• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 48
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
NASIO - специалист
Чудя се тези сектори без дупки дали и те не пречат.Ако ги пробиеш едва ли ще отслабне матрицата.Незнам, само разсъждавам.Като натовариш машината с трици и поработи известно време провери притискащите болтове дали можеш да ги натегнеш.Ако са меки се сплескват от натиска и се увеличава разтоянието между матрицата и ролките.Аз поне съм го имал тоя проблем.Иначе с полирането на дупките докъде я докара?Сега се сещам и за нещо друго което е лесно, аз не съм го правил а то май е много важно .Пресяване на материала със сито с дупки 4мм.Което е по едро се смила в мелница.Гледал съм го в клипове.
gogosto - специалист
Когато са разпределени дупките ми на 9мм няма как да не се получи това разстояние между триъгълниците и то не е достатъчно за да го дупча. Имам я разпределена матрицата на 8.5мм там са всички една до друга дупките, но тогава между дупките е много тънко и ще се деформира матрицата. Следващата ще я дупча в кръгово разпределени дупки, но не по този начин по който се прави с делителен апарат а по различно и по- ефективно вече съм го измислил. Шлайфането мисля, че мина с пясъка - това е начина и конусите вече се виждат гладки. Болтовете не са мръднали днес ги свалях и колерите отварах да видя как са лагерите дали не влиза материал вътре- всичко е ок уплътнени са перфектно и няма да слагам за сега гресьорки още. Днес опитах ситен талаш като брашно. Работи добре но са рехави и се чупят сами на по 5мм пелетките. Не бях обръщал матрицата просто нямах време за това. Утре ще я обърна да видя как работи с по малките конуси. Сега проблема е чупливостта на пелетите, има и едни леко зачервени те са добре твърди, но повечето са рехави. Мисля, че е от материала - има много талаш от МДФ, ама не съм сигурен още гадая. Просто нямах време за повече експерименти днес.
NASIO - специалист
Това за нов вид разграфяване е интересно за мен,защото ми предстои пробиване. Кога ще можем да го видим.
gogosto - специалист
Прикачен файл:
shestoagalnik239.jpg това е моята матрица с 239 дупки
До половин час ще го сложа на снимки, че сега съм на служебния комп и ги нямам тук снимките.

Прикачен файл

razspredelenie.jpg
и това е от тука http://www.samsvojmajstor.com вижда се разликата 6 дупки са повече. мисля 4-6 процента по голяма производителност
razspredelenie.jpg (100.11 KиБ) Видяна 2352 пъти

Прикачен файл

shestoagalnik282.jpg това е матрица с8,5мм диаметър на дупките има 282 дупки, но се отслабва здравината на матрицата
NASIO - специалист
Незнам кой е по-добър вариант.Ако това че тази с 228 дупки е раздупчена така че е точно на пътя на ролките и това е предимство,добре.Обаче остава разтояние между дупките.За такъв тип матрица варианта на boss4eto ми се струва по-добър,доста по-плътно са разпределени.На мен повече ми харесва варианта със шестоъгълник,освен това спокойно може да се добавят в свободните места от вътрешната страна 6 дупки и пак стават 228,и никакво разтояние между дупките.Обаче коя е по-добра може да каже някой които е работил и с двата вида.Иначе пробите как вървят?
gogosto - специалист
За сега отчайващо- ролките загряват около 100градуса но съм убеден, че това е защото не работи ефективно матрицата -тъпче на едно място и затова грее. На лагерите им няма за сега нищо, но капачките и колерите ми бяха толкова плътни, че при високата температура блокираха с оста. Разглобих ги и направих луфта между тях 5 десети (беше 1 десета). сега това е добре, но вървенето на пелетите е много трудно и са начупени на късо понякога излизат и дълги и плътни пелети , но това сравнение с филмчетата, които гледам в нета е нищо. Сега търся от някой колега, ако мога да видя на живо как е или да дойде той да види моята как работи за да се насоча малко накъде да дерзая. Мисля и матрицата новата да разпробивам по другия градус, който даде босчето, че моята с която работя е по сръбския сайт на 22 градуса и се замислям дали не е много голям конуса. В момента съм разглобил всичко утре минава пистолета бояджииския за да добие машината вече истинския си вид. На двигателя пуснах защита на 16 ампера да изключва и щом не се е задействала до сега значи двигателя се справя добре. Куплирането с диференцияла мисля е много добро решение. Няма да се откажа скоро с две думи :)
NASIO - специалист
Ами ти и на тая матрица можеш да коригираш конусите.Нищо не казваш и затова доколко успя да полираш дупките
Последна промяна от NASIO на пет апр 15, 2016 8:41 pm, променено общо 1 път.
NASIO - специалист
Може ли някой да каже дали при машина с три ролки периферната скорост от 2,5м/сек остава същата или трябва да се намали.И как може да се изчисли какъв мотор ще трябва да купя.Гледам че за матрица 300мм купешките са около 22квт.Обаче нито знам къде им газят ролките нито с какви размери са,а това има значение.Моята е ф310 3 ролки ф180 широки 60мм и ще газят във външния край на матрицата на около 285-290 мм,опитвам се да използвам максимална площ.Това че съм приготвил 3 ролки не означава че няма да мина на две ако видя зор.Просто не съм сигурен дали няма да се проваля в изработката на тялото с осите.Да спомена и осите за кажете дали са достатъчно дебели: основна ос Ф 100,над матрицата ф90(лагерува и в матрицата).Ос на ролките ф65, стоманата е 42CrMo4. Все се страхувам че може да поддадат.А за мотора питам понеже ако купя слаб и трябва да го сменям ще ми излезе солено.
Последна промяна от NASIO на вт апр 19, 2016 11:59 pm, променено общо 1 път.
gogosto - специалист
Здравей NASIO, днес ходих и гледах на живо такава машина с ф350 матрица от хроммолибден 42 стомана 40мм дебела с едностранни конуси, но от долу извадено по малко от дупките демек намалена е от 40мм на незнам колко си и ми е непонятно защо. Машината е на http://bimeta.org/bimeta_pellet_press_bg.html струвала 25к лева. Матрицата е правена в Асеновград след основен ремонт на машината. С две ролки е и маслено охлаждане с 30кв мотор, като собственика ми каза, че повече от 12 кв не се е товарила. Интересното, което научих от собственика е, че без масленото охлаждане повече от 2 часа не може да работи машината, защото прегрява и чупи аксиалния лагер, който струвал 450лв и големината му била приблизително ф200. Пелетите не бяха особено твърди по моя преценка (въпреки, че не разбирам много) За Шлайфането мисля по-горе споменах, че рецептата с кварцовия пясък е перфектна и доста по-лесна от индивидуалното шлайфане с шкурка. След около 4 часа (не наведнъж) работа с материала конусите са лъскави много, надолу в цилиндрите си има резките от бургията, но е лъскава дупката и като опитам с електрод и чукче дупката се почиства с лекота в сравнение с началото, когато ми се случваше да забия електрода и да го вадя с клещи.
Ще се налага май и аз да слагам маслено охлаждане, замислям се от какво да е помпата само и радиаторчето. Точно я боядисах и пак требе да я уквацам май :( Интересно ми е защо сърбите при толкова страници разискване и такива производства на техните машини никъде не срещнах коментар за охлаждане ?
NASIO - специалист
Здравей gogosto!направил си най-доброто като си отишъл да видиш на живо.Аз също мисля да отскоча до Асеновград само заради тая пуста матрица.Мен най-много ме вълнува гладкоста на дупките.Ти успя ли да ги видиш? Аз с моите проби вече много рядко виждам някоя драскотинка.Сега като се замисля ми се струва че ние допускаме една голяма грешка:че не използваме първоначално оригинални матрици.Защото ако сме сигурни че тя работи добре няма да влизаме в излишни заблуди и по лесно ще изчистваме други дефекти.
Иначе това освобождаване отдолу си го обяснявам като един вид намаляване дебелината на матрицата като в същия момент са запазили основната дебелина за по-голяма здравина и по-добро изпичане.Ти на твоята ако и преправиш конуса също можеш да започнеш да отнемаш по малко докато тръгне.А тая бимета съм я гледал в нета с въртящи ролки а матрицата която са показали ми се вижда с доста рошави дупки,и ако тя работи...Ти аксиален лагер сложил ли си и ако да къде? На мен за смазването един приятел който има автосервиз ми даде помпа от резервоар на някакъв бус и малък радиатор от рено.И двете на 12 волта.Каза ми че помпата била надеждна понеже работи непрекъснато.Тя е за нафта обаче с хидравлично масло(в olx има по 2лв литъра) работи екстра.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 48

Тема "Машина за пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: