• 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 45
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
MrMurdjo - майстор
Има три начина, за които се сещам.
1. 3D - в КамБам директно обаче не можеш да направиш тримерен модел, следователно не е пряко решение.
2. Side Profile - първо издълбаваш участъка с вертикални стени, прекарваш две самостоятелни прави линии по двете страни на канала, след това от дълбочината, където започва закръглението за всяка поотделно правиш Profile. Вътре в параметрите на профила задаваш Side Profile, в опциите за наклона му казваш Concave (вдлъбнат) и задаваш радиус. Задаваш 0 за ширина на инструмента (за да няма отместване с радиуса на фрезера), генерираш пътечките и гледаш какво се случва. Ако ги прави не от нужната страна или реверсираш поли линията, или избираш отвън/отвътре за профила, докато траекториите отидат където трябва. Стъпката в дълбочина трябва да е много малка - няколко десети - за да се получи закръглението. С прав фрезер ще се получи леко стъпаловидна повърхност, която после може да се заглади. С фрезер с радиус на върха се получава по-гладко. Накрая задаваш реалния диаметър на фрезера. При този метод съществува опасност да направи дъното плоско, защото трябва да компенсира радиуса на фрезера и ще застъпи кривината от другата страна. Колкото по-тънък фрезер, толкова по-точно.
3. Съществува хватка за псевдо 3D, като се използва свойството на Engrave операцията да следва крива и по трите оси. Но с думи трудно се обяснява. Прави се дъга с нужната форма. После тя се върти спрямо една от равнинните оси на 90 градуса и се подравнява на Z=0 в горния край. След това се размножава по дължината на канала със стъпка, равна на отместването, което ти искаш, но не по-голяма от диаметъра на инструмента. Избират се всички размножени дъги и им се задава операция Engrave. В зависимот от дълбочината, се задава и подаването на един пас. При работа фрезерът се движи напречно на канала, като динамично си променя дълбочината, следвайки дъгата. След това се отмества по оста на канала и пак така, докато го изкопае целия.

Има и четвърти - да си намериш профилен фрезер с нужната форма и размер :)
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Има три начина, за които се сещам.
Има и четвърти - да си намериш профилен фрезер с нужната форма и размер :)
Благодаря,
Наистина много сложно :) Не случайно не можах да се справя.CAM не е моята слабост.
Ще избера четвъртия вариант като най-подходящ за мен :-D
Днес се разходих до Ташев и купих същият мотор от профи прахосмукачката на Спарки.
за циклона.Сега остава да постнеш и материалите за леглото на турбината - "охлюва" :wink:
Наистина ли този мотор има тази мощност за която го дават- 1430 вата?
Освен това знаеш ли дали тези Спарки прахосмукачки имат система за плавно, а не рязко развъртане на турбината?
Ако нямат наистина ще е добре да се оборудва с някакво устройство за регулиране на оборотите.
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Тука
http://sparky.eu/bg/service/spare-parts ... %2529%2585
под №46 пише "Електронен блок".
Аз бих те посъветвал да вземеш (може да няма в наличност, а с поръчка) и гумената подложка под мотора. Аз приспособих нещо, но по-добре оригиналната. Може също и горния уплътнител, който изолира турбинната част от пространството около мотора. На кабела, паралелно между двете четки, ако няма електронен блок или филтър, вържи един кондензатор 220 нФ >=400 волта за искрогасене.

Ще пиша по-нататък за конструкцията. Един познат също си взе такъв мотор, виждайки моя циклон, но освен гумената подложка, поръча и горния пластмасов "охлюв". Не знам обаче до къде е стигнал и дали го е пуснал в дайствие. Охлювът не е наложително да се взема.
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Ще пиша по-нататък за конструкцията.
ОК.Но не в тази тема :) Ще ни се карат.Темата е за CNC софтуер,
А аз несъзнателно зададох въпроси свързани с другата тема и с това те провокирах
да отговориш тук. Извинявам се за това. :prayer:
STEPER - специалист
Здравейте,
Отново с въпрос за CamBam :?
Как се прави канал с определена дълбочина,при който контура е отворен?
Опитах с "Engrave" но не се получава.Още нещо му трябва.
"Engrave" го изрязва по контура като "Profile",без да премахва вътрешния материал,
за да се изчисти и получи канал.
Може ли някой да удари едно рамо? :wink:
PS: Може ли в CamBam да се обърне заготовката на 180 градуса и да се работи на
обратната страна с цел да се създаде симетричен детайл с определена дължина?
Например като релса /двойно Т/.
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Engrave работи като центърът на инструмента следва точно контура
Profile работи, като отмества центъра на инструмента с неговия радиус отвън или отвътре на затворена крива или от ляво или дясно при отворена. При отворените от коя страна да минава се определя или като се зададе Вътрешен/Външен профил от панела с параметрите на машинната операция - долу ляво на екрана. Или като се реверсира полилинията - десен бутон, контекстно меню, Polyline -> Reverse.
Ако искаш изразаният канал да е по-широк от диаметъра на инструмента, в панела с параметрите се задава стойност по-голяма от нула на параметъра Cut Width. Тогава, подобно на Pocket, стават валидни процентът от диаметъра на инструмента, с който да отмества, както и с каква скорост да прави страничното отместване.
Ако центрираш геометрията по вертикалната или хоризонтална ос, така че ако се завърти около тази ос да се получи огледален образ, правиш копие на вече зададения детайл (Part) с copy/paste и в панела с параметрите на частта в параметъра Transform му задаваш завъртане на 180 градуса по тази ос. Базирано върху едни и същи геометрични фигури първият детайл ще се фрезова както го виждаш, вторият ще бъде огледално обърнат в G-кода. Това се вижда и ако генерираш траекториите на екрана.
Другият вариант е просто да копираш геометрията в отделен слой, да направиш Mirror, и да задеш същите операции върху огледалния образ. Тогава ще имаш два комплекта геометрични фигури, всяка със своя група операции - part.

Дето се вика, "четете хелпа" :)
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Дето се вика, "четете хелпа" :)
:supz:
Специални Благодарности. :partyman: Какво щяхме да правим без теб не знам.
То хубаво да четем хелпа,и го четем ама пустият му език нещо не го разбирам както трябва :)
Поздрави
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Ако центрираш геометрията по вертикалната или хоризонтална ос, така че ако се завърти около тази ос да се получи огледален образ, правиш копие на вече зададения детайл (Part) с copy/paste и в панела с параметрите на частта в параметъра Transform му задаваш завъртане на 180 градуса по тази ос. Базирано върху едни и същи геометрични фигури първият детайл ще се фрезова както го виждаш, вторият ще бъде огледално обърнат в G-кода. Това се вижда и ако генерираш траекториите на екрана.
Другият вариант е просто да копираш геометрията в отделен слой, да направиш Mirror, и да задеш същите операции върху огледалния образ. Тогава ще имаш два комплекта геометрични фигури, всяка със своя група операции - part.
:supz: До тук всичко е точно и работи
Но след много тестове и един счупен фрезер реших пак да пия вода от извора :-D
Как се центрира заготовката на работната маса след като е отфрезирана едната страна и се обърне на
180 градуса за да се работи и от другата страна?
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Единственият сигурен начин, по който го правя, е като планирам поне два щифта за водене и фиксиране.
Някъде извън детайла или в част от материала, която ще падне. Направил съм си щифтчета от 4 мм калибрована стомана, но може да се ползват и счупени фрезери и свредла :-D
Когато се работи по първата страна, се правят два отвора за щифтовете.
След това ако искам, мога да преместя нулата на машината на друго място. Правя отделна операция за щифтовете, установявам нулата и пускам да пробие дупки в жертвената подложка. Слагам щифтовете, надявам на тях заготовката, обърната огледално и пускам втората част от работата.
Важното в случая е позициите на щифтовете да са точни спрямо детайла и веднъж пробити отворите в подложката, да не се мести нулата. Особено ако не са симетрични, трябва и те да се обърнат огледално. Но най-сигурният начин е да са абсолютно симетрични спрямо една ос.
С три или четири щифта става още по-точно, защото при два може да има леко "хлопане" в рамките на няколко стотни.
nunep - специалист
Ето я и нагледно двустранната обработка:
http://americanwoodworker.com/blogs/ran ... aving.aspx
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 45

Тема "CNC софтуер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: