Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
alien - специалист
лагерите са за ъглово натоварване, те работят в комплект, челата им от едната страна са така изработени че като се допрат един до друг си обират луфтовете и аксиалното натоварване се разпределя, едната посока за единия лагер другата посока за другия. за това трябва да се сглобят в правилна последователност

иначе преди много години съм виждал подобен редуктор, за обиране на луфта накланяха червяка с цялото му лагерно тяло и мотор, беше нещо като квадратен блок, който стои плътно между плочите на голямата кутия, разхлабват се странични болтове, отгоре се натяга с един болт и пак се стягат болтовете от страни
но според мен е много труд да се започва от нулата, по добре да се преработи нещо готово, което позволява да се направи регулиране

ето първи резултати от бързо търсене нещо готово на причлична цена, пише че има с какво да се обира луфта
http://www.ebay.co.uk/itm/370552783360? ... 5646aac200

преди имаше някъде и с куплиран стъпков мотор на изгодна цена, но не мога да ги намеря
angelfilev - специалист
MrMurdjo написа:
Ако лагерното тяло може да се направи леко ексцентрично спрямо оста на въртене на мотора, няма ли да е възможно тогава да се регулира хлабината между червяка и колелото със завъртане на цялото тяло и фиксирането му. За целта вероятно ще трябва по фланеца да има продълговати отвори за болтовете. Недостатък обаче ще е известно изместване на съосието. Зависи за каква големина на изместванията говорим, но аз предполагам, че няма да са големи.
Може, ще го направя така за да се види как изглежда.
angelfilev - специалист
emilvtc написа:
angelfilev. Явно не съм обяснил идеята си добре.

Идеята ти е добра и интерпретацията ми е базирана изцяло на твоята идея.
Ако стените на кутията са дебелостенни (примерно 15-20мм алуминий) - в тях може да се направят легла за лагерите, които дори частично (не с цялата си дебелина) влизат във въпросните легла.
Ориентацията на лагерите е както в твоите чертежи и натягането им е по същия начин - с гайка на самия вал. (не разбрах какво имаш в предвид, че лагерите ако се обърнат на 180 градуса работят по-зле. Били го обяснил по-подробно?)

Идеята ти за обирането на луфта е ок, само трябва да измислим как след като разхлабим болтовете държащи червяка - да го притиснем към колелото, след което да стегнем болтовете.

Каква е идеята ти, за технологията на изработването на зъбното колело и червяка?



В случая е използвано "О" ориентиране на радиално-аксиални лагери. Вижда се, че точките, които определят разстоянието 2a са най-раздалечени. В тези мислени точки лагера действа на вала. Ако си представим вала като греда натоварена в единия край (патронника) ясно е и без изчисления, че е добре предния лагер да е възможно най-близо до патронника, а разстоянието между двата лагера да е най-голямо. При "Х" ориентирането картината се влошава.
Прикачен файл:
2012-01-08_175407.jpg
2012-01-08_175407.jpg (87.8 KиБ) Видяна 5049 пъти
angelfilev - специалист
alien написа:
лагерите са за ъглово натоварване, те работят в комплект, челата им от едната страна са така изработени че като се допрат един до друг си обират луфтовете и аксиалното натоварване се разпределя, едната посока за единия лагер другата посока за другия. за това трябва да се сглобят в правилна последователност

иначе преди много години съм виждал подобен редуктор, за обиране на луфта накланяха червяка с цялото му лагерно тяло и мотор, беше нещо като квадратен блок, който стои плътно между плочите на голямата кутия, разхлабват се странични болтове, отгоре се натяга с един болт и пак се стягат болтовете от страни
но според мен е много труд да се започва от нулата, по добре да се преработи нещо готово, което позволява да се направи регулиране

ето първи резултати от бързо търсене нещо готово на причлична цена, пише че има с какво да се обира луфта
http://www.ebay.co.uk/itm/370552783360? ... 5646aac200

преди имаше някъде и с куплиран стъпков мотор на изгодна цена, но не мога да ги намеря

Няма спор, че готовото е най-добре. Начина за регулиране, който описваш го мислих и е добър. За себе си вероятно така ще го направя. Проблема е, че колелото предварително трябва да е на точното място. В случая това може да стане с промяна на дистанционна втулка. Стори ми се трудно за любител и затова предвидих комплекта "червяк" да се мести в малки граници не само радиално, но и аксиално.
Всеки ще прецени как да го направи според възможностите.
alien - специалист
само като идея за тип направи си сам - точното място може да се донастрои с аксиално регулиране на голямото колело, примерно както е гайката от едната страна, същата да има и от другата, вместо втулка още една гайка, а на корпуса отвор или капак през който да може да се разхлабва едната и затяга другата за фина донастройка, която е задължителна ако червяка се регулира с ексцентрик
angelfilev - специалист
Това с преместване на червяка с ексцентрик ми харесва много повече от предишното. С известно доработване може да стане пригодно за изработване. Настройката е лесна за всеки и при по-голям ексцентрицитет може напълно да се отцепи предавката.
За целта смених червячното колело с колело с наклонени зъби.
Прикачен файл:
2012-01-08_211211.jpg
2012-01-08_211211.jpg (91.75 KиБ) Видяна 5004 пъти
Прикачен файл:
2012-01-08_214502.jpg
2012-01-08_214502.jpg (57.69 KиБ) Видяна 5004 пъти
Прикачен файл:
2012-01-08_220624.jpg
2012-01-08_220624.jpg (60.63 KиБ) Видяна 5004 пъти
nunep - специалист
angelfilev, на схемата с размерите разстоянието между центъра на патронника и плота е 50 мм. При патронник с диаметър 80 мм - под него остават 10 мм и като челюстите са отворени максимално няма ли да опират в плота?
angelfilev - специалист
nunep написа:
angelfilev, на схемата с размерите разстоянието между центъра на патронника и плота е 50 мм. При патронник с диаметър 80 мм - под него остават 10 мм и като челюстите са отворени максимално няма ли да опират в плота?
Разбира се, че ще опират ако разстоянието до плота е 50 мм. В случая 50 мм е до долния край на кутията. Колко да се повдигне над плота не мога да преценя, защото нямам такъв патронник.
MrMurdjo - майстор
Аз пък благородно ти завиждам за умението да работиш с 3Д КАД.
От началото на деветдесетте работя с илюстраторски програми в 2Д и там съм силен, но в момента просто не мога да зацепя на концепцията при КАД програмите, даже двумерните. А ми е нужно, и на Корел мога да направя точен чертеж, но не е същото, просто няма всички нужни функции и инструменти.
emilvtc - специалист
angelfilev, Благодаря ти за обяснението за лагерите. Всичко вече ми е ясно.

Относно кутията на редуктура - Дали няма да стане по-лесно и евтино, ако се изработи от монолитно парче метал (или алуминий). Така евентуално биха се "спестили" леглата за лагерите за оста на зъбното колело, като се изработят в самата кутия. Питам, защото нямам представа как технологично би било по-евтино и лесно.
Мисля, (може и да греша), че ако се направи от заварени планки желязо - пак ще има фрезоване на повърхнините на кутията за равнинност, перпендикушярност и успуредност и точно (съосно) разпробоване на отворите за осите. Та въпроса ми е провокиран от тази гледна точка ...

А какви трябва да е зъбното колело и червяка? Казваш, че трябва да има наклонени зъби на колелото ... БИ ли дал повече инфо по въпроса?

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: