Когато спре двигателя, пресостата прекъсва ел. верига, мотора спира, налагането от бутилката трябва да изтласка клапана, който да затвори се затвори, и прекъсне изтичането обратно на въздух. А през клапанчето на самия пресостат да се изпусне налагането в тръбата от компресорните глави до този възвратен клапан. Като падне налягането в бутилката под долната граница, пресостата си затваря клапанчето, комутира ел. верига, тръгва мотора, и по-високото налагане, което се създава от главите отваря възвратния клапан, и въздуха влиза в бутилката.

Признавам си, че не съм съвсем сигурен (за това и питам тук). Но си мисля, че във въпросния сервиз е трябвало да установят това нещо, и вместо да правят излишна замяна на здравия пресостат, да регулират и/или заменят т.нар. възвратен клапан. На практика ми върнаха компресора в абсолютно същото положение, в което им го занесох.
preslav - майстор
kjymma написа:
Здравейте съфорумци!

И моят въпрос е свързан с пресостатите на компресорите.

Преди три години си купих за непрофесионална употреба от една от големите вериги (за сега ще и спестя името) един компресор с 50 литров рисивър, 1500 вата ел. двигател и два цилиндъра. За тези три години машината едва ли е направила стотина часа наработка- гуми на колата и велосипедите, топки, басейн, да прусна с лак някой дребен детайл... Всичко си му беше ОК (според мен) до predi 2 седмици.

Пуснах компресора да напълни рисивъра. До този момент когато си достигнеше горната граница (10 атм) пресостата сработваше, и точно както описвате по-горе за около 1-1.5 сек. изпускаше малко количество въздух- явно е освобождавал налагането в линията между главата и бутилката- и след това не се чуваше никакво свистене, изпускене на въздух и пр. докато не падне налягането под долната граница (около 8 атм).

Този път обаче, след като сработи пресостата, започна да изпуска въздух докато не падна налягането пак до 8 атм, пак включи двигателя и цикъла се повтори.

Извадих щепсела и изпуснах цялото налягане от рисивъра през предпазния вентил. Включих отново в контакта, и преди да сработи пресостата, някъде около 8.5-9 атм. го изключих от контакта. Няма изпускане от никъде. Ако обаче натисна бутона на пресостата на долу (т.е. в положение ИЗКЛЮЧЕНО) започва да изпуска налягането, докато не падне напълно. Отбелязвам, че преди не беше така- ако ръчно го изключа от бутона, двигателя просто спираше, и за съвсем кратко време около 1 сек. изпускаше малко въздух.

Тъй като компресора е все още в гаранция го занесох в магазина, от който го купих и предявих рекламация. Приеха го, и след 2 седмици ми се обадиха, че е ремонта ще ми струва 60 (шестдесет) лева за нов пресостат, който бил консуматив, и 15 лева за труд.
Тук ще пропусна перипетиите, през които минах за да се разберем в крайна сметка, че няма да заплащам нищо, и ремонта (каквото и да включва) ще е покрит от гаранцията.

Нейсе, днес си взех отремонтирания компресор. Сега го включих у дома, и изненада... Уж чисто новия пресостат: при сработване на горна граница на налягането, или при натискане на бутона му освен, че спира двигателя, изпуска цялото налагане от рисивъра.

За това се обръщам към вас, понеже тук явно има доста хора с много повече опит с подобни техники- така ли трябва да е по принцип, така ли трябва да работи пресостата?

Питам тук, преди да взема решение как да процедирам- дали да правя рекламация на ремонта и да искам да го направят както преди (да не изпуска).

Започвам да си мисля, това, което споменавате като възвратен клапан по-горе може то да е повредено, и да не затваря добре. Когато спре двигателя, пресостата прекъсва ел. верига, мотора спира, налагането от бутилката трябва да изтласка клапана, който да затвори се затвори, и прекъсне изтичането обратно на въздух. А през клапанчето на самия пресостат да се изпусне налагането в тръбата от компресорните глави до този възвратен клапан. Като падне налягането в бутилката под долната граница, пресостата си затваря клапанчето, комутира ел. верига, тръгва мотора, и по-високото налагане, което се създава от главите отваря възвратния клапан, и въздуха влиза в бутилката.

Признавам си, че не съм съвсем сигурен (за това и питам тук). Но си мисля, че във въпросния сервиз е трябвало да установят това нещо, и вместо да правят излишна замяна на здравия пресостат, да регулират и/или заменят т.нар. възвратен клапан. На практика ми върнаха компресора в абсолютно същото положение, в което им го занесох.
На практика се подиграват с теб, но за сега нямаш основание да се оплакваш някъде другаде (примерно КЗП), можеш само да им носиш компресора за ремонт и да ти го връщат в неизправно състояние - мисля обаче, че това е до време, после можеш да искаш замяна с нов или връщане на парите.
Гадното в държавицата ни е, че трябва да покажеш рога и чак тогава ти обръщат внимание - правилно си описал какво трябва да се случи при изправен компресор, пресостат и невъзвратен клапан (някои му викат възвратен), ще го опиша отново с конкретен пример за избягване на грешки.
Празен ресивер, пуск на компресора, моторът развърта "главата", налягането започва да се повишава. При достигане на зададеното налягане (в твоя случай 10 бара) пресостатът изключва мотора електрически и освобождава (механично) налягането между "главата" и ресивера, ЕДНОВРЕМЕННО с това невъзвратният клапан затваря "пътя" на въздуха в ресивера към пресостата (респективно "главата") т.е. в ресивера си остават 10 бара, а между него и "главата" налягането е "освободено" до атмосферно. При наличието на консумация налягането в ресивера спада до 8 бара, пресостатът подава електрически сигнал за сработваване на мотора, поради малкия обем между пресостат и невъзвратен клапан налягането в този участък бързо се повишава, затваря се механичното клапанче на пресостата, а когато налягането превиши 8-те бара в бутилката се отваря невъзвратния клапан и "главата" започва да налива въздух в ресивера до достигане на зададените 10 бара - така до безкрай.
Кажи им на ТЪПАНИТЕ, че знаеш за какво иде реч, ако трябва накарай ги да пуснат нов аналогичен компресор на твоя и сравнете работата им - не се предавай!
preslav написа:
На практика се подиграват с теб, но за сега нямаш основание да се оплакваш някъде другаде (примерно КЗП), можеш само да им носиш компресора за ремонт и да ти го връщат в неизправно състояние - мисля обаче, че това е до време, после можеш да искаш замяна с нов или връщане на парите.
Гадното в държавицата ни е, че трябва да покажеш рога и чак тогава ти обръщат внимание - правилно си описал какво трябва да се случи при изправен компресор, пресостат и невъзвратен клапан (някои му викат възвратен), ще го опиша отново с конкретен пример за избягване на грешки.
Празен ресивер, пуск на компресора, моторът развърта "главата", налягането започва да се повишава. При достигане на зададеното налягане (в твоя случай 10 бара) пресостатът изключва мотора електрически и освобождава (механично) налягането между "главата" и ресивера, ЕДНОВРЕМЕННО с това невъзвратният клапан затваря "пътя" на въздуха в ресивера към пресостата (респективно "главата") т.е. в ресивера си остават 10 бара, а между него и "главата" налягането е "освободено" до атмосферно. При наличието на консумация налягането в ресивера спада до 8 бара, пресостатът подава електрически сигнал за сработваване на мотора, поради малкия обем между пресостат и невъзвратен клапан налягането в този участък бързо се повишава, затваря се механичното клапанче на пресостата, а когато налягането превиши 8-те бара в бутилката се отваря невъзвратния клапан и "главата" започва да налива въздух в ресивера до достигане на зададените 10 бара - така до безкрай.
Кажи им на ТЪПАНИТЕ, че знаеш за какво иде реч, ако трябва накарай ги да пуснат нов аналогичен компресор на твоя и сравнете работата им - не се предавай!
Благодаря ви, Преслав!

Точно това смятах да искам от въпросния магазин- да пуснем произволен компресор от тези, които предлагат за продажба.

В предния си постинг умишлено пропуснах одисеята, съпътстваща ремонта... Но ще я споделя сега, защото ми се струва, че може да е полезна и за други колеги.

Както написах, занесох гаранционния компресор в магазина, от който го купих. След малко повече от седмица се свързаха с мен, и ми съобщиха, че ако искам да ми го ремонтират, ще трябва да заплатя 59 лева за нов пресостат, и 15 лева за труд. Основание- пресостата според сервизните специалисти бил КОНСУМАТИВ, и следователно е изключен от гаранцията.
Казах на девойчето, което ми звънна, че за мен е изключително странно как приравняват конкретен елемент от устройството на изделието на консуматив, каквито са например маслото, филтрите или четките на ел. двигателя. Тяхното обаждане ме свари на път, и нямах възможност да проверя дори цените на пресостатите, за това им казах да го оправят. Но вечерта, като се прибрах, нещо ме чоплеше от вътре. Седнах и потърсих кое колко струва.

Няма да давам линкове, за да не се счете за реклама, но средната пазарна цена на еднофазен пресостат, като този, който е монтиран на моя компресор е около 30 +/- 2 лева. Това само в първите 5 резултата от търсенето!

Отидох в магазина и първо в търговска зала попитах един от консултантите за същия компресор (все още ги продават), уж, че избирам да си купя. На въпрос ми какво е покрито от гаранцията, той съвсем уверено ми потвърди (няколко пъти) че абсолютно всичко е покрито, вкл. двигателя (умишлено питах за някои елементи по отделно), пресостата, бутилката, принадлежностите (в комплекта има няколко).

Едва след това на щанда за рекламацията, след като каката за пореден път ми развиваше теорията как това било консуматив и следва да платя частта плюс ремонта, поисках да говоря с управителя. Не съм викал, не съм се карал или нагрубявал, напротив, със съвсем спокоен тон говорех и вежливо изслушвах какво ми разясняват. Дойде управителя, и на него също казах защо не съм съгласен с това да ми искат пари за ремонт на гаранционно изделие. Бях си прочел в брошурата в къщи, и там изрично има изброено какво НЕ СЕ включва в гаранцията- масла и филтри, дръжки, четки на ел. мотора и др. подложени на нормално износване компоненти, маркуча между компресора и инструмента. Казах му това, както и факта, че в същата книжка има step-by-step описано как и на колко време се сменят маслото, филтрите, четките. Но няма и ред написано нещо обслужване и/или замяна за пресостата. Напротив, изрично е указано че ремонта, калибровката и настройката се извършват от компетентен специалист в оторизиран сервиз. Демек, нищо не сочи и не навежда на заключението, че пресостата е консуматив. Пак ми обясниха, че това било становището на сервиза, и то било меродавното. Споменах им, че при търсенето съм установил средна пазарна цена от около 30 лева за този компонент, а те ми го таксуват двойно.
Тук вече казах на управителя, че при тези условия не желая да ползвам услугите на техния сервиз, да си демонтират пресостата и да ми сложат моя, ще им платя евентуално 15 лева за "труда", но случая ще отнеса в КЗП.

Явно това беше достатъчно, защото след тази фраза господина каза: То това си е ваше право, и аз не мога да направя нищо за да ви попреча да го направите. Това, което бих ви предложил е да ми дадете 2-3 дена да говоря със сервиза, и да измислим някакъв взаимно изгоден вариант, евентуално отстъпка и пр. Отговорих му, че няма проблем да почакам до законния срок от 1 месец, но поискат ли ми и 1 лев за ремонта, случая отива в КЗП, и от там каквото решат.

Сега смятам да процедирам така: ще напиша един мейл на официалния им публикуван, ще опиша случая, и че компресора ми е върнат в абсолютно същото състояние, в което им го дадох за ремонт, и да ми предложат варианти за действие. В зависимост от това какво ми отговорят, ще прецизирам и следващите си стъпки. Аз предполагам, че ще ми поискат да им го занеса отново (няма проблем), но ако пак се опитат да се държат като квартална железария, и да ме мотаят с измислени постановки, прибирам си злополучния компресор и пиша до КЗП (то писмото вече е написано, ще го update-вам с новите факти и обстоятелства).

Честно казано, и аз самия нямам никакво желание да се заигравам с КЗП и пр. Това е похабено време. А и все пак един господ знае, какво може да измислят от там. Но явно тази комисия е достатъчно неприятен фактор за търговците, и конкретния казус не е съвсем лоялна търговска практика, та смятам, че нещата ще се развият добре за мен. Аз съм убеден, че съм в правото си!

Но вече имам обица на ухото (огромна) за тази верига! Въобще не им прави чест! Да не говорим, че т.нар. "сервиз" явно е възможно най-евтиния, съдейки по качеството на ремонтите. Подозирам, че даже не са тествали компресора след "ремонта", няма начин да не забележат, че и с чисто новия пресостат пак има същия проблем, с който машината е влязла при тях.

