И защо да не можеш да зареждаш акумулаторите с 200А? Не е проблем, ако го позволява контролера! Освен това може да се добави и суперкондензатор, да поеме пиковете, който може би ще е по-евтин от компресори , двигатели и зацепването и управлението им!
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Тани
- модератор
515 мнения в "Електромобил"
colyo
- специалист
- Мнения: 835
Доколкото си спомням, обикновените акумулатори поемат безпроблемно пикове до към 20 А (в зависимост от капацитета). Суперкондензаторът на REVA струва 5000$. Преди време имаше разработки с бутилки сгъстен въздух на 400Ат и при тях може би се оползотворява спирачния ефект.
ge6aaaa3
- специалист
- Мнения: 397
Тани, както каза колегата, суперкондензаторите ще ти излязат над 3-4 бона. Компресор може да се намери за под 500лв, а ботилка и за 50лв може да се намери по вторичните. Само пневматичния двигател си нямам и идея колко може да струва, но надали ще е над 2000лв... Зацепването може да се осъществи със най-обикновен съединител.
Хайде, намери ми акумулатор, който може да поеме 200А пикове и то многократно, без да му се скъси живота.
Хайде, намери ми акумулатор, който може да поеме 200А пикове и то многократно, без да му се скъси живота.

Тани
- модератор
- Мнения: 7137
Кольо, явно затова не се използват суперкондензаторите
Просто няма икономическа обосновка! А регенерацията чрез въздух под налягане е смислен само при автомобили с вече монтиран такъв двигател!
Нека оставим икономическата обосновка настрана - интересно обаче ми стана предложението ти от чисто техническа гледна точка! Явно за да предложиш идеята си я обмислил и дори да не е завършена напълно има какво да споделиш! Не успявам да си представя например ползването на втори съединител в автомобила. Как се управлява той - с още един пeдал? Как си представяш един цикъл спиране чрез компресора и тръгване с различен от основния двигател стъпка по стъпка ! Смятам че идеите ти ще могат да бъдат използвани да речем за добавяне на втори двигател в електромобила, така че няма да са просто приказки!
Относно намирането на акумулатор - ако сам не намериш такъв ще ти пратя линк, но самия факт че говориш за някакви 20А предполага ,че си гледал само и единствено стартерни акумулатори които са почти неприложими за електромобил въобще , а да не говорим за SepEx двигател и контролер! Направи си малко прости сметки какъв е тока на един 20kWh акумулаторен пакет, с каквото си искаш напрежение, позволяващ да се изминат около100км и поволяващ зареждане за около 15 минути до 80% Предполагам , че ще останеш изненадан! А и има "малка" грешка - 200А са малък ток при спиране! Тока е значително по-голям при по-рязко спиране! И все пак повечето акумулатори го поемат, щом съществуват системи за регенерация! Дори при хибридните автомобили е така!

ge6aaaa3 написа:Тани, както каза колегата, суперкондензаторите ще ти излязат над 3-4 бона. Компресор може да се намери за под 500лв, а ботилка и за 50лв може да се намери по вторичните. Само пневматичния двигател си нямам и идея колко може да струва, но надали ще е над 2000лв... Зацепването може да се осъществи със най-обикновен съединител.
Хайде, намери ми акумулатор, който може да поеме 200А пикове и то многократно, без да му се скъси живота.
Нека оставим икономическата обосновка настрана - интересно обаче ми стана предложението ти от чисто техническа гледна точка! Явно за да предложиш идеята си я обмислил и дори да не е завършена напълно има какво да споделиш! Не успявам да си представя например ползването на втори съединител в автомобила. Как се управлява той - с още един пeдал? Как си представяш един цикъл спиране чрез компресора и тръгване с различен от основния двигател стъпка по стъпка ! Смятам че идеите ти ще могат да бъдат използвани да речем за добавяне на втори двигател в електромобила, така че няма да са просто приказки!
Относно намирането на акумулатор - ако сам не намериш такъв ще ти пратя линк, но самия факт че говориш за някакви 20А предполага ,че си гледал само и единствено стартерни акумулатори които са почти неприложими за електромобил въобще , а да не говорим за SepEx двигател и контролер! Направи си малко прости сметки какъв е тока на един 20kWh акумулаторен пакет, с каквото си искаш напрежение, позволяващ да се изминат около100км и поволяващ зареждане за около 15 минути до 80% Предполагам , че ще останеш изненадан! А и има "малка" грешка - 200А са малък ток при спиране! Тока е значително по-голям при по-рязко спиране! И все пак повечето акумулатори го поемат, щом съществуват системи за регенерация! Дори при хибридните автомобили е така!
colyo
- специалист
- Мнения: 835
Всеки компресор може да се превърне в двигател и обратното. Въпрос на два разпределителя. Те биха могли да бъдат механични или електромагнитни (управлявани с педала ). Признавам си без бой, че съм занемарил от известно време разработката на хибриден вариант за колата на жената, но имам по неотложни харчове към момента. Още преди 15-ина години на пловдивския панаир се запознах с едни американци, предлагащи "кондензаторни" автомобилни акумулатори с 1600А пусков ток и бързо зарядно (за около 20 мин) на скромната цена от 600$. Даваха 10 години гаранция, но въпреки това нито ги чух, нито ги видях повече. Акумулаторчето беше доста компактно (колкото стек от 6 кутийки кока кола и приличаше на блок от 6 цилиндъра най-вероятно въпросните "кондензатори") и било разсекретена технология от совалките. И преди това в тази и в други теми съм писал, че колкото и да е добра една технология, ако не е на "добра" цена си остава неприложима.
ge6aaaa3
- специалист
- Мнения: 397
Системите, които позволяват почти пълно спиране в регенеративен режим, включват суперкондензатори, които поемат големите пикове и отдават енергията си равномерно към основните акумулатори. Другото така наречено регенеративно спиране, е с ограничен ток и е само за намаляване на скоростта.
Не съм си обмислил много идеята, а това с въздуха го дадах само като пример. Има и други начини за усвояване и временно съхранение на енергия, един от които е споменатия маховик. Дадах примера с въздух, защото има превозни средства на сгъстен въздух. Щом може да се направи хибрид между ДВГ и електромотор, защо да не може ДВГ да се замести от пневматичен двигател?
Не съм го доизмислил, но ми се вижда много неефективно зареждането на акумулатори с огромен ток. Дори и да предположим, че може здравословно да зареждаш акумулаторите си с над 200А /съгласен съм, че ще има много по-големи пикове при рязко спиране/, отново ще имаш големи загуби в топлина, заради големия ток...
И да, получават се над 500А, но този режим скъсява живота! Най-здравословно е с 1/10 капацитета. Ясно е, че повечето хора не са в състояние да чакат 10 часа за зареждане, но ток равен на капацитета, е допустим. Не гледай големите букви "5C заряден ток", това е максималния ток, който няма да увреди батерията фатално. Освен това важи само за литиевите акумулатори, които са достъпни за малко от нас.
Пак казвам, не съм го доизмислил, просто има още за усъвършенстване по електромобилите и това е едно от тях.
Не съм си обмислил много идеята, а това с въздуха го дадах само като пример. Има и други начини за усвояване и временно съхранение на енергия, един от които е споменатия маховик. Дадах примера с въздух, защото има превозни средства на сгъстен въздух. Щом може да се направи хибрид между ДВГ и електромотор, защо да не може ДВГ да се замести от пневматичен двигател?
Не съм го доизмислил, но ми се вижда много неефективно зареждането на акумулатори с огромен ток. Дори и да предположим, че може здравословно да зареждаш акумулаторите си с над 200А /съгласен съм, че ще има много по-големи пикове при рязко спиране/, отново ще имаш големи загуби в топлина, заради големия ток...
И да, получават се над 500А, но този режим скъсява живота! Най-здравословно е с 1/10 капацитета. Ясно е, че повечето хора не са в състояние да чакат 10 часа за зареждане, но ток равен на капацитета, е допустим. Не гледай големите букви "5C заряден ток", това е максималния ток, който няма да увреди батерията фатално. Освен това важи само за литиевите акумулатори, които са достъпни за малко от нас.
Пак казвам, не съм го доизмислил, просто има още за усъвършенстване по електромобилите и това е едно от тях.

- Мнения: 1
http://bnt.bg/bg/news/view/87593/zelena ... ektromobil да подновим темата че ми е интересна се записвам.
ivanovbg
- майстор
- Мнения: 5269
Ето едно решение за оползотворяване на спирачния път с въздух и хидравлика http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P1yyA_BUeU
ge6aaaa3
- специалист
- Мнения: 397
ivanovbg написа:Ето едно решение за оползотворяване на спирачния път с въздух и хидравлика http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... P1yyA_BUeUЕ за нещо такова идеше реч. Ама малко скъпичко ще излезе ми се струва... Не е баш това което си представях, доста по-сложно е...

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!