Два дена си играх с тях,доста са големи.Не е много бързо но пък е безплатно. На фреза щеше да ми излезе дебело,за стуговане ми взеха 150лв.Иначе става лесно,облепих ги с милиметрова хартия,после направо с центрова бургия и накрая 7,5.Само на последния ред остана по голямо разтояние то се вижда на снимката ама не е проблем. Дълбоки са 10мм за да може като се захабят да им удариш един шлаиф и пак са нови.Освен това ги дават и като по ефективни,само че аз не намирам разлика понеже на малката машинка имам и от двата вида.Но със сигурност е по евтино и с по-дълъг живот.
Браво на вас, мераклии сте признавам.
И все пак най-вярното мнение в темата е онова, дето в прав текст се каза, че се занимавате с глупости, които няма как да са рентабилни. Никой не си смята труда и затова се лъжем, че като си направим нещо сами щяло да ни излезе по-евтино. Това май е ясно на всички, ама никой не се отказва прави глупости в гаража. И аз не бих се отказал, макар, че това едва ли е повод за гордост.
Първо да уточня, че не само, че не съм правил нещо подобно, но и не съм се интересувал особено от тази тема и предварително се извинявам, ако напиша някоя глупост.
Не видях някой да се е опитал да шлайфа с песъкоструйка. Дори да нямате песъкоструйка, направата и май не е много сложна. Поне с такова впечатление останах от едно руско клипче. Трябва мощен компресор и кофа с някакъв пясък. Руснака просто го загреба от една дупка, дори не го преся, а направо както си беше с камъчета и коренчета излъска един ръждясал калник до гол метал. Пък и има много фирми, предлагащи такава услуга и едва ли ще излезе скъпо. Дупченето с твърдосплавна бургия би трябвало да даде висока гладкост, ама много боли, като се счупи.
Също така никъде не видях да се коментира за КПДто на тези машинки. С добър КПД, не само ще се вдигне производителността, но и ще се увеличи и надеждността. Загряването същ ще е по-малко. А и просто в домашни условия сме ограничени да теглим големи мощности от мрежата.
За висок КПД трябва ролките да са тесни и с голям диаметър, дискът също да е с голям диаметър и ролките да се движат максимално далеч от центъра. Ако няма диск, а надупчена тръба, пак с голям диаметър и големи ролки, КПДто ще е най-високо. Ремъците и червячните редуктори също са с ниско КПД. Най-добре е предавките да са само със цилиндрични зъбни колела с прави зъби.
Ролките трябва да имат някакво окачване, което да гарантира сравнително постоянен натиск, вариант просто с притискащи болтове никак не ми се струва добър. Беше споменато за хидравлично притискане, ама само веднъж и просто споменато, без да се коментира. На повечето хора, хидравликата им се вижда много сложна и скъпа, и на мен така ми се струваше, но като пробвах се оказа, че всъщност е много просто и надеждно, че и евтино.
gogosto, твоя диск с непродупчените сектори ми се вижда напълно негоден за такава работа, може и да не съм прав, но според мен колкото по-рано си направиш друг, толкова по-добре. Освен това ми се струва, че ако беше увеличил диаметрите на ремъчните шайби, вместо да добавяш втори ремък, КПДто щеше да е по-високо.