Само да добавя: когато занесох компресора за ремонт ме помолиха да си сваля филтрите (развиват се на ръка), и да си ги прибера. При вземането не ги носех, а дори и да ги носех, ми се струваше, че не е много удачно да тествам на място (има контакти точно пред щанда за рекламации)- знаете, колко шум вдига подобна машина докато работи, а и трябва да си нося маркуч със съответните щуцери и някакъв инструмент за да изпусна през него въздуха.

Извинете ме за пре дългия текст, надявам се да е било полезно за някого. След като сагата приключи, не зависмо по какъв начин, ще напиша и коя е веригата.

Благодаря още веднъж, бъди здрав!
preslav - майстор
kjymma написа:
preslav написа:
На практика се подиграват с теб, но за сега нямаш основание да се оплакваш някъде другаде (примерно КЗП), можеш само да им носиш компресора за ремонт и да ти го връщат в неизправно състояние - мисля обаче, че това е до време, после можеш да искаш замяна с нов или връщане на парите.
Гадното в държавицата ни е, че трябва да покажеш рога и чак тогава ти обръщат внимание - правилно си описал какво трябва да се случи при изправен компресор, пресостат и невъзвратен клапан (някои му викат възвратен), ще го опиша отново с конкретен пример за избягване на грешки.
Празен ресивер, пуск на компресора, моторът развърта "главата", налягането започва да се повишава. При достигане на зададеното налягане (в твоя случай 10 бара) пресостатът изключва мотора електрически и освобождава (механично) налягането между "главата" и ресивера, ЕДНОВРЕМЕННО с това невъзвратният клапан затваря "пътя" на въздуха в ресивера към пресостата (респективно "главата") т.е. в ресивера си остават 10 бара, а между него и "главата" налягането е "освободено" до атмосферно. При наличието на консумация налягането в ресивера спада до 8 бара, пресостатът подава електрически сигнал за сработваване на мотора, поради малкия обем между пресостат и невъзвратен клапан налягането в този участък бързо се повишава, затваря се механичното клапанче на пресостата, а когато налягането превиши 8-те бара в бутилката се отваря невъзвратния клапан и "главата" започва да налива въздух в ресивера до достигане на зададените 10 бара - така до безкрай.
Кажи им на ТЪПАНИТЕ, че знаеш за какво иде реч, ако трябва накарай ги да пуснат нов аналогичен компресор на твоя и сравнете работата им - не се предавай!
Благодаря ви, Преслав!

Точно това смятах да искам от въпросния магазин- да пуснем произволен компресор от тези, които предлагат за продажба.

В предния си постинг умишлено пропуснах одисеята, съпътстваща ремонта... Но ще я споделя сега, защото ми се струва, че може да е полезна и за други колеги.

Както написах, занесох гаранционния компресор в магазина, от който го купих. След малко повече от седмица се свързаха с мен, и ми съобщиха, че ако искам да ми го ремонтират, ще трябва да заплатя 59 лева за нов пресостат, и 15 лева за труд. Основание- пресостата според сервизните специалисти бил КОНСУМАТИВ, и следователно е изключен от гаранцията.
Казах на девойчето, което ми звънна, че за мен е изключително странно как приравняват конкретен елемент от устройството на изделието на консуматив, каквито са например маслото, филтрите или четките на ел. двигателя. Тяхното обаждане ме свари на път, и нямах възможност да проверя дори цените на пресостатите, за това им казах да го оправят. Но вечерта, като се прибрах, нещо ме чоплеше от вътре. Седнах и потърсих кое колко струва.

Няма да давам линкове, за да не се счете за реклама, но средната пазарна цена на еднофазен пресостат, като този, който е монтиран на моя компресор е около 30 +/- 2 лева. Това само в първите 5 резултата от търсенето!

Отидох в магазина и първо в търговска зала попитах един от консултантите за същия компресор (все още ги продават), уж, че избирам да си купя. На въпрос ми какво е покрито от гаранцията, той съвсем уверено ми потвърди (няколко пъти) че абсолютно всичко е покрито, вкл. двигателя (умишлено питах за някои елементи по отделно), пресостата, бутилката, принадлежностите (в комплекта има няколко).

Едва след това на щанда за рекламацията, след като каката за пореден път ми развиваше теорията как това било консуматив и следва да платя частта плюс ремонта, поисках да говоря с управителя. Не съм викал, не съм се карал или нагрубявал, напротив, със съвсем спокоен тон говорех и вежливо изслушвах какво ми разясняват. Дойде управителя, и на него също казах защо не съм съгласен с това да ми искат пари за ремонт на гаранционно изделие. Бях си прочел в брошурата в къщи, и там изрично има изброено какво НЕ СЕ включва в гаранцията- масла и филтри, дръжки, четки на ел. мотора и др. подложени на нормално износване компоненти, маркуча между компресора и инструмента. Казах му това, както и факта, че в същата книжка има step-by-step описано как и на колко време се сменят маслото, филтрите, четките. Но няма и ред написано нещо обслужване и/или замяна за пресостата. Напротив, изрично е указано че ремонта, калибровката и настройката се извършват от компетентен специалист в оторизиран сервиз. Демек, нищо не сочи и не навежда на заключението, че пресостата е консуматив. Пак ми обясниха, че това било становището на сервиза, и то било меродавното. Споменах им, че при търсенето съм установил средна пазарна цена от около 30 лева за този компонент, а те ми го таксуват двойно.
Тук вече казах на управителя, че при тези условия не желая да ползвам услугите на техния сервиз, да си демонтират пресостата и да ми сложат моя, ще им платя евентуално 15 лева за "труда", но случая ще отнеса в КЗП.

Явно това беше достатъчно, защото след тази фраза господина каза: То това си е ваше право, и аз не мога да направя нищо за да ви попреча да го направите. Това, което бих ви предложил е да ми дадете 2-3 дена да говоря със сервиза, и да измислим някакъв взаимно изгоден вариант, евентуално отстъпка и пр. Отговорих му, че няма проблем да почакам до законния срок от 1 месец, но поискат ли ми и 1 лев за ремонта, случая отива в КЗП, и от там каквото решат.

Сега смятам да процедирам така: ще напиша един мейл на официалния им публикуван, ще опиша случая, и че компресора ми е върнат в абсолютно същото състояние, в което им го дадох за ремонт, и да ми предложат варианти за действие. В зависимост от това какво ми отговорят, ще прецизирам и следващите си стъпки. Аз предполагам, че ще ми поискат да им го занеса отново (няма проблем), но ако пак се опитат да се държат като квартална железария, и да ме мотаят с измислени постановки, прибирам си злополучния компресор и пиша до КЗП (то писмото вече е написано, ще го update-вам с новите факти и обстоятелства).

Честно казано, и аз самия нямам никакво желание да се заигравам с КЗП и пр. Това е похабено време. А и все пак един господ знае, какво може да измислят от там. Но явно тази комисия е достатъчно неприятен фактор за търговците, и конкретния казус не е съвсем лоялна търговска практика, та смятам, че нещата ще се развият добре за мен. Аз съм убеден, че съм в правото си!

Но вече имам обица на ухото (огромна) за тази верига! Въобще не им прави чест! Да не говорим, че т.нар. "сервиз" явно е възможно най-евтиния, съдейки по качеството на ремонтите. Подозирам, че даже не са тествали компресора след "ремонта", няма начин да не забележат, че и с чисто новия пресостат пак има същия проблем, с който машината е влязла при тях.

Само да добавя: когато занесох компресора за ремонт ме помолиха да си сваля филтрите (развиват се на ръка), и да си ги прибера. При вземането не ги носех, а дори и да ги носех, ми се струваше, че не е много удачно да тествам на място (има контакти точно пред щанда за рекламации)- знаете, колко шум вдига подобна машина докато работи, а и трябва да си нося маркуч със съответните щуцери и някакъв инструмент за да изпусна през него въздуха.

Извинете ме за пре дългия текст, надявам се да е било полезно за някого. След като сагата приключи, не зависмо по какъв начин, ще напиша и коя е веригата.

Благодаря още веднъж, бъди здрав!
На въпросната "кака" и кажи, че презервативите са също консуматив, но производителят не носи отговорност за нежелана бременност! Много се смях когато си купувах лозарска ножица FISKARS - производителят се кълне в 25 години гаранция, според нашите закони гаранцията е 2 години, а в магазина на Тръпкови ООД ми казват "каква гаранция, това е консуматив". Страхотен консуматив е - препоръчвам марката на всеки, но не закупена от мижитурки, които имат по една ножица на рафта си.
Успех с главанаците от HOME MAX, ако ще да са Практикер или Бриколаж!
mcm - специалист
Колега, закона е така направен че могат да те връткат с ремонти докато ти изтече гаранцията и след това си плащаш. Почвай ги от сега с жалби до КЗП и задължително искай протокол когато оставяш машината за ремонт, ако случайно се забавят повече от месец, то тогава трябва да връщат или парите или нова. Когато отиваш да си я получиш от ремонт също протокол, и описваш неотстранените дефекти, ще се учудиш колко отзивчиви ще станат. Успех !
mcm написа:
Колега, закона е така направен че могат да те връткат с ремонти докато ти изтече гаранцията и след това си плащаш. Почвай ги от сега с жалби до КЗП и задължително искай протокол когато оставяш машината за ремонт, ако случайно се забавят повече от месец, то тогава трябва да връщат или парите или нова. Когато отиваш да си я получиш от ремонт също протокол, и описваш неотстранените дефекти, ще се учудиш колко отзивчиви ще станат. Успех !
Благодаря за съветите, колега!

И друг път ми се е случвало да връщам стоки в гаранция, имал съм понякога перипетии с недобросъвестни търговци, та по неволя разучих в известна степен нормативната уредба, и няма да допусна да ме изработят. За този "ремонт" са вписали- "сменен пресостат", с подпис, печат и дата. Въпреки, че както стана ясно, проблема не е (само) в пресостата. В понеделник сагата продължава. Преди малко им пратих един пространен мейл, подписан с ел.подпис и time stamp. Както писах по-горе, хич не ми се занимава с КЗП (държавна бюрокрация в най-тежък вид, хабене на време), но няма и секунда да се колебая да ги сезирам, ако видя, че нещата не се случват "со кротце, со благо". Даже текста на жалбата съм си подготвил. За сега от магазина, в лицето на управителя, се държат нормално и кооперативно след споменаване на заклинанието "КЗП". Това не отменя факта, че сервиза, с който работят са мърлячи.
juvesan - специалист
Както писах по-горе, хич не ми се занимава с КЗП (държавна бюрокрация в най-тежък вид, хабене на време)
Тази бюрокрация обаче е като бясно куче: сваляш му превръзката от очите и го пускаш да ръфа и в общият случай ( ако не става дума за много пари) нещата се изясняват. Всички търговци искат да те изработят в общият случай, но затова се внимава какво подписваш и какво получаваш - за всичко документи с име подпис и печат. Основното е настоятелност - без грубости, но без отстъпление. При мен объркано външно захранване ( от магазина) причини изгаряне на уред и на вторият ! път от сервиза ме обвиниха , че съм използвал неоторизирано захранване и съм 100% виновен за всичко .... събраха се протоколи, обаждане на Вносителя - становище, на сервиза - становище магазина - становище и точно ги уведомихме, че ще ходим в КЗП със всичко изведнъж им омръзна и ми смениха всичко.... та както се казва документите убиват... :axe:
juvesan написа:
Тази бюрокрация обаче е като бясно куче: сваляш му превръзката от очите и го пускаш да ръфа и в общият случай ( ако не става дума за много пари) нещата се изясняват. Всички търговци искат да те изработят в общият случай, но затова се внимава какво подписваш и какво получаваш - за всичко документи с име подпис и печат. Основното е настоятелност - без грубости, но без отстъпление.
....
събраха се протоколи, обаждане на Вносителя - становище, на сервиза - становище магазина - становище и точно ги уведомихме, че ще ходим в КЗП със всичко изведнъж им омръзна и ми смениха всичко.... та както се казва документите убиват... :axe:
Няма спор, прав сте, колега!

За сега нещата се придвижват благоприятно за мен. В смисъл, написах им "възмутено писмо" за качеството на ремонта, извиниха се, помолиха ме да донеса компресора и сега го ремонтират, за втори път. Надявам се, този път правилно.

Както писах и преди, аз нямам за цел да правя буря в чаша вода и да търся скандал, аз искам да си ползвам машинката по предназначение. Счупила се нещо, в гаранция- моля, оправете я.

Некоректно е от тяхна страна това, което се опитаха да направят- да изключат от гаранционно покритите един възел, и да ми искат пари за замяната му. Още повече, че както се оказа, стария явно си е бил съвсем наред, защото и с чисто новия проблема си стои. А след както ми беше разяснено от по-компетентни колеги по-горе кое как функционира по компресора, стана съвсем ясно, че са се опитали да ме "врътнат".

Малко като "съжаляваме, болката не е била от зъба, който ви извадихме, а от малко кариесче на съседния, което ще оправим ей сега, ама я какъв хубав имплант (и на хубави пари) пък ви сложихме на мястото на извадения... :-D "

Тема "Ремонт на пресостат ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: