Ами сигурно защото не им се кара Трабант с 40 км/ч , при положение, че могат да карат съвременен автомобил значително по-пълноценно!
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Тани
- модератор
515 мнения в "Електромобил"
dj_marti79
- специалист
- Мнения: 457
Човека пита за цифри, а вие му разправяте басни. Хайде господа специалисти, помагайте!
Тани
- модератор
- Мнения: 7137
dj_marti79 написа:Човека пита за цифри, а вие му разправяте басни. Хайде господа специалисти, помагайте!
Ако искаш да спреш да се излагаш , почни да правиш разлика поне между числа и цифри! Смешно е вече ! Човека получи отговора и на двата си въпроса :
-може ли ...
-защо...
Ти лично с какво му помогна?
Ето малко помощ от мен за теб!
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0% ... 0%BB%D0%BE
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0% ... 1%80%D0%B0
Цифра наричаме символ от азбуката на дадена бройна система; всички числа от тази бройна система могат да се запишат като крайна (или безкрайна в някои случаи) последователност от нейните цифри. „Цифра“ и „число“ не са еднозначни понятия.
Набор от цифри на някои от най-използваните бройни системи:
десетична бройна система: {0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9}
двоична бройна система: {0; 1}
шестнадесетична бройна система: {0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; A; B; C; D; E; F}
римска цифрова система: {I; V; X; L; C; D; M}
shulio
- специалист
- Мнения: 440
Нямах предвид точно трабант, а малолитражка олекотена колкото се може повече за да може да издържи с 4 акумолатора - 30км при скорост 60км в час да кажем. Това би устройло повечето хора, които ходят до работа и обратно. Да не говорим, че примерно аз имам къде са си я зареждам и на работа. Мисълта ми е да се направи някакъв туториал как да се направи от малолитражка - електромобил. От там натам е лесно - подобрения и така нататък - както се прави по всички форуми (не български разбира се).
Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор
щото така било по хубаво 
Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор


colyo
- специалист
- Мнения: 835
Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор щото така било по хубаво
Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ
))
ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.
ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.

Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ

ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.
ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.
shulio
- специалист
- Мнения: 440
Евалата
. Те така се прави
.
Аз не, че ще почна да го правя, сега, защото имам други неща на главата, но има мераклии, който могат да се пробват, а не знаят какво точно да търсят. Примерно какъв двигател да се търси, на колко волта, контролери от къде да се купят е такива неща дето някой дето го е извървял този път да ги сподели - все пак от това всички само печелят - губи лукойл ама за тях ми е през .....
Та мисълта ми беше още по подробен туториал за електромобил за градско каране с пробег примерно 40км с едно зареждане и максимална скорост 60км/ч все пак сме в града и трябва да спазваме ЗДП
1. Намирате кола до един колко си кг и я олекотяваш възможно най много
2. Махаш конвенционалния двигател.
3. Купуваш еди каквъв си мотор с еди какви са параметри
4. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.
5. Търсиш еди къв си контролер с един кви си параметри
6. Купуваш еди какви си акумолатори и един колко си броя
7. Свързваш педала на газта с контролера
8. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
9. Свързваш всичко в единна система
10. Правиш или купуваш еди кво си зарядно и извеждаш кабел извън купето.
11. ......и газ
))
Като могат да се направят и подточки на отделните точки . Така мисля ще стане прегледно и лесно за здъфкване и всеки може да се опита. Нали това е целта на занаятието. Щото до сега темата не е конструктивна, повече се набляга на сметки и на спорове колко км ще издържи и с каква скорост ще се кара. Все спорове, които мисля, че не помагат. Все пак и извънградско да карате повече от 90км/ч не е разрешено така или иначе. Едвали ще тръгнете с електричка по магистралата


Аз не, че ще почна да го правя, сега, защото имам други неща на главата, но има мераклии, който могат да се пробват, а не знаят какво точно да търсят. Примерно какъв двигател да се търси, на колко волта, контролери от къде да се купят е такива неща дето някой дето го е извървял този път да ги сподели - все пак от това всички само печелят - губи лукойл ама за тях ми е през .....
Та мисълта ми беше още по подробен туториал за електромобил за градско каране с пробег примерно 40км с едно зареждане и максимална скорост 60км/ч все пак сме в града и трябва да спазваме ЗДП
1. Намирате кола до един колко си кг и я олекотяваш възможно най много
2. Махаш конвенционалния двигател.
3. Купуваш еди каквъв си мотор с еди какви са параметри
4. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.
5. Търсиш еди къв си контролер с един кви си параметри
6. Купуваш еди какви си акумолатори и един колко си броя
7. Свързваш педала на газта с контролера
8. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
9. Свързваш всичко в единна система
10. Правиш или купуваш еди кво си зарядно и извеждаш кабел извън купето.
11. ......и газ

Като могат да се направят и подточки на отделните точки . Така мисля ще стане прегледно и лесно за здъфкване и всеки може да се опита. Нали това е целта на занаятието. Щото до сега темата не е конструктивна, повече се набляга на сметки и на спорове колко км ще издържи и с каква скорост ще се кара. Все спорове, които мисля, че не помагат. Все пак и извънградско да карате повече от 90км/ч не е разрешено така или иначе. Едвали ще тръгнете с електричка по магистралата
ludiagsm
- специалист
- Мнения: 359
colyo написа:Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор щото така било по хубавоЕвала за поста 100% съгласен
![]()
Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ))
ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.
ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.

Последна промяна от ludiagsm на чет дек 08, 2011 7:30 pm, променено общо 1 път.
dj_marti79
- специалист
- Мнения: 457
colyo написа:Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор щото така било по хубаво
-Той човека добре ви го каза!
![]()
Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
-Колко ремъка и с какви размери сложихте? На кое превозно средство трансмисията е с ремъчна предавка?
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
-И колко са загубите в реостата? Реостати хората не ползват от 68-ма година.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ))
-6. ......и ток((
ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.
-Към серво усилвателя ли свързахте вакуум помпата? И да не забравите да куплирате хидравличната помпа и турбокомпресора
ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.
-От къде ще се разтовари системата?
-Учебник по физика ли беше?
-Колега shulio не разбрахте ли, слагате 4 акумулатора, без значение колко големи и какви цифрено-буквени обозначения има върху тях!
dj_marti79 wrote:
Но щом го искате сдъвкано, по начина по който ви е приятно да го чуете:
6kW/h със скорост 60km/h!
(все пак, не очаквам да вдигне 180km/h)
Тани написа: "Леко" ги обърка пак!
За да вдигнеш определена скорост ти трябва определена мощност - тя се измерва във ватове W;kW или конски сили.
За да изминеш дадени километри ти трябва определено количество енергия, която вече се измерва във Wh или kWh . Капацитета на акумулаторите е във Ah и умножено по напрежението ще се получи каква енергия е акумулирана във Wh
-Не, не ги обърках пак, а някой който не е практик пак не ме разбра!
-petko__kostadinov КПД-то не е загуба. КПД-то не е 60%загуба! КПД-то е 40%, а останалите 60% са загуба! Ти знаеш в коя в книжка да прочетеш. И това което си написал ти е същото което съм написал и аз, но аз съм заложил КПД 30%
Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!