• 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 78
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nakatasan - специалист
Не мога да разбера, всичките тези изпълнения и робия имат ли смисъл. Питам, консумацията на ел енергия намалява ли в пъти, самото осветително тяло повече време ли свети?
hidrazin - майстор
Естествено че има смисъл. Консумацията намалява в пъти пък за смяна на ламба забравяш да дъъъъълго време.
Пък това за насочената светлина е така. Бих добавил и тавана към осветяването. Най-тъпото осветление например е това с лунички. Те не са предвидени за основно осветление а само за декоративно и да подчертаят някой елемент от интериора.
За да е добро и равномерно осветлението, част от светлината трябва да е индиректна - от тавана и от стените.
Хайде спорна седмица от мен!
:partyman:
2v6 - майстор
brad4edat написа:
Сега шунтирах 6 от лентичките и стана 1х24 диода, пуснах я и светлината е идеална, колкото на една 20-23w енергоспестяваща крушка, предполагам 80w обикновена. Само да поизчакам да проверя как е греенето. Иначе 24лентички х 12v на лентичка = 288v Даже има 10v запас, но по принцип за диодите е важен тока през тях, не толкова волтажа.

пс. Сега съм със 10mf/400v кондензатор, как да сметна или колко голям като капацитет кондензатор да сложа за да достигна 300-330v, та да си препоя обратно тия 6 лентички дето ги шунтирах сега, че в моето село няма от къде да си купи човек такива елементи и е малко сложно набавянето им.
...
Човече, нямаш никакво регулиране на напрежението. Това което мериш е случайно.
Напрежението в мрежата играе с 20-30 (на места и с повече) волта нагоре-надолу.
Тока през диодните ленти зависи силно от напрежението и което е още по-лошо при увеличение на напрежението с 1% тока се увеличава 5 :!: Това е защото тока на диодите в диодните ленти се ограничава с резистори ...
brad4edat - специалист
Така е, тук няма изправителни и стабилизиращи схеми, но пък точно това е идеята, да се премахнат тия постояно дефектиращи елементи и да се опрости схемата до минимум. Вярно е и че напрежението играе в мрежата, но щом по миналата вечер не изгоряха когато бяха 2х20 на 274v и работиха 3h и си грееха бая, то силно ме съмнява сега да изгорят когато са 1х24 и греят слабо. Имайте в предвид че тия диоди ги дават номинално работно напрежение 3-3,5v а максимално допустимото е 5v. Демек доста запас би трябвало да има и охладят ли се добре няма да изгорят. Само трябва да се внимава с изолацията да няма заря, за тва едно бушонче след греца. :)
2v6 - майстор
brad4edat написа:
Така е, тук няма изправителни и стабилизиращи схеми, но пък точно това е идеята, да се премахнат тия постояно дефектиращи елементи и да се опрости схемата до минимум. Вярно е и че напрежението играе в мрежата, но щом по миналата вечер не изгоряха когато бяха 2х20 на 274v и работиха 3h и си грееха бая, то силно ме съмнява сега да изгорят когато са 1х24 и греят слабо. Имайте в предвид че тия диоди ги дават номинално работно напрежение 3-3,5v а максимално допустимото е 5v. Демек доста запас би трябвало да има и охладят ли се добре няма да изгорят. Само трябва да се внимава с изолацията да няма заря, за тва едно бушонче след греца. :)
1. Тези диоди са за максимално напрежение 3.4V (5V е максималното обратно напрежение).
2. Целта на стабилизиращите схеми е да поддържат диодите в оптимален режим на работа. В тях няма "постояно дефектиращи елементи" или поне не са по-слаби от самите светодиоди.
3. Както написах по-горе при лентите ограничението на тока е с резистори. При 24 лентички имаш 72 диода последователно плюс 24 резистора. Това прави 72*3=216V захранване за диодите и останалото за резисторите. Ако лентичката е изчислена да работи добре на 12V, то е предвидено на резистора да отива 3V, съответно 72V за 24 резистора.
216+72=288V - това е номиналното напрежение за работа на 24 лентички последователно.
Номиналния ток на тези диоди е 30mA, така че резисторите предполагам са около 3/0.03=100 Ом или общо 2.4к.
При захранване 200VAC се получава около 280VDC. Напрежението на диодите ще е 72*3=216V, върху резисторите напрежението ще е 280-216=64V, тока ще е 64V/2.4k=26mA.
При захранване 240VAC (което е напълно нормално за България лятно време) се получава над 335VDC. Напрежението на диодите ще е максимум 72*3.4=245V, върху резисторите напрежението ще е 335-245=90V, тока ще е 90V/2.4k=37mA.
Промяната от 200 на 240 V води до увеличение на тока през диодите с 40% (съответно горе-долу толкова ще се промени и силата на светене).


Ако не те притесняват промените на силата на светене може и да устискат при такова свързване диодите (24 броя лентички последователно).
brad4edat - специалист
Ами ще тестваме как стоят нещата. На мен често ми се е случвало да ми дефектира електрониката на енергоспестяващите крушки. Те още 1-2 колеги са правили вече подобни плафони тук в темата, не са писали за проблеми до сега. Времето ще покаже, но сега плафона свети идеално и почти не нагрява. :)
Evgeniy - майстор
Ето още един експеримент.
Малко се изсилих с 2Х30 броя тройки, та сега работят на 10 волта всяка. Аз съм с 5630 диоди и като са на 12В. има почти 3.5В. на светодиод. На 10В. са около 2.8В. Резисторът е 39 ома.
Прикачен файл:
IMAG0110.jpg
Прикачен файл:
IMAG0111.jpg
Tiger - специалист
Може ли и снимка на полилея в изключено състояние?
От къде намери тези цветчета?
nakatasan - специалист
Evgeniy написа:
Ето още един експеримент.
Малко се изсилих с 2Х30 броя тройки, та сега работят на 10 волта всяка. Аз съм с 5630 диоди и като са на 12В. има почти 3.5В. на светодиод. На 10В. са около 2.8В. Резисторът е 39 ома.
Прикачен файл:
IMAG0110.jpg
Прикачен файл:
IMAG0111.jpg
Човече, "утепа рибата" с тия цветчета. супер яко е станало, адмирации за майсторлъка. Това си е нещо оригинално и най-вече красиво
brad4edat - специалист
Евала! Би трябвало стъклото да охлажда диодите също добре. :)
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 78

Тема "Направи сам LED осветление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: