• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Тани - модератор
Малко е пресилил намаляването! Но нека приемем, че е така! И какво ако тази година си инсталирал 6кWp а след 10 години имаш безплатни "само" 3kWp
Би ли попитал братовчедите си какви са им панелите? В далечната 1999 година, когато са си построили няколкото парка надали са си купили китайски! Доколкото знам реномираните производители си държат на името и би трябвало да им сменят панелите!
ge6aaaa3 - специалист
Тани, Няма как да имам стари знания, защото съм на 17. :-D Та, ясни са ми доста от свойствата на литиевите акумулатори. Поне на тези, които са за масовия потребител. Смело ги слагат тея "5C", но пишат ситничко, че здравословния заряд си остава под 1C. Ето цитат от тук: http://www.elektromobili.bg/spravochnik ... ktromobili
Електромобилите са оборудвани с портове за зареждане, към които се свързват специални кабели със стандартизирани накрайници. Зареждането става с включване в стандартен контакт на електрическата мрежа или в специализирана зарядна станция (електро колонка). Стандартното зареждане отнема 4-8 часа, а вече има и бързи зарядни станции, които скъсяват времето за зареждане до 15-30 мин. Тестват се и технологии за безжично зареждане, при които вграден в електромобила приемник улавя електромагнетно поле, излъчвано от предавател.
Защо стандартното зареждане е 4-8 часа? Защо не е 10 минути, щом не се скъсява живота на батерията? Бързия заряд е възможен, но е по-скоро за екстремни ситуации. А това какъв капацитет може да събереш в бутилката, зависи изцяло от здравината й. В бутилка за метан, можеш да сгъстяваш въздуха почти до втечняване. Бутилките държат до 200атм. Идеята беше, че това е един доста по-евтин заместител на суперкондензаторите и може да помага на електродвигателя при тръгване, което значително ще намали разхода на енергия от акумулаторите. Това е като кеш паметта в компютрите-с доста млък капацитет, но пък бърза, което значително увеличава общата производителност. :)
ivanovbg - майстор
Това че един автомобил се нарича електро не значи да се използва ток за всичко. Примерно рекуперацията при спускане наклон може да е електрическа и със заряд 1С. Контролера ще се грижи стойността да не е изразена със спирачно действие ,а да е само до поддържане на скоростта. Когато имаме градско с чести спирания и тръгвания един хидродвигател би свършил идеална работа. Като се разменят изводите става помпа. Едно от предимствата на хидравликата е че не зависи толкова от оборотите. Ще натрупва налягане докато не спре съвсем. Налягането ще се натрупва в цилиндъра и компресира в бутилка. Като линка който съм дал по горе. Така ако спрем за 20 оборота на гумите, почти за толкова ще имаме налягане за да тръгнем. Е ще има някакви загуби, но не ми се вярва да са големи.

Ето един пример за хидродвигател - помпа.
Прикачен файл:
gear_pump.gif
gear_pump.gif (3.33 KиБ) Видяна 2499 пъти
Въпрос на избор е дали да е двигател като се обръща посоката на въртене или се разменят изводите.
dyaneff - майстор
Идеята за хидромотор и на мене ми мина през главата. При него КПД е доста голямо.
ivanovbg - майстор
Отделно пак можеш да използваш конвенционалните спирачки и АBS. Сигурността също е важна.
Тани - модератор
А какъв според вас е проблема електромобила да се спре директно с електродвигателя, а ще трябва да се усложнява и утежнява конструкцията? Силата на електромобила е именно в градски условия и именно заради по-пълноценното използване на енергията при тръгване и съответно връщането ѝ в акумулатора при спиране!
dyaneff - майстор
На колко колелета има електромотори електромобила?
На конвенционална кола спирачното усилие може да се регулира (системи като ABS и още много други) и действа на всички колелета.
Тани - модератор
На някои и на четирите, а някои само с две . Но си имат и спирачки разбира се! Хибридите са направени именно с електромотор и акумулатори, а вие предлагате да се сложи хидромотор на електромобил. който така или иначе си ги има и електродвигателя и акумулаторите!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bN0YrF7moB0[/youtube]



Ето едно кратко видео за да се види действието на регенерацията. Стрелката от дясно на километража показва амперите. Когато черпи ток са в оранжево, а когато връща в зелено.
dyaneff - майстор
ge6aaaa3 написа:
Някой пробвал ли е да съхранява енергията от спирането под друга форма/не електричество/? Например при натискане на спирачка колелата да започват да въртят компресор за въздух и сгъстения въздух да се съхранява в ботилка. От там вече енергията може да се оползотвори с пневматичен двигател, който да помага при тръгването. Именно при тръгването се черпи най-много енергия, а едно "побутване" от подобна система, доста ще подобри картинката. Идеята е, че неможеш да зареждаш акумулаторите с 200А => по-голямата част от кинетичната енергия остава неоползотворена, а с компресора, можеш да спреш ако не напълно, то почти. Лошото е, че се добавят едни 60-70кг и доста се усложнява всичко...
Тани твоята любима Тесла не е по джоба ни. Тука се разглеждат Направи сам решения. Иванов показа и двата варианта на подобна система. Сигурен съм, че ако се тества твоята Тесла в градски условия пробега И ще се намали драстично точно заради режима ускорение.
jekasus - майстор
Таман за шофьори "газ-спирачка" :lol:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: