Дали? Това, че автобусния двигател е по-нискооборотен не е гаранция, че и алтернатора му е такъв. Може просто да е с по-малка шайба. Иначе ще видя за някой 24волтов. И интересно защо толкова много бягате от мултипликаторите? Вярно е, че самият мултипликатор си има някакво КПД, но нали КПД на алтернатора нараства с повишаване на оборотите? При нискооборотния алтернатор имаш по-големи загуби в него, а при високооборотния-имаш по-малко загуби в него+загуби в мултипликатора. Би трябвало КПД на цялата система да се запази горе/долу едно и също с малко в полза на нискооборотния алтернатор. В промишлените ВГ също използват мултипликатор... И друго... Дали чрез промяна на тока през ротора, ще може да са променят оптималните обороти? Примерно, имаме много силен вятър-увеличаваме тока през ротора и по този начин хем натоварваме алтернатора, за да не развива свръхобороти пропелера, хем /според мен/ ще се увеличи произведената мощност/все едно сме сложили по-мощни магнити в ротора/.

Не мога да споря ,но мисля че шайбата на коляновия вал на автобуса е 2.5 по голяма от тази на алтернатора тоест при средно 600 оборота на празен ход ще имаш 1500 на него и производство по номинал.
Аиначе логиката ти за натоварването изглежда правилна, но чакай да видим какво мисли някой от знаещите по темата.