• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
torbalan - Дървен философ
между другото - шапка ти свалям за ентусиазма :)
и си признавам, че таз щуротия и на мен ми е минавала през ум :)
и понеже само съм си фантазирал - винаги съм си го представял с 4 по-малки двигателя на всяка гума....
hygro - майстор
Мда, някъде нататък е бъдещето, макар още да не зная дали близкото или малко по-далечното...

Бюрократичният аспект е лесно преодолим (или съответно трудно, при липсата на достатъчно щедрост и познанства от страна на молителя... :wink: ).

По-същественият проблем виждам в цената на батерията. Доколкото клетките й са консуматив, подлежащ на периодична подмяна, разхвърлянето на инвестицията на километър изминато разстояние би бил основният икономически фактор. А производителите обичат да броят зарядните цикли при условия, каквито обикновено не се срещат в практиката... :? Преди някой да изтърбуши няколко комплекта при реални експлоатационни условия, сметката ще е доста трудна...
torbalan - Дървен философ
няма да е много далечно бъдещето на електромобилите...
сигуро ще сме живи да го видим :)

в западна европа почват да натискат производителите по тази тема...
ralev - специалист
svetliopi44 написа:
Kostov 9" 96-144V 17R-31750 205A 5700 Series S2-60 1300 USD...

Ако това е цената само за мотора какъв е смисъла... :?
Имаше предложение, в София електомобилите да не плащат данък, и да паркират безпалатно в синята зона. Ако се приеме ще има резон.

Аз пак да попитам колко излиза една такава трансплантация? :?
колко киловата е електро мотора, колко километра се минава с един заряд и има ли зареждане на батериите по време на движение?
boltik - специалист
И аз да попитам. Скоро гледах по дискъвъри как си зареждат акомулаторите докато си пиеше кафето.Знаете ли как за толкова малко време биват заредени?
hygro - майстор
boltik написа:
Знаете ли как за толкова малко време биват заредени?
Това далече не е възможно с всякаква батерия. Касае се за специални типове с наноструктурни електроди. При тях е нормално да се зареди до 80% за 3-5 минути...
vanko68 - специалист
Ако предположим,че батерията е на 220 В,и за да мине пробег от 200 км ,при 50 км/ч ще трябват 4 ч х 15 Квт = 60 квтч. За да успееш да наблъскаш за 5 мин 80% от 60 Квтч ,демек 48 Квтч ,при 220 В напрежение,то това прави заряден ток от 2500 А....ПОВТАРЯМ - две хиляди и петстотин ампера заряден ток на 220 В напрежение.И това,ако КПД на цялата система е 100 %,което при зареждане на батерии е немислимо.Знаеш ли какво сечение трябва да има кабела за тоя ток???
Много ми е интересно докога ще се пишат и гледат небивалици,и докога ще се вярва в тях?
webcambg - специалист
boltik написа:
И аз да попитам. Скоро гледах по дискъвъри как си зареждат акомулаторите докато си пиеше кафето.Знаете ли как за толкова малко време биват заредени?
Наистина литиевите батерии имат тази опция... Единствения проблем е че зарядното не дава повече от двайсетина ампера....
А те могат да поемат 1С (100% от капацитета им) заряден ток без да претърпят структурни промени :shock:
т.е. в моя случай мога да ги зареждам с 90А и след има няма 20-30 минути ще съм с до 80% пълен резервоар...

За всички други въпроси - не ги игнорирам, просто още не знам отговорите...
Единственото което успяхме да засечем до момента е разхода - с 1 до 1,1 кВ се минават 10 км :-D
torbalan - Дървен философ
а ти скоростната кутия ползваш ли я?
там също има загуби, а ако си с електродвигател - май по-добре да я няма :)
vanko68 - специалист
КПД на механичната кутия е над 99%...едва ли загубата в нея си струва да се пресмята
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Голф мк2 - преработка в електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: