hrpankov написа:....какво-какво?.....защо нестава за ветряци?.... я ми кажи бързичко!!!Първо - понеже не мога да ти го предложа на руски или български в краен случай, ти го предлагам на английски http://en.wikipedia.org/wiki/Cogging_torque, а да го превеждам или пиша с мои думи, ме мързи!
Второ - така и така се прави относително скъпа конструкция и доста обемиста, защо пък да се губи част от получената енергия в подмагнитване, а да не се използва за зареждане на акумулаторите. Не стига, че КПД-то е под 59% (закона на Бец) на турбината - най-често около 47 - 48% при промишлените и около 40% при самоделките, до 80 - 85% на алтернатора, ами и още около 6 - 12% в подмагнитването. Няма смисъл!
Трето - такъв алтернатор предполага горе на мачтата да има автоматика за подмагнитването, което усложнява, вярно не много но все пак, нещата.


 , а мултипликатор не е рационално да се използва.
 , а мултипликатор не е рационално да се използва. А, ти за какви обороти мислиш, че става дума, след като две страници обсъждаме, че генератора няма да има мултипликатор, демултипликатор, редуктор или каквото щеш го наречи!
 А, ти за какви обороти мислиш, че става дума, след като две страници обсъждаме, че генератора няма да има мултипликатор, демултипликатор, редуктор или каквото щеш го наречи!