Има три начина, за които се сещам.
1. 3D - в КамБам директно обаче не можеш да направиш тримерен модел, следователно не е пряко решение.
2. Side Profile - първо издълбаваш участъка с вертикални стени, прекарваш две самостоятелни прави линии по двете страни на канала, след това от дълбочината, където започва закръглението за всяка поотделно правиш Profile. Вътре в параметрите на профила задаваш Side Profile, в опциите за наклона му казваш Concave (вдлъбнат) и задаваш радиус. Задаваш 0 за ширина на инструмента (за да няма отместване с радиуса на фрезера), генерираш пътечките и гледаш какво се случва. Ако ги прави не от нужната страна или реверсираш поли линията, или избираш отвън/отвътре за профила, докато траекториите отидат където трябва. Стъпката в дълбочина трябва да е много малка - няколко десети - за да се получи закръглението. С прав фрезер ще се получи леко стъпаловидна повърхност, която после може да се заглади. С фрезер с радиус на върха се получава по-гладко. Накрая задаваш реалния диаметър на фрезера. При този метод съществува опасност да направи дъното плоско, защото трябва да компенсира радиуса на фрезера и ще застъпи кривината от другата страна. Колкото по-тънък фрезер, толкова по-точно.
3. Съществува хватка за псевдо 3D, като се използва свойството на Engrave операцията да следва крива и по трите оси. Но с думи трудно се обяснява. Прави се дъга с нужната форма. После тя се върти спрямо една от равнинните оси на 90 градуса и се подравнява на Z=0 в горния край. След това се размножава по дължината на канала със стъпка, равна на отместването, което ти искаш, но не по-голяма от диаметъра на инструмента. Избират се всички размножени дъги и им се задава операция Engrave. В зависимот от дълбочината, се задава и подаването на един пас. При работа фрезерът се движи напречно на канала, като динамично си променя дълбочината, следвайки дъгата. След това се отмества по оста на канала и пак така, докато го изкопае целия.
Има и четвърти - да си намериш профилен фрезер с нужната форма и размер
1. 3D - в КамБам директно обаче не можеш да направиш тримерен модел, следователно не е пряко решение.
2. Side Profile - първо издълбаваш участъка с вертикални стени, прекарваш две самостоятелни прави линии по двете страни на канала, след това от дълбочината, където започва закръглението за всяка поотделно правиш Profile. Вътре в параметрите на профила задаваш Side Profile, в опциите за наклона му казваш Concave (вдлъбнат) и задаваш радиус. Задаваш 0 за ширина на инструмента (за да няма отместване с радиуса на фрезера), генерираш пътечките и гледаш какво се случва. Ако ги прави не от нужната страна или реверсираш поли линията, или избираш отвън/отвътре за профила, докато траекториите отидат където трябва. Стъпката в дълбочина трябва да е много малка - няколко десети - за да се получи закръглението. С прав фрезер ще се получи леко стъпаловидна повърхност, която после може да се заглади. С фрезер с радиус на върха се получава по-гладко. Накрая задаваш реалния диаметър на фрезера. При този метод съществува опасност да направи дъното плоско, защото трябва да компенсира радиуса на фрезера и ще застъпи кривината от другата страна. Колкото по-тънък фрезер, толкова по-точно.
3. Съществува хватка за псевдо 3D, като се използва свойството на Engrave операцията да следва крива и по трите оси. Но с думи трудно се обяснява. Прави се дъга с нужната форма. После тя се върти спрямо една от равнинните оси на 90 градуса и се подравнява на Z=0 в горния край. След това се размножава по дължината на канала със стъпка, равна на отместването, което ти искаш, но не по-голяма от диаметъра на инструмента. Избират се всички размножени дъги и им се задава операция Engrave. В зависимот от дълбочината, се задава и подаването на един пас. При работа фрезерът се движи напречно на канала, като динамично си променя дълбочината, следвайки дъгата. След това се отмества по оста на канала и пак така, докато го изкопае целия.
Има и четвърти - да си намериш профилен фрезер с нужната форма и размер
