• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
emil_v r - майстор
Супер , Криз , мерси много !
Двата симетр. кондензатора придават вид на турбодизел , или италиански боксер двигател .
Защо не си сложил ламарина ниско откъм краката , двиг . 500вата ли е , обороти 3000 ли са ?
По бързо ли е от ръчна коса ,и може ли да коси висока до коляно трева и не се ли задръства от отр. трева ?
За голям двор 1,5 дка няма ли да пречи кабелът и да трябва втори "оператор"
за този треволяк -зад пипера става дума , но сега е станал до коляно.
Ааъ , няма ли да е по-добре ако режещата част от ножа е огъната върха назад , за да не среща тревата перпенд. ?

Прикачен файл

DSC03932.JPG
DSC03932.JPG (63.87 KиБ) Видяна 18725 пъти
Здравей Crez,
настоящия етап по подготовката на машинката е изработването на редуктор,който да предаде
движението от силоотводния вал,на 90 0 ,към фрезата.Аз също не разполагам със струг за обработка
на метал, досаждам на приятели,а това забавя темпото.За вартбурговите джанти,може би не съм бил
достатъчно ясен, аз ги имам, на снимките „нови варианти”редуктора е върху тях.Става дума,че търся
2 подходящи гуми (комплект с вътрешни),които да са за мини трактор,с голям грайфир и да могат да
се монтират на джанти 13 цола.По твоето намерение,за приспособяване на плуг и косачка към
твоята мото фреза искам да споделя моето мнение и опит по въпроса.Ако купиш някакви,подходящи
за някаква машинка,ти сам каза,че ще трябва да ги приспособяваш,което значи не малко труд и
вероятно ползуване услуги на стругар,т.е.ще дадеш доста пари за покупката и от там нататък още
труд и пари,за да станат както трябва.Препоръчам ти чести посещения на „кореком” (така съм
кръстил базите за вторични суровини ,които „ревизирам”всяка събота),там,на някоя от визитите ще
намериш и плугчета ,на друга браздири и ножчета за косачка и т.н. Труда по направията си е труд
но цената ще бъде,поне,10 пъти по ниска от купешките.Мисли си за устройство,което ще отмества
окосената трева встрани от откоса.
Пускам снимки на електро фрезата,която ползувам за сега.

Прикачен файл

ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 02.jpg
Така изглежда след десетина години работа.
ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 02.jpg (253.85 KиБ) Видяна 18691 пъти

Прикачен файл

ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 03.jpg
ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 03.jpg (242.81 KиБ) Видяна 18691 пъти

Прикачен файл

ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 04.jpg
ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 04.jpg (184.93 KиБ) Видяна 18691 пъти

Прикачен файл

ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 08.jpg
ЕЛЕКТРО ФРЕЗА 08.jpg (110.47 KиБ) Видяна 18691 пъти
crez - майстор
emil_v r написа:
Супер , Криз , мерси много !
Двата симетр. кондензатора придават вид на турбодизел , или италиански боксер двигател .
Защо не си сложил ламарина ниско откъм краката , двиг . 500вата ли е , обороти 3000 ли са ?
По бързо ли е от ръчна коса ,и може ли да коси висока до коляно трева и не се ли задръства от отр. трева ?
За голям двор 1,5 дка няма ли да пречи кабелът и да трябва втори "оператор"
за този треволяк -зад пипера става дума , но сега е станал до коляно.
Ааъ , няма ли да е по-добре ако режещата част от ножа е огъната върха назад , за да не среща тревата перпенд. ?
Двитателя е ДАОЦ-У4 от центрофугата на руска пералня 2700 обор. 120w с 2 кондензатора КБГ-МН2-600v 4 мкф свързани успоредно. За много висока трева не става,минаваш високо отгоре,отгоре с косата и после с нея става перфектно. Каня се вместо ножа да слажа един стар циркулярен диск и да пробвам може да стане по произвадителна.
mitko64 - майстор
Случайно попаднах на темата и не знам p.marinski дали е установил след толкова години произхода на мотоблока от първите му снимки. Тъста ми има същото, само,че в пълен комплект. Това е самоходна палцова косачка, мисля българско производство от 60 или 70-те години. Там където силоотводният вал се подава по-малко се зацепва редуктора на косилния апарат със собствен шлицов съединител. Гредата с ножовете се закача отделно за него и мисля беше 1,2м. От задната страна, където вала стърчи повече, се зацепва фланец с фрикционен съединител, постоянно включен, с лост отстрани за изключване( при смяна на предавките и празен ход). Съединителят отзад завършва с тризъбо каренце, което се зацепва със същото стърчащто от двигателя. Между двигателя и фланеца на съединителя има още един фланец. Двигателя е съосно разположен зад силоотводния вал, едноцилиндров, двутактов с голям вентилатор. Прилича на мотоциклетен от едно време. Има интересно бутало, не е плоско отгоре, а косо . Запалването е с динамомагнет с вграден въжен стартер. Двигателят е плоско изпълнен отдолу и се хваща с 4 болта за чугунена планка, която назад минава в ресорен лист, плавно огънат на 180 градуса и отгоре е монтирана ламаринена седалка, а под листа трето метално колело. Управлението е огромна тръбна рама, накачулена с ръчки за съединител, скорости, газта и включване съединителя на косилния апарат. Гумите със сигурност са по малки от 13 цола.Ако колегата още се интересува мога да разпитам тъста за още подробности и да направя снимки когато отида до Лом.
друмчо - специалист
Давайте колеги, че и на мен ми стана интересно!
Съжалявам, че нямам възможност да снимам моите изобретения, които останаха на село забравени някъде из двора. Все някога ще им дойде времето за усъвършенстване.
Разполагам с редуктор от поливни инсталации от "соца" - тип "фрегати" нещо такова, задвижвани от моторни резачки "Дружба или Урал". Видя ми се, че много бавно се движат. Ще трябва да се преработва редуктора. Иначе редуктора е с алуминиев корпус и има реверс.
Желая успех на всички!
  • 1
  • 2

Тема "Ето нещо от мен за електо мото фрезите." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: