• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
pavkatay - майстор
vanko68 написа:
КПД на механичната кутия е над 99%...едва ли загубата в нея си струва да се пресмята
ванко , КПД-то е коефициент, следователно е бездименсионна величина. не се измерва в проценти или нещо друго. просто е стойност. а това , че е близо до еденица при тази кутия вярно ли е :shock:
torbalan - Дървен философ
pavkatay, КПД-то е коефициент на полезно действие...
и най-често се означава с проценти :)

99% означава, че от 100 вложени еденици енергия - 99 си успял да усвоиш полезно - по предназначение... а останалата еденичка е отишла да грее околната среда :)

друг начин, по който се дава КПД е с число между нула и 1, но така по-рядко се среща :)

друг е въпроса, че КПД на механична скоростна кутия на 20 годишен голф е всичко друго, но не и 99% :)))))
pavkatay - майстор
torbalan написа:
pavkatay, КПД-то е коефициент на полезно действие...
и най-често се означава с проценти :)
.........
ето с това не съм съгласен. както написах по-горе КОЕФИЦИЕНТА (независимо дали е на полезно действие или някакъв друг) Е БЕЗДИМЕНСИОННА ВЕЛИЧИНА-той е отношение на две величини с еднаква дименсия- в случая отношение на изходящата и входящата енергия. че се означава с проценти знам, но смятам ,че е неправилно, а пък за 'най-често' -съвсем не съм съгласен. съгласен съм само, че тук въпроса е принципен и нищо няма да променим независимо от спора и кой прав кой крив :)
torbalan - Дървен философ
ми, щом не си съгласен :)
boltik - специалист
Изкам да кажа че аз нямам ел.тех. училище като останалите.Познанията ми се простират до там до колкот човек може да прочете от тех.брошури.Че още някъде бях чел или слушал че към такива акомулатори на ел. автомобил се подавал ток с висок ампераж обаче на импулси(тласъци)и така зареждането ставало за няколко минути.Още да попитам чувал съм че батерия на мобил издържела около 500-600 зареждания.Питам защото от опит знам че когато оставя мобила да се зарежда 2-3-часа държи до 2 дни.А когато го отавя цяла нощ минимум 4 дни.Зависи от зарядното. за мен добро зарядно е това което след зареждане батерията не грее.Смесих тел. и автомобили но нали едните и другите ползват батерии и все един и същ проблем имат при зареждане.И още някой написа да се ползват соларни елементи.Аз лично гледах по-телевизията че имало идея ел. мотора при спускане и спиране да минавал в режим генератор.Това като идея звучи много-добре.И накрая една новина.Вчера чух по-радиото че фирмата Шкода щяла да увеличи производството си като щяла да започва да произвежда и Сеат.Изглежда испанците са я закъсъли.
hygro - майстор
vanko68, по-добре успокой малко топката. Това, че имаш дефицит в представата си за нещо, все още не означава, че то е невъзможно. Ако прочетеш отново написаното, най-напред ще видиш, че съм писал съм за възможностите на батериите, а не на инфраструктурата като кабели, станции и т.н.

А колкото и да ти се струва фантастично, автомобилните зарядни уреди обикновено са от порядъка на 100-400kW и зареждат батерии с капацитет 10-300kWh. Кабелите са най-малкия проблем. Полагал съм кабели на 3000Ah батерии, които трябва да издържат и късо при 54000A. Въпреки огромното общо сечение, кабелите никак не изглеждат впечатляващо - просто са няколко :) Същият елементарен трик се използва и при свързващите кабели на станциите с опция за бърз заряд.

По-големият проблем е, че обикновено местната електромрежа не е в състояние да поеме такъв ударен товар. Затова в зарядните станции има буферни стационарни батерии, от които енергията се "прелива" в автомобилните за кратко време, без да е необходимо преустройство на захранващата мрежа.

И следващият фактор е икономически - наноструктурните батерии са по-скъпи и затова по-редки, така че повечето автомобили се зареждат за времето за едно доста по-дълго кафе - 3-3,5 часа...

С риск да охладя зараждащия се ентусиазъм, ето ориентировъчни данни за една сравнително малка LiPo батерия за електромобил:

- ориентировъчен енергиен разход на автомобил - 15 kWh/100km

- примерна батерия - 64 литиевополимерни клетки 100Ah

- цена на дребно на такава батерия китайско производство - грубо 14000 лв. (ако не вдигнат ДДС-то :) )

- брой 80% зарядни цикли - 3000 (но колко ще са в реални условия не е ясно - тази на лаптопа ми не изкара и 50... :wink: )

Ако цената на батериите падне поне два пъти, вероятно бих потърсил икономически смисъл, но така... :?
vanko68 написа:
Ако предположим,че батерията е на 220 В,и за да мине пробег от 200 км ,при 50 км/ч ще трябват 4 ч х 15 Квт = 60 квтч. За да успееш да наблъскаш за 5 мин 80% от 60 Квтч ,демек 48 Квтч ,при 220 В напрежение,то това прави заряден ток от 2500 А....ПОВТАРЯМ - две хиляди и петстотин ампера заряден ток на 220 В напрежение.И това,ако КПД на цялата система е 100 %,което при зареждане на батерии е немислимо.Знаеш ли какво сечение трябва да има кабела за тоя ток???
Много ми е интересно докога ще се пишат и гледат небивалици,и докога ще се вярва в тях?

Прикачен файл

EV Charge Station.jpg
Зарядна станция с буферна батерия
EV Charge Station.jpg (32.53 KиБ) Видяна 5449 пъти

Прикачен файл

Charge Time.jpg
Време за заряд на нанофосфатна батерия mJ Ultra - 80% за 4 минути
Charge Time.jpg (52.24 KиБ) Видяна 5449 пъти
torbalan - Дървен философ
да не говорим, че има и друг вариант...

празно за пълно...

батериите са оборотни, като спреш на "бензиностанцията" - вадят ти изтощените батерии и ти поставят заредени.... и така до следващата "бензиностанция"

за всеки проблем си има и решение, желание да има само...
peter_m - специалист
torbalan написа:
да не говорим, че има и друг вариант...

празно за пълно...

батериите са оборотни, като спреш на "бензиностанцията" - вадят ти изтощените батерии и ти поставят заредени.... и така до следващата "бензиностанция"

за всеки проблем си има и решение, желание да има само...
Аха, и така си дал на първата батериостанция новата си батерия от току що купената кола (която се прибира за някой) и ти дават една батерия, която вече е за пенсиониране ...
hygro - майстор
torbalan написа:
празно за пълно...
Този проблем не е решим на национално ниво. Необходим е единен стандарт за типовете бързо сменяеми автомобилни тягови батерии, за да може да се изгради абонаментна инфраструктура. Но ситуацията по-скоро е хаотична и всеки тегли чергата към себе си...

Трудно е да се разбере от неясното видео на webcambg, но вероятно батерията му е 23 х 40-60Ah, т.е. към 3-4,5kWh. Дори тази доста малнееща батерия (енергията й е съизмерима с тази на 300g бензин) тежи нето към 40-50 kg, а ако се оформи в стабилен транспортируем блок - повече. Една комфортна 50kWh батерия, която би предоставила на разглезения от ДВГ потребител поносим компромис в експлоатационните качества, би тежала над половин тон, което си е доста неудобно за манипулиране, каквито и хитрини да се приложат...

За сравнение течните горива имат енергийна плътност към 13 kWh/kg, което дори при ниския КПД на ДВГ си е доста - средно около 600 kWh на резервоар.
complast - специалист
Кажете браво на човека а не дивотии за КАТ и пр.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Голф мк2 - преработка в електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: