Това се казва работилница,наистина и мен ме заинтригува банцига,не че нямам,но моят е правен навремето в някакъв техникум,с три колелета.Горно и долно и долу в ляво е колелото което взема движението от ел.мотора.Колелетата са от алеминий,но имат гумен бандаж.Преди време баща ми не центровал лентата,зъбите влезли навътре и изяли половината гума.Сега като монтирам лента и стои под наклон,пусна ли банцига и лентата пада.В нашият град имаше един завод "П.Караминчев",там имаше валово отделение където обличаха валове с гума и после на струг със специално приспособление ги шлайфаха,но завода от десетина години е в историята само снимки останаха от него.Сега се чудя как да си шлайфам колелетата и да изравня гумата.Утре ще кача снимки.
Гоше, на наще банцизи колелата бяха оригинално с гума,но след време я махнаха по ред причини...
Сега са облепени с ...корк..става лесно, почиства се добре повърхността, където ще се лепи, разкрояваш си парчето корк, мажеш с лепило за гума, а от вън се стяга със скоба ...прилича на тая за свиване на сегменти-лента от ламарина и с болт за стягане..
Корка още по-добре обезшумява и рядко го сменят, но поради инженерно недомислие- предпазителите са ги направили много тесни и като се скъса лента, няма къде да бяга и я грабва колелото и хем лентата се скапва, хем корка заминава...
Иначе ,ако държиш на гума, може да ползваш от транспортна лента( ако нямаш, мога да ти дам), но ще е голямо приключение закрепването..
На моя банцинг имаше навремето гума, но стария я свали и стана 35 г така върви, но лентата трябва да е добре центрована,че ако се качи на колелото и чапраза заминава...
п.п. Няма да стане докато не пием по някоя кана вино, по скайп и форуми няма да се разберем с тия машини...Обади се ако идваш утре..