Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
MrMurdjo - майстор
Наистина с много ниско ниво на шума е този тип
https://en.wikipedia.org/wiki/Scroll_compressor
Чувал съм, но не съм сигурен, че подобен тип компресори има в по-големите агрегати за климатици.
Всякакви картинки на такива
https://www.google.bg/search?q=Scroll+c ... 80&bih=676
lov - майстор
Те наистина са много убави ама много капризни на маслото пък то никак не е евтино. Сина до скоро се занимаваше с такива само че доста по големички. :) И като им знам цените за консумативите ме заболява главата. Та на това малкото от линка на колегата ако маслото не се улава и сепарира и връща обратно ще излезе златно. Пък да не говорим че ще си е направо маслена станция. За пневматичен инструмент добре но за боядисване ????
maleeeestrax - специалист
Безшумен компресор е като безшумен абсорбатор---не съществуват в природата а и също искам да попитам някой може ли да ми направи това ама да не е много скъпо-разполагам с 10 000 лв---http://static.fakti.bg/news2015/174308/ ... bcf9f3.jpg
ktamen - специалист
maleeeestrax написа:
Безшумен компресор е като безшумен абсорбатор---не съществуват в природата а и също искам да попитам някой може ли да ми направи това ама да не е много скъпо-разполагам с 10 000 лв--- http://static.fakti.bg/news2015/174308/ ... bcf9f3.jpg
Няколко от компресорите, които съм използвал бяха толкова тихи, че за да разбера дали работят трябваше да ги пипна с ръка за да усетя вибрациите.
Ама щом авторът не иска стар компресор едва ли ще е късметлия да намери нов толкова тих, че и евтин.
MrMurdjo - майстор
Има също така много безшумни компресори, които се ползват в зъболекарските кабинети. И дебитът не им е малък. Но нямам идея какъв вид са.
Bleu81 - напреднал
MrMurdjo написа:
Има също така много безшумни компресори, които се ползват в зъболекарските кабинети. И дебитът не им е малък. Но нямам идея какъв вид са.
И това съм проверил. Има, но цените им са 2-3 пъти по високи от този който съм дал за пример т.е над 2000 лева.
Безмаслени, дебита им е приличен но цената им е твърде висока.
При това не са нито толкова тихи. Обикновено този тип са около 60 db.

Реално нищо друго не е толкова тихо като хладилния компресор.
Колкото до загубата на масло, реално не е толкова голяма. Нито цената на литър синтетично компресорно масло е чак толкова по голяма от това което си наливам в колата.

Честно казано вече съжалявам, че писах тук.
Има два три добронамерени отговора, останалите са заядливи и недоброжелюбни. Чудя се дали защото съм нов във форума или е така по принцип.

Хайде със здраве
MrMurdjo - майстор
Аз пиша, защото темата ме интересува. Не толкова заради безшумността, колкото до употребата на хладилен компресор, който да работи продължително време.
Трябва ми за обдухване и пулверизация на течност към работния инструмент на моя рутер. Конструкцията е такава, че не може да се ползва поливане, а и не е желателно, защото ще пръска много наоколо.
Правил съм проба и такъв компресор е достатъчен за целта. Проблемът е как да се охлажда, понякога се налага да работи час и повече. Другият проблем е улавянето на маслото и връщането му обратно.
Имам един от голям фризер, който в дъното на корпуса има прекарани тръбички и през тях е циркулирал фреон за да го охлажда. Или трябва да сложа някаква малка помпа да прекарва от там вода, или си мисля да го поставя в съд с вода под нивото на електрическата му клема, да стои дъното постоянно натопено в нея.
За маслото знам, че има маслени сепаратори, но не знам дали може по някакъв начин (с някакво подналягане може би) то да се засмуква обратно по време на работа.
ktamen - специалист
Почти всички хладилни компресори могат да работят денонощно без някакви специални мерки за охлаждането им. Просто трябва да са на достатъчно просторно място за естествена вентилация. Ако са набутани в тясна кутия трябва да имат поне едно вентилаторче от компютърно захранване, което да им осигурява свеж въздух.
Освен това те са изчислени за много високи налягания, ако не ги товарите до дупка, ще загряват много по-малко от допустимото.
По принцип схемата е: Филтър, компресор, охладител, малък съд в който да се събират водата и маслото, голям съд и на изхода водо и масло отделител, в който също се събират вода и масло. Понякога вместо маслоотделител се слага омаслител в зависимост за какво е нужен въздуха. Малкият съд, често се оформя като циклон, в който по центробежен път се спомага за отделянето на водата и маслото. Големият съд също трябва да има пробка отдолу, защото и той се пълни с вода.
Синтетичното масло за компресори, вероятно не става за въздух :!: Проверете преди да наливате.
MrMurdjo - майстор
Не съм напълно съгласен. В затворената хладилна система обикновено компресорът се охлажда от връщащия се фреон. А на някои съм виждал и отделен кръг през кондензера. Затова могат да работят много часове, макар и пак да се напичат доста.

Между другото някой дали е пробвал за целта компресор от автомобилен климатик?
edemy2001 - специалист
От доста години използвам хладилен компресор като вакуум помпа. Не съм правил специална система за изхвърленото масло. За около 4 часа работа ми е изхвърлял около 0.5 мл. масло, т.е. няколко капки. Вероятно това се дължи на факта, че след като вакуумира, на практика няма въздушен поток. Първите 2 - 3 минути изсмуква въздуха и след това само поддържа вакуума.
По интересното е, че ако няма вентилатор за охлаждане след 20 мин. работа не може да се пипа корпуса. Това означава, че маслото вътре, което пренася топлината между самия компресор и корпуса е здраво загрято. Използвам за охлаждане 30 ватов вентилатор, който тръгва със самото включване на компресора.
Шума на цялата система е на практика само от вентилатора. Често се налага за да се убедя че работи да пипна компресора с ръка.

Тема ""безшумен" компресор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: