Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
jamezon - специалист
Добре,благодаря!А кой от тези 2 вида примерно?

Прикачен файл

65637794_s_0_925fc294_s_0_hranol_magnetovany_v_delce_.jpg
65637794_s_0_925fc294_s_0_hranol_magnetovany_v_delce_.jpg (3.58 KиБ) Видяна 2096 пъти

Прикачен файл

be237794_s_0_f6bc5294_s_0_hranol.jpg
be237794_s_0_f6bc5294_s_0_hranol.jpg (2.83 KиБ) Видяна 2096 пъти
edemy2001 - специалист
Втората снимка.
hrpankov - специалист
:? :? :?
...а как се познават кой какъв е?...
:wink: :roll: :drinkers: :rolleyes:
hidrazin - майстор
С друг магнит. Ако питаш как да разбереш кое е N и S - лесно е с компас.
:partyman:
hrpankov - специалист
.... интересна тема за етажерка от плоски профили .. може ли някой да каже, или да посочи в Инета, зависимостта (графиката) на дистанцията d от дължината на профила L ??? ...... на картинката например изпъкнал 10% -профил ... .. специален случай: У-2 или триплощника на Червения барон ....

Прикачен файл

желобки10проц.GIF
желобки10проц.GIF (2.87 KиБ) Видяна 1987 пъти
edemy2001 - специалист
Аз пък никак не я намирам за интересна темата. Вместо тази "етажерка" просто да се направи многолопатна турбина - технологически е по-лесно. Ефекта ще същия или почти същия. На самолетите от времето на Червения барон са слагали "етажерки" по простата причина, че подемната сила на крилото при ниски скорости, каквито са осигурявали тогавашните двигатели и самолетни перки, е много малка. За да се увеличи се е налагало крилото да има голяма площ, а не са разполагали с материали, които да позволят построяването на дълго крило. Даже ако разгледаш снимки на първия самолет на барон Манфред фон Рихтхофен ще забележиш интересния факт, че крилото е закрепено с допълнителен такелаж за да увеличи здравината. Вярно, че триплощника има и други предимства за онова време, но мисля да не коментирам повече самолетите, че връзката им с тази тема не е много голяма.
hrpankov - специалист
...aз не коментирам самолетите, а само питам при каква пропорция тези профили не си пречат взаимно???..... отговор 10 - не ми върши работа, отговор 1 - явно е грешен.... многолопатковите ветроколелета незаслужено са забравени, а в тях има много хляб!!!...
...та някой ако е запознат с въпроса или има линкче, ще съм благодарен....
dj_marti79 - специалист
Многолопатните са по-ефективни а и по-лесни за балансиране.

Прикачен файл

powercoeficientskcpqhxutsm[2].jpg
powercoeficientskcpqhxutsm[2].jpg (78.07 KиБ) Видяна 1918 пъти

Прикачен файл

5.3.8..jpg
5.3.8..jpg (56.81 KиБ) Видяна 1918 пъти
hrpankov - специалист
...благодарско градско, но ще запитам пак но по друг начин....
" каква максимална площ от витлото може да заема лопатката?"...да кажем имаме например витло с 36 лопатки.....
dj_marti79 - специалист
Витло и лопата са едно и също нещо. Турбина и пропелер са едно и също нещо. Колкото по-голяма площ витлото заема от площта на турбината толкова са ти по-ниски оборотите! За съжаление ще трябва да намериш онази част от темата в която "дъвчем" TSR-а - онова дето е по хоризонталата на графиката по-горе!
Искам да споделя една друга информация с всички вас:
Две еднакви конструкции! Едната е с 2 пъти по дебели магнити, но изкарва само 20% повече мощност!? Някакви предположения?

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: