Днес поразих две заготовки от плексиглас и накрая изпуках и единия драйвер - SLA7062.
Фрезовам два концентрични канала със сложна форма. Първият минава ОК, в момента, когато трябва да позиционира в началото на втория, става огромно изпускане на координати по У. Повторих програмата при спрян шпиндел и без реално рязане. Моторът на У оста блокира и жужи, а е най-мощният от трите. Реших, че нещо блокира механиката или Мах3 се шашка и се опитва да прави бърз ход на скорост, по-висока от максимално зададената. Престартирах, прекарах ръчно оста няколко пъти от край до край на макс. скорост, повторих операцията отново без реално рязане - никакви признаци за засечка, всичко минава нормално. Слагам втора заготовка, намалявам дълбочината на рязане за всеки случай и пускам - отново същото и то на око същата величана на изпусната позиция.
Почнах да оглеждам наред, виждам някакво леко биене в куплирането на мотора. Малко напред, малко назад да видя от къде идва и в този момент интегралката изпуши с кратерче.
Като разхвърлях всичко, накрая се оказа, че едно кабелче по линията към мотора се е откъснало от лустър клемата и едната намотка ту я има, ту я няма. Явно в един момент или е прекъснало, или е дало верига в момент на комутация на голям ток и до там.
А кабелчето вероятно съм го скъсал, докато чистих с прахосмукачката. Бях правил нещо от ацетал и стърготините му са много гадни. Наелектризират се и облепват цялата машина, независимо от аспирацията, която в този случай нямаше как да покрива плътно детайла.
Добре, че моторът може да работи като едно и двуполярен. Един от драйверите ми с L297-298 веднага влезе в ролята на резервен. Утре ще сменям чип на другия.
Фрезовам два концентрични канала със сложна форма. Първият минава ОК, в момента, когато трябва да позиционира в началото на втория, става огромно изпускане на координати по У. Повторих програмата при спрян шпиндел и без реално рязане. Моторът на У оста блокира и жужи, а е най-мощният от трите. Реших, че нещо блокира механиката или Мах3 се шашка и се опитва да прави бърз ход на скорост, по-висока от максимално зададената. Престартирах, прекарах ръчно оста няколко пъти от край до край на макс. скорост, повторих операцията отново без реално рязане - никакви признаци за засечка, всичко минава нормално. Слагам втора заготовка, намалявам дълбочината на рязане за всеки случай и пускам - отново същото и то на око същата величана на изпусната позиция.
Почнах да оглеждам наред, виждам някакво леко биене в куплирането на мотора. Малко напред, малко назад да видя от къде идва и в този момент интегралката изпуши с кратерче.
Като разхвърлях всичко, накрая се оказа, че едно кабелче по линията към мотора се е откъснало от лустър клемата и едната намотка ту я има, ту я няма. Явно в един момент или е прекъснало, или е дало верига в момент на комутация на голям ток и до там.
А кабелчето вероятно съм го скъсал, докато чистих с прахосмукачката. Бях правил нещо от ацетал и стърготините му са много гадни. Наелектризират се и облепват цялата машина, независимо от аспирацията, която в този случай нямаше как да покрива плътно детайла.
Добре, че моторът може да работи като едно и двуполярен. Един от драйверите ми с L297-298 веднага влезе в ролята на резервен. Утре ще сменям чип на другия.