Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ge6aaaa3 - специалист
Дали? Това, че автобусния двигател е по-нискооборотен не е гаранция, че и алтернатора му е такъв. Може просто да е с по-малка шайба. Иначе ще видя за някой 24волтов. И интересно защо толкова много бягате от мултипликаторите? Вярно е, че самият мултипликатор си има някакво КПД, но нали КПД на алтернатора нараства с повишаване на оборотите? При нискооборотния алтернатор имаш по-големи загуби в него, а при високооборотния-имаш по-малко загуби в него+загуби в мултипликатора. Би трябвало КПД на цялата система да се запази горе/долу едно и също с малко в полза на нискооборотния алтернатор. В промишлените ВГ също използват мултипликатор... И друго... Дали чрез промяна на тока през ротора, ще може да са променят оптималните обороти? Примерно, имаме много силен вятър-увеличаваме тока през ротора и по този начин хем натоварваме алтернатора, за да не развива свръхобороти пропелера, хем /според мен/ ще се увеличи произведената мощност/все едно сме сложили по-мощни магнити в ротора/. :? :? :?
stivemaster - майстор
Не мога да споря ,но мисля че шайбата на коляновия вал на автобуса е 2.5 по голяма от тази на алтернатора тоест при средно 600 оборота на празен ход ще имаш 1500 на него и производство по номинал.
Аиначе логиката ти за натоварването изглежда правилна, но чакай да видим какво мисли някой от знаещите по темата.
VEIPOWER - напреднал
stivemaster написа:
VEIPOWER искаш да кажеш че генератора не се заземява ли, ако да ето попрочети малко и тук.

Колега ge6aaaa3 на 1500 об/мин-1 не става, трябват 3000 об. с редуктор имаш загуби големи. Най хубаво обмисли от трифазен 700 об/мин-1 асинхронен електродвигател (лошото е че тези са предимно руски) ,аз самия мислех да направя точно това и си намерих такъв 3 kW, но излезе прецакан.
Колега Стивмайстор, явно не си прегледал линковете за мълниезащитата.
http://www.leutron.de/fileadmin/leutron ... 022011.pdf
По принцип заземлението се изпълнява по следния начин:
1. Ветрогенератор. Около фундамента се набиват в земята поцинковани колци които се съединяват с шини. Към тях се свързва араматурата на фундамента,кулата на ВГ, шкафа с контролера и всичко останало. Заземлението не трябва да надхвърля 6 Ома!
2.Трафопост. По същия начин.
3.Жере 20КВолта. Чрез катодни отводители през заземителна шина към колците.

Оносно автомобилният алтернатор. За възбуждането му са нужни 2-7 Ампера ток при 14Волта, в зависимост от вида на алтернатора и режима на генерация. Хубаво е да се помисли за два ветрогенератора, като единият да е Спомагателен - около 100-тина Вата и Основен с автомобилен алтернатор около 1 КВат. С увеличаване скороста на вятъра спомагателния ВГ ще подава по-голям възбуждащ ток на авт.алтернатор на основния ВГ. По този начин ще се получи автоматично възбуждане на алтернатора във функция на скороста на вятъра. Нещо като мощностен контрол на Основния Ветрогенератор.

Хитро,а? :wink:
hidrazin - майстор
VEIPOWER написа:
Нещо не пасва:? :? :?
Нямам си идея какво искаше да каже застрахователя с това "разцепен". Както споменах изправиха ги около седмица преди случката защото тогава транспортираха чарковете на крана който ги изправяше. Не съм се качвал горе да видя какво точно е станало. Може да са се забавили с монтажа на земните? :? Голяма грешка ако е така. Може да имат проблем със застрахователя.
Ако науча нещо по случая ще пиша.
:partyman:
stivemaster - майстор
Нямаше нужда да ми обясняваш как се прави мълниезащита, но нищо.Не те разбрах какво странно видя, че даде тези линкове,затова те питах дали мислиш, че няма нужда от нея.

Това регулиране с нещо по евтино от втори генератор не може ли да се направи ?

Интересува ме, контрол на скоростта (оборотите) може ли да се осъществява само с отклоняване на генератора от посоката на вятъра (настрани със задвижка на опашката) така или така ?

А проблема на ония със застрахователя, ще е че няма да вземат нищо или че нямат застраховка, защото тя влиза в сила след въвеждане в експлоатация, което не може да стане без протокол от измерване съпротивлението на заземяване, на мен тогава ми издадоха за да си вземем парите - 2 ома !
ivanovbg - майстор
Уж новатори изкарате да се изкарате, а колко са ви закостенели мозъците...
Ей ви една моя стара идея за да я развивате:
Основния проблем на ветрогенератора е че ако няма вятър няма ток, а като духа - няма къде да я складираш евтино. Има 2 варианта за решение на този проблем. Енергията на вятъра се използва като се помпа вода или въздух в резервоар и като ти трябва ток ... Нямаш нужда от акумулатори и разните му инвертори както и няма нужда от регулиране на оборотите чак толкова. Перките не произвеждат ток, а въртят компресор. За домашно най добре става с въздух. Може спокойно да се ползва стар компресор от автомобилен климатик.
ge6aaaa3 - специалист
^И освен ако през зимата не си държиш бутилките у вас, КПД-то ще е убийствено... Този въздух като се сгъстява, нали знаеш че ще грее здраво, а после при разширяването-ще се охлажда. От няколко стари акумулатора, които можеш да си спазариш по 30-80лв в зависимост колко Ah е, можеш да си сглобиш прилична батерия. Обикновено една клетка дава фира, останалите са като нови. :)
ivanovbg - майстор
Явно нищо не разбираш от пневматика. Според теб, при мен в сервиза компресора да замръзва като се включат повече консуматори. Я направи сметка при колко разход на въздуха спада температурата. А колкото до загряването на въздуха при компенсирането - явно не си чувал нищо за интеркулери :wink:

Ей ти малко прясно инфо, пък си сметни каква мощност развива и колко му е КПД-то :
Индийската компания Tata Motors направи ревю на своя автомобил Tata AirPod, който се задвижва чрез сгъстен въздух. Колата има с 175-литров резервоар, което е напълно достатъчно за да измине 200 километра. Максималната скорост, която може да развие, е 70 км/час.

Tata съобщи, че разработва кола с двигател със сгъстен въздух, в началото на 2012 г. Всъщност още от 2007 г. насам индийският автомобилен производител работи с Motor Development International, за да превърне тази концептуална система за задвижване в реалност. Миналата година разработването навлезе в последната развойна фаза, за да може компанията да я пусне на пазара.

Според Tata, зареждането на резервоара са сгъстен въздух става за две минути и струва само едно евро. Колата е 100% екологична и не изхвърля никакви вредни вещества в атмосферата. В нея могат да се превозват трима души.
http://money.bg/news/id_926694298/%D0%9 ... 1%82%D0%B0

С помощта на едно малко акумулаторче и малко електроника винаги може да се поддържа мрежово напрежение в контакта и при поява на консумация да задейства пневматичния генератор.

Амас вашите закостенели разбирания и Гугъл обучение...
ge6aaaa3 - специалист
Интеркулера охлажда въздуха, но това не значи, че спира да се отделя топлина...
hidrazin - майстор
ivanovbg написа:
Според Tata, зареждането на резервоара са сгъстен въздух става за две минути и струва само едно евро. Колата е 100% екологична и не изхвърля никакви вредни вещества в атмосферата.
Това добре. Отработения въздух лятото може да се използва за вентилация на купето. Зимата обаче няма да е едно евро. Ще трябват пари за дърва и брикети с които да се зарежда кюмбето. :)
:partyman:

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: