Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ivanovbg - майстор
Ремонтират се, но щом германците не могат да ги правят... Сменяй цялата, а не губи време и пари с маслото!
Бахти германците :finga:
:partyman:
kozl - майстор
Не е до можене. Проблема е финансов. Немския труд, вложен в ремонт на ск.кутия явно е по-скъп от работеща ск.кутия втора употреба :?
Освен тва там още важат правила. Придполагам, че като я отвори ще смени всичко по предписание на правилата, а не само туй дет причина е нервите да ти обтега.
ivanovbg - майстор
kozl написа:
Не е до можене. Проблема е финансов. Немския труд, вложен в ремонт на ск.кутия явно е по-скъп от работеща ск.кутия втора употреба :?
Освен тва там още важат правила. Придполагам, че като я отвори ще смени всичко по предписание на правилата, а не само туй дет причина е нервите да ти обтега.
Да - финансов е! Смяната на клапаните труда е 2 часа, защото не се свалят скорости и трябва да вземат 100евро, а за смяна на целите скорости е поне 15 часа и.... :wink: Да не говорим, че рекламация няма- втора употреба и без гаранция. Ако се върне след няколко месеца пак друга и пак плаща. Мисли малко!

:partyman:
kozl - майстор
В случая не съм мислил, оти ни една автоматична ск.кутия не съм разглобил. И немам материал за размисъл.
Така че ако съм сътворил некоя глупава несправедливост - извинения. Но с новите коли не съм на ти, ала от старите рена/пежа съм поправял над 20-тина превключватели Валео за габарити/къси/дълги, е и клаксона беше там, които са капсуловани и предполагам в Германия никой не се занимава да поправя такъв детай, не щото не може, а защото не му изнася финансово, след като за 10 евро и тук се намираха работещи втора употреба. А с поправки се заех кога се изчерпи 2-рата употреба, а новите си беха сума.
nikolovvd - майстор
Предполагам в Германия има фирми, които се занимават с рециклиране на отделни агрегати и възли в автомобилите.
В Мото Пфое например, можеш да си оставиш двигателя и да вземеш друг рециклиран на доста по-ниска цена от нов. Предполагам и със скоростните кутии е същото. Може би и в Германия има подобни услуги. Отиваш в фирмата, свалят ти старата и ти слагат рециклирана скоростна кутия срещу определена сума. Ти си доволен, че не плащаш за 10 часа труд, което си е цифра, а и те са доволни, че им върви бизнеса. За мен това е добра практика, защото не винаги един проблем може да се оправи за определено време. Мен като ме питат за колко време може да оправи конкретен проблем, отговарям от 30 минути до 3 часа и с това въпросите приключват.
ivanovbg - майстор
nikolovvd написа:
Предполагам в Германия има фирми, които се занимават с рециклиране на отделни агрегати и възли в автомобилите.
В Мото Пфое например, можеш да си оставиш двигателя и да вземеш друг рециклиран на доста по-ниска цена от нов. Предполагам и със скоростните кутии е същото. Може би и в Германия има подобни услуги. Отиваш в фирмата, свалят ти старата и ти слагат рециклирана скоростна кутия срещу определена сума. Ти си доволен, че не плащаш за 10 часа труд, което си е цифра, а и те са доволни, че им върви бизнеса. За мен това е добра практика, защото не винаги един проблем може да се оправи за определено време. Мен като ме питат за колко време може да оправи конкретен проблем, отговарям от 30 минути до 3 часа и с това въпросите приключват.
Глупости, да не мислиш че рециклажа е без пари? Или пък смяната на кутията? Не разбрах кое от двете не плащаш.
nikolovvd - майстор
Времето, което чакаш да ти оправят двигателя или скоростната кутия или за теб времето не е пари?
Едно е да чакаш седмица да ти направят основен ремонт на двигателя и съвсем друго да влезеш сутринтта в сервиза и да си тръгнеш в късния следобед с "нов" двигател. Същото е и със скоростната кутия.
Да ти обяснявам ли, че през времето на ремонта съм без кола и никой няма да държи части точно за моя двигател във Видин и да чака да отида някой ден в рамките на 10-15 години да ги купя. А аз глупака ще отида точно при него да му платя магазинаж за тия години.
ivanovbg - майстор
nikolovvd написа:
Времето, което чакаш да ти оправят двигателя или скоростната кутия или за теб времето не е пари?
Едно е да чакаш седмица да ти направят основен ремонт на двигателя и съвсем друго да влезеш сутринтта в сервиза и да си тръгнеш в късния следобед с "нов" двигател. Същото е и със скоростната кутия.
Да ти обяснявам ли, че през времето на ремонта съм без кола и никой няма да държи части точно за моя двигател във Видин и да чака да отида някой ден в рамките на 10-15 години да ги купя. А аз глупака ще отида точно при него да му платя магазинаж за тия години.
Драги ми писателю, чети малко. За клапан който струва 30лева и смяната му е за 2 часа там ти сменят цяла кутия 3000евро за 15 часа време. За какво "време" става въпрос? Или за превъртяло валче за 50лева на маслената помпа, дай да сменим целия мотор, че уж да не чакаш? :wink:
То затова с този начин на мислене във Видин сте най бедната община в България! Много "време" пестите. :lol: :lol:

:partyman:
gogo7777 - майстор
Иванов, може да ти пратя колата /по куриер :-D / да прецениш дали можеш да я оправиш. Там ли сте още....на бакърената?
nikolovvd - майстор
ivanovbg написа:
Или за превъртяло валче за 50лева на маслената помпа, дай да сменим целия мотор, че уж да не чакаш? :wink:
А замисляш ли се за причината това да стане? Повреда в маслената помпа е много рядка повреда.
Същото е и с клапъна. Като свалиш главата и видиш, че има още 3 клапъна за смяна, всичките ли сменяш или само въпросния и го чакаш да ти дойде пак, че да го одереш двойно и тройно.
Като го смениш за 2 часа, каква гаранция даваш, че няма да се случи същото след месец или два.
Същото го правят аналгитиците. Гълташ хапчето и главата не те боли, а какво е причинило тази болка не те интересува. После се чудим защо 30-35 годишен здравеняк умира от инфаркт.
Баща ми и чичо ми имат над 40 години стаж в ремонта на автомобили и макар пенсионери ги търсят за второ мнение преди някой да си оставят колите на някой младеж, който за 2 часа сменя клапън. Честно казано за два часа няма да можеш да купиш нова гарнитура и клапан, че и да го напаснеш и затвориш двигателя. От друга страна в нито един сервиз не стоят да чакат клиента да дойде и да започнат работа по колата, може би само в фирмените сервизи, но там е със записване на час.
До колкото си спомням ревизиран двигател в Мото Пфое е към 2000 лв. и ако в Германия е 3000 Евро, то за тях е нормално от гледна точка на заплатите им.
Те затова от Германия и Австрия ходят в Унгария през уикенда, за да си правят зъбите, а защо не и колите.
Не твърдя че не си прав. От 8-9 години съм спрял да се занимавам с автомобили, защото пазара на резервни части се наводни с ментета и няма как да се гарантира качество на ремонта. Ако не знаеш гарнитурите за италиански автомобили се правят във Видин. Всеки месец идва транспорт от Италия, където ги опаковат и ги пращат по света.

Тема "vw passat b5 1999" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: