• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
colyo - специалист
И все пак никой не ми даде съвет къде да зацепя един елдвигател за градско, при условие , че бензиновия няма да се сваля. Мислех си да пробия дупка в капака на главното предаване и да зацепя втори пиньон през някакъв съединител към елмотора, но вероятността да се осера със заварките е голяма и ще износя зъбите бързо. Втората идея беше да намеря заден мост от Панда 4х4 и елмотора да е вързан там, но се оказа че няма как да го хвана без да нарежа половината купе.
2v6 - майстор
sstefanov написа:
И двете сметки не са ти верни!
...
Да прав си, сложил съм по едно "k" в повече :roll:
Работния температурен интервал на водата практически е максимум 50 градуса.
Реално резултатите от сметките дори са такива, ако енергията се отдава за 1 час:
1. Акумулатор 100Ah, 25 kg: 0.6 kWh
2. Тухли 300K dT, 25 kg: 2.1 kWh
3. Вода 50K dT, 25 kg: 1.5 kWh
4. Алумин 300K dT, 25 kg: 1.8 kWh

Водата при всички положения има недостатък - трябва допълнителен радиатор и циркулационна помпа.
Температурата на двигателя и контролера е по-лесно да се ползва за директно загряване на въздуха :idea:
dj_marti79 - специалист
Става тази сапунерка. Малко е грозничка но ако ме вози за 1лв на 100км защо пък не. Дали няма да има проблеми с регистрирането тук в България?
colyo - специалист
В КАТ нямало проблем. Щом веднъж е регистрирана в евросъюза и тук минаваш. Проблема бил ако преоборудваш кола с елдвигател-нямаме закон за този вид возила.
dj_marti79 - специалист
colyo или го прави пълен хибрид или направо на ток. И аз съм хвърлил око на пунтото на жена ми ама тез кофтори много тежки - 1тон! Няма ли нещо по леко? Траби май си е най добрия донор.
colyo - специалист
за пълен хибрид не ми излиза сметката. Аз искам да икономисвам от гориво, не да се нашивам сума пари и да чакам 10г да се избият.
colyo - специалист
Читав приус от щатите могат да ми докарат, но не знам какво ще е митото.
dj_marti79 - специалист
Аз предлагам в този форум да пишат само оптимистите които са, направили или възнамеряват да си направят електричка. За песимистите - http://napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=35486
Ето сега една съставена от мен задачка-закачка, с малко топло-механично-електрически-парични изчисления, за всички скептици-псевдоспециалисти:
Да вземем за пример една малка количка която харчи 5L/100km
При плътност 0,74kg/L , тогава за 100km:
(5L/100km)*(0,74kg/L)=(3,7kg/100km)
Енергийната стойност на бензина е 44MJ/kg , тогава за 100km:
(44MJ/kg)*(3,7kg/100km)=(162,8MJ/100km)
Ако се движим със 100km/h, 100km ще изминем за 1h който се състои от 60min по 60sec (3600sec)
(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)
Със 75-85km/h ще бъде дори и по-икономично
При ефективност на бензиновия двигател 30% , получената механична енергия ще бъде:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Като се има в предвид че 1KW=1KJ тогава:
13,56KJ/h=13,56KW/h от което се вижда, че мощността която използваме за движение, не е кой знае колко голяма. Тези големите киловати (50-75) написани в сервизната документация на автомобила са при 6000об/мин и са за сметка на разхода на горивото, който ще бъде към 25-30 L/100km
Ако използваме 48 волтов електродвигател за електрифицираното транспортно средство, по формулата за мощността (P/U=I) ще ни бъдат необходими:
(13,56KW/h)=(13560W)/(48V)=(282,5A) = 282,5 амперови акумулатори или 8 акумулатора 12V/140Ah, които струват някой друг да каже колко?
Ако губим 10% при заряд-разряд:
[(13,56KW/h)/(100%)]*(10%)=(1,35kW/h) загуба
При заряд ще консумираме от мрежата:
(13,56KW/h)+(1,35kW/h)=(14,91kW/h)
Това ще ни струва:
(14,91kW/h)*(0,18лв/kW)=(2,68лв) на дневна тарифа
(14,91kW/h)*(0,11лв/kW)=(1,64лв) на нощна тарифа
-Нека не забравяме че ако използваме серво двигател (двигател с постоянни магнити), мощността ще бъде постоянна в целия диапазон от 0 до 3000об/мин, което на ДВГ не може да му се случи. Той се чувства добре само между 2000 и 3000 об/мин.
-Градското движение с ДВГ ще ни е около 7L/100km , при електромобила ще остане почти непроменено.
-Също така при електромобила нямаме работа на място, нито работа на празен ход, даже при спускане можем да възвръщаме енергия чрез рекуперация.
-На мен не ми e необходим 100km пробег, а 50-60km.
-На мен не ми е нужна скорост 100km/h , а 70-80km/h.
-Така че за градски условия мисля че може да се направи компромисен вариант с 4 акумулатора.
-Електродвигателя позволява кратковременно претоварване до 5 пъти
-А, по между другото какво ще кажете за новата цена на дизела? 2,59 лв/L , супер е нали!
Приятно возене!
2v6 - майстор
Забелязвам някои неточности в сметките:
1. "(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)"
162,8MJ/h=162,8MJ/(3600sec)=0,04522MJ/s=45,22KJ/s

2. "1KW=1KJ"
1KW=1KJ/s

3. "губим 10% при заряд-разряд"
Губим при заряд около 30% - оловен акумулатор се зарежда обикновено 14 часа с ток 0.1C.
При разряд може да приемем че губим 10%. В двигателя губим минимум още 10%.
Така за КПД заряд/разряд се получава 0.9х0.9х0.7= 0.57.
Или с други думи загубите са минимум 43% :!:

Но загубите в случая не са толкова важни поради ниската цена на тока :wink:
Продължението в другата тема ...
http://napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=35486
dj_marti79 написа:
Аз предлагам в този форум да пишат само оптимистите които са, направили или възнамеряват да си направят електричка. За песимистите - http://napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=36&t=35486
Ето сега една съставена от мен задачка-закачка, с малко топло-механично-електрически-парични изчисления, за всички скептици-псевдоспециалисти:
Да вземем за пример една малка количка която харчи 5L/100km
При плътност 0,74kg/L , тогава за 100km:
(5L/100km)*(0,74kg/L)=(3,7kg/100km)
Енергийната стойност на бензина е 44MJ/kg , тогава за 100km:
(44MJ/kg)*(3,7kg/100km)=(162,8MJ/100km)
Ако се движим със 100km/h, 100km ще изминем за 1h който се състои от 60min по 60sec (3600sec)
(162,8MJ/100km)/(3600sec)=(0,04522MJ/h)=(45,22KJ/h)
Със 75-85km/h ще бъде дори и по-икономично
При ефективност на бензиновия двигател 30% , получената механична енергия ще бъде:
[(45,22KJ/h)/(100%)]*(30%)=13,56KJ/h
Като се има в предвид че 1KW=1KJ тогава:
13,56KJ/h=13,56KW/h от което се вижда, че мощността която използваме за движение, не е кой знае колко голяма. Тези големите киловати (50-75) написани в сервизната документация на автомобила са при 6000об/мин и са за сметка на разхода на горивото, който ще бъде към 25-30 L/100km
Ако използваме 48 волтов електродвигател за електрифицираното транспортно средство, по формулата за мощността (P/U=I) ще ни бъдат необходими:
(13,56KW/h)=(13560W)/(48V)=(282,5A) = 282,5 амперови акумулатори или 8 акумулатора 12V/140Ah, които струват някой друг да каже колко?
Ако губим 10% при заряд-разряд:
[(13,56KW/h)/(100%)]*(10%)=(1,35kW/h) загуба
При заряд ще консумираме от мрежата:
(13,56KW/h)+(1,35kW/h)=(14,91kW/h)
Това ще ни струва:
(14,91kW/h)*(0,18лв/kW)=(2,68лв) на дневна тарифа
(14,91kW/h)*(0,11лв/kW)=(1,64лв) на нощна тарифа
-Нека не забравяме че ако използваме серво двигател (двигател с постоянни магнити), мощността ще бъде постоянна в целия диапазон от 0 до 3000об/мин, което на ДВГ не може да му се случи. Той се чувства добре само между 2000 и 3000 об/мин.
-Градското движение с ДВГ ще ни е около 7L/100km , при електромобила ще остане почти непроменено.
-Също така при електромобила нямаме работа на място, нито работа на празен ход, даже при спускане можем да възвръщаме енергия чрез рекуперация.
-На мен не ми e необходим 100km пробег, а 50-60km.
-На мен не ми е нужна скорост 100km/h , а 70-80km/h.
-Така че за градски условия мисля че може да се направи компромисен вариант с 4 акумулатора.
-Електродвигателя позволява кратковременно претоварване до 5 пъти
-А, по между другото какво ще кажете за новата цена на дизела? 2,59 лв/L , супер е нали!
Приятно возене!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: