• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
8180 - майстор
evparts.alle написа:
Понеже точно форума е любителски го обясних по най-простия начин, а ти питаш защо не си говорим по сложния.
"Любителски" - колко да е любителски?
По цитираните немски маниери, не е лошо да приемеш априори, че пишещите имат поне СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ! и да го УВАЖИШ.
Понякога "простите обяснения" са верни и разбираеми САМО за АВТОРА ИМ. Успокой топката - всеки греши, а изяснените грешки СА ПОЛЕЗНИ за ФОРУМА.

БЕЗ напрежението, можеш да сметнеш САМО ПРОБЕГ, НО НЕ И ЦЕНА на зареждане, акумулатори и мощност, според мен и ако ти е интересно, че мен ме вълнува.
Предполагам това се опитва да те подсети Хидрата с количката за голф. :)

Ако поне малко вникнеш в чуждите мнения, ще разбереш, че "великата ти формула" не