• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Тани - модератор
Ами сигурно защото не им се кара Трабант с 40 км/ч , при положение, че могат да карат съвременен автомобил значително по-пълноценно!
dj_marti79 - специалист
Човека пита за цифри, а вие му разправяте басни. Хайде господа специалисти, помагайте!
Тани - модератор
dj_marti79 написа:
Човека пита за цифри, а вие му разправяте басни. Хайде господа специалисти, помагайте!

Ако искаш да спреш да се излагаш , почни да правиш разлика поне между числа и цифри! Смешно е вече ! Човека получи отговора и на двата си въпроса :

-може ли ...
-защо...

Ти лично с какво му помогна?

Ето малко помощ от мен за теб!

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0% ... 0%BB%D0%BE

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0% ... 1%80%D0%B0

Цифра наричаме символ от азбуката на дадена бройна система; всички числа от тази бройна система могат да се запишат като крайна (или безкрайна в някои случаи) последователност от нейните цифри. „Цифра“ и „число“ не са еднозначни понятия.

Набор от цифри на някои от най-използваните бройни системи:

десетична бройна система: {0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9}
двоична бройна система: {0; 1}
шестнадесетична бройна система: {0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; A; B; C; D; E; F}
римска цифрова система: {I; V; X; L; C; D; M}
shulio - специалист
Нямах предвид точно трабант, а малолитражка олекотена колкото се може повече за да може да издържи с 4 акумолатора - 30км при скорост 60км в час да кажем. Това би устройло повечето хора, които ходят до работа и обратно. Да не говорим, че примерно аз имам къде са си я зареждам и на работа. Мисълта ми е да се направи някакъв туториал как да се направи от малолитражка - електромобил. От там натам е лесно - подобрения и така нататък - както се прави по всички форуми (не български разбира се).

Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор :) щото така било по хубаво :)
colyo - специалист
Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор щото така било по хубаво

:finga:

Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ :)))

ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.

ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.
shulio - специалист
Евалата :). Те така се прави :).

Аз не, че ще почна да го правя, сега, защото имам други неща на главата, но има мераклии, който могат да се пробват, а не знаят какво точно да търсят. Примерно какъв двигател да се търси, на колко волта, контролери от къде да се купят е такива неща дето някой дето го е извървял този път да ги сподели - все пак от това всички само печелят - губи лукойл ама за тях ми е през .....

Та мисълта ми беше още по подробен туториал за електромобил за градско каране с пробег примерно 40км с едно зареждане и максимална скорост 60км/ч все пак сме в града и трябва да спазваме ЗДП

1. Намирате кола до един колко си кг и я олекотяваш възможно най много
2. Махаш конвенционалния двигател.
3. Купуваш еди каквъв си мотор с еди какви са параметри
4. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.
5. Търсиш еди къв си контролер с един кви си параметри
6. Купуваш еди какви си акумолатори и един колко си броя
7. Свързваш педала на газта с контролера
8. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
9. Свързваш всичко в единна система
10. Правиш или купуваш еди кво си зарядно и извеждаш кабел извън купето.
11. ......и газ :)))

Като могат да се направят и подточки на отделните точки . Така мисля ще стане прегледно и лесно за здъфкване и всеки може да се опита. Нали това е целта на занаятието. Щото до сега темата не е конструктивна, повече се набляга на сметки и на спорове колко км ще издържи и с каква скорост ще се кара. Все спорове, които мисля, че не помагат. Все пак и извънградско да карате повече от 90км/ч не е разрешено така или иначе. Едвали ще тръгнете с електричка по магистралата
ludiagsm - специалист
colyo написа:
Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор щото така било по хубаво

:finga:

Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ :)))


ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.

ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.
Евала за поста 100% съгласен :)
Последна промяна от ludiagsm на чет дек 08, 2011 7:30 pm, променено общо 1 път.
dj_marti79 - специалист
colyo написа:
Тука като искаш да си направиш дръжка за мотиката почват да те съветват да си купиш трактор щото така било по хубаво
-Той човека добре ви го каза!

:finga:

Добре ето ти максимално прост и бърз вариант:
1. Махаш конвенционалния двигател.
2. Правиш фланец за зацепване на елмотора и измисляш някакъв свързващ елемент към съединителя.(ние сложихме ремъчна предавка, за да напаснем по-добре оборотите)
-Колко ремъка и с какви размери сложихте? На кое превозно средство трансмисията е с ремъчна предавка?
3. Свързваш педала на газта с подходящ реостат или контролер.
-И колко са загубите в реостата? Реостати хората не ползват от 68-ма година.
4. Правиш някаква стойка за акумулаторите.
5. Свързваш всичко в единна система и може да си вградиш зарядно с извод някъде отвън на купето.
6. ......и газ :)))
-6. ......и ток :(((

ПП : Добре е да предвидиш вакуумпомпа за спирачките. На Трабанта сложихме вакуумпомпа от Пежо 205 дизел и я вързахме към елмоторче. Има и купешки но са скъпи.
-Към серво усилвателя ли свързахте вакуум помпата? И да не забравите да куплирате хидравличната помпа и турбокомпресора

ППП : Ако можеш да си позволиш повече на брой по-малки акумулатори е по-добре, защото при по-голям волтаж "амперлъка" пада и по-малко ще се товари системата, респективно по-дълъг живот на акумулаторите.

-От къде ще се разтовари системата?
-Учебник по физика ли беше?
-Колега shulio не разбрахте ли, слагате 4 акумулатора, без значение колко големи и какви цифрено-буквени обозначения има върху тях!

dj_marti79 wrote:
Но щом го искате сдъвкано, по начина по който ви е приятно да го чуете:
6kW/h със скорост 60km/h!
(все пак, не очаквам да вдигне 180km/h)
Тани написа:
"Леко" ги обърка пак!

За да вдигнеш определена скорост ти трябва определена мощност - тя се измерва във ватове W;kW или конски сили.

За да изминеш дадени километри ти трябва определено количество енергия, която вече се измерва във Wh или kWh . Капацитета на акумулаторите е във Ah и умножено по напрежението ще се получи каква енергия е акумулирана във Wh

-Не, не ги обърках пак, а някой който не е практик пак не ме разбра!

-petko__kostadinov КПД-то не е загуба. КПД-то не е 60%загуба! КПД-то е 40%, а останалите 60% са загуба! Ти знаеш в коя в книжка да прочетеш. И това което си написал ти е същото което съм написал и аз, но аз съм заложил КПД 30%
colyo - специалист
ИИИИИИИИИИ беееее Марти:))) Чети бе човеко:))) Разбира се че тягови поне по 100-тина Ач но ако са повече от 4 волтовете стават съответно 60-72-84 и до където стигнем. Колкото повече волти-по-малко ампери.
sstefanov - майстор
Не се научихте, че 1 kW/h не е същото като 1 kWh!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: