• 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
ge6aaaa3 - специалист
stivemaster написа:
искам да изтъкна друг аспект на предимствата електромобила или на възможността за рекупериране - нали за никой не е тайна че ако във Ф1 не ползваш КЕРС (доставяща около 10% допълнителна мощност или около 85 к.с.) ,дори и с по висока мощност на двигателя (което е не повече от 40-50к.с. за различните двигатели) ,в крайна сметка ще изостанеш поне с обиколка за едно състезание.
КЕРС има по-общо с хибрида, отколкото с електромобила.
stivemaster - майстор
А аз го споменах по повод възможността за рекуперация в електромобила, при използване на подходящи батерии и осигурена подобна функция от контролера.
rezotec - помощник
Да, нещата започват да се изясняват. Ще рискувам да доразвия тези сметки и по-нататък, като направя предположението, че 100 Ват/часа на км. ще са достатъчни за малък автомобил. Надявам се все пак колегата evparts.alle.bg да даде някакви данни за батерията от снимката а и практически данни от експлоатацията на е-мобила
когато го завърши. И така: ползваме (примерно) елементи Winston 40 А/часа, 3.3 Волта - 130 Ват/часа, 1.5 кг., 90 лв.
Ние няма да сме максималисти и ще ползваме 100 Ват/часа от 130 възможни, при което производителят гарантира
2000 цикъла на заряд. Събираме батерия от 10 кВат/часа, която се състои от 100 елемента по 100 Ват/часа с общо тегло 100x1.5 кг.=150 кг. и цена 90x100=9000лв. , като доставчика твърди, че дава отстъпка над 3000 Ампер/часа
до 15% и получаваме крайна цена от 7650 лв. Тази батерия би трябвало да осигури 100 км. път с едно зареждане,
или общо 2000 цикъла x 100км. = 200 000 км. общ пробег за целия живот на батерията. Ако превърнем това в бензин
получаваме 2000 пъти по 5 литра/100 км.или общо 10 000 литра бензин по 2.50 лв. за литър - 25 000 лв. за бензин срещу около 8 000 лв. за батерия ( с присъщите и разходи за компановката ). Май стана прекалено розово за да е вярно. Сигурно някъде съм сбъркал.
stivemaster - майстор
Ами сгрешил си според мен, защото не спази уговорката, да не залагаш данни за ДВГ автомобил при извънградско движение .Ето тук в петия пост, колегата eltransbg е дал разход от 100-110 вата на километър - в зависимост от терена,при тегло 860 кг.Според мен мощността на мотора му е по малка от необходимото ,както и тази на батерията и контролера .Ако са малко по яки ,разхода ще е до 100 вата на километър.
Така че сравнението на разхода за 200 000 км. ще са поне 40000лв., срещу ако трябва да сме по точни поне 12000лв за необходимия за ел. конверсията комплект.
MamaMy - майстор
Май не слагате цената на тока за зареждането на тия акумулатори? Отделно, че сигурно и ЧЕЗ правят тия сметки и следят пазара на електромобили и търкат ръце
stivemaster - майстор
Да прав си, за тези километри и ако предимно на нощна тарифа се зарежда, даречем още 3000лв ще ти стигнат.
rezotec - помощник
Благодаря за препратката, не знаех за тази конверсия. Значи 100-110 Ват/часа на километър са реално постижими на практика. А за цената на тока за заряд наистина забравих, но дори и с тази добавка към себестойността е-мобила
би трябвало да върви поне два пъти по-евтино от ДВГ. Само си представете, че бензина изведнъж стане 1.20 лв.!!!
evparts.alle - специалист
Има много разходи покрай една ДВГ кола. Разходи, който никой не смята!
Естествено е да имате и бензинова кола примерно. Да се отиде на почивка с нея или на дълъг път, но за какво ти е тази кола да киснеш с нея по светофари и да се влачиш с 5 км/ч по родните градски улици? А смятаме ли безплатната синя зона, липсата на данък, гражданската 50 или 90 лева (защото моите са толкова на двата ел. мобила). Да захапем синят@ зона: Да се налага 30 дена по 2 лева са 60 лева по 12 месеца? Хубаво в неделя няма, обърках се.. :lol: Ама как да не се объркам като не ми дреме и не ме засяга.. :-D
Тока е смешен като разход. Лятото ходя и цял ден викам като откачен:
- Угасете тия лампи! На кого светите по цял ден?
И? Сметка 30 лева ! Печка(фурна), котлони, 2 ел. мобила и едно ел. колело, осветление, бойлер(соларен панел, но все го източват докрай и си включва доста често на ток), телевизори не гаснат никога. Е това ли е великата сметка и колко от нея е за колите? Мразя дребнавости и не съм сядал да смятам.
На показаната кола са 200Ач батериите - CALB( http://evparts.alle.bg/%D0%B0%D0%BA%D1% ... 4-battery/ )Ако пречи линка го разкарайте, но има доста инфо там .
Дърпа колицата по равно под 100А. При старт има 2 мода или 200А или 400А и е ДЦ модел. Смята се най-лесно ето така : 100А за един час със 60-70 км/ч. Ако са 100Ач батериите пробег около 60 км. Пика при старт трае около 5-10 секунди.
Моята кола е АЦ и дърпа под 80А със 100Ач акумулатори, дърти на 6 години, минава към 70-80 км. Контролера ми е 200 и 350А при старт (говорим за "умно каране", защото има и такова!).
На 2 години с парите останали ми от гориво( не похарчени) си купувах по една друга ел.кола и така станаха 4 до сега. Две ги разпродадох защото вкъщи стана като паркинг и няма къде да се мине.. Парите си ги върнах, дори и отгоре.
А сега си купете една бегачка за 5 бона(с две турбота) и си върнете парите за нея след 4 години!
Един приятел си купи БМВ за 30 000(през времето на експлоатацията набута поне още токова), кара го 4-5 години и го продаде за 9 000 и се радва като малко дете. Данъка му беше 250 лева поне. Накупи си ел. коли после и сега си свирка. Защо давам пример с БМВ? Ами защото е факт ! Ама и с Ярисче става и с Мерцедесче, и с Джипка . Та така - доста са комплексни нещата. На всеки плюс на ДВГ-то ( той е само един - това, че пътуваш на дълго разстояние за безумно висока цена) мога да ви извадя по 5 плюса на ел. мобила .
ge6aaaa3 - специалист
evparts.alle написа:
Има много разходи покрай една ДВГ кола. Разходи, който никой не смята!
Естествено е да имате и бензинова кола примерно.
Да се отиде на почивка с нея или на дълъг път, но за какво ти е тази кола да киснеш с нея по светофари и да се влачиш с 5 км/ч по родните градски улици? А смятаме ли безплатната синя зона, липсата на данък, гражданската 50 или 90 лева (защото моите са толкова на двата ел. мобила). Да захапем синят@ зона: Да се налага 30 дена по 2 лева са 60 лева по 12 месеца? Хубаво в неделя няма, обърках се.. :lol: Ама как да не се объркам като не ми дреме и не ме засяга.. :-D
Тока е смешен като разход. Лятото ходя и цял ден викам като откачен:
- Угасете тия лампи! На кого светите по цял ден?
И? Сметка 30 лева ! Печка(фурна), котлони, 2 ел. мобила и едно ел. колело, осветление, бойлер(соларен панел, но все го източват докрай и си включва доста често на ток), телевизори не гаснат никога. Е това ли е великата сметка и колко от нея е за колите? Мразя дребнавости и не съм сядал да смятам.
На показаната кола са 200Ач батериите - CALB( http://evparts.alle.bg/%D0%B0%D0%BA%D1% ... 4-battery/ )Ако пречи линка го разкарайте, но има доста инфо там .
Дърпа колицата по равно под 100А. При старт има 2 мода или 200А или 400А и е ДЦ модел. Смята се най-лесно ето така : 100А за един час със 60-70 км/ч. Ако са 100Ач батериите пробег около 60 км. Пика при старт трае около 5-10 секунди.
Моята кола е АЦ и дърпа под 80А със 100Ач акумулатори, дърти на 6 години, минава към 70-80 км. Контролера ми е 200 и 350А при старт (говорим за "умно каране", защото има и такова!).
На 2 години с парите останали ми от гориво( не похарчени) си купувах по една друга ел.кола и така станаха 4 до сега. Две ги разпродадох защото вкъщи стана като паркинг и няма къде да се мине.. Парите си ги върнах, дори и отгоре.
А сега си купете една бегачка за 5 бона(с две турбота) и си върнете парите за нея след 4 години!
Един приятел си купи БМВ за 30 000(през времето на експлоатацията набута поне още токова), кара го 4-5 години и го продаде за 9 000 и се радва като малко дете. Данъка му беше 250 лева поне. Накупи си ел. коли после и сега си свирка. Защо давам пример с БМВ? Ами защото е факт ! Ама и с Ярисче става и с Мерцедесче, и с Джипка . Та така - доста са комплексни нещата. На всеки плюс на ДВГ-то ( той е само един - това, че пътуваш на дълго разстояние за безумно висока цена) мога да ви извадя по 5 плюса на ел. мобила .
1.Значи стигнахме да извода, че ни трябва един автомобил с ДВГ за извън града... => отпада идеята, че не плащаш данъци, винетки и застраховки
2.Тия ампер-часове ги раздаваш като бонбони, цената на акумулаторите се смята, като се гледат ВАТ-ЧАСОВЕТЕ.
3.Приятелят ти се радва като малко дете, щото има един лаф "кеф цена няма".
4. 8лв/100км безумно висока цена ли ти се струва за сравнително голяма четири-местна кола + багажник?
evparts.alle - специалист
1.Moже да стигаш до каквито пожелаеш изводи (свободна държава сме). Тук има много да кажа, но няма да кажа нищо. :)
2.Така си свикнал да гледаш и смяташ ти ( аз това работя, ти не знам какво работиш).
То дори няма значение как ги смяташ(важен е резултата) - малко ми приличат нещата на някакво надцакване(Кой е по по ..). На кой му е нужно, на теб ли? Като че ли във всичката ни работа конфронтацията е най-важна. Темата е "Електромобил", тук сме това да обсъждаме и да сме заедно в това начинание(хубаво начинание).
3.Приятелят ми е много в час с нещата и си е направил добре сметките.
4.Не е 8 лева, просто не си се замислил колко много повече е.
Напускам темата както и преди направих, само едни бръщолевеници, никой нищо не прави, а и който прави, то той трябва да бъде "мачкан".
На мен не ми се говори в този тон.
Отговарям просто от уважение и приключвам.
Успех в "начинанието" ти , каквото и да е то.

;)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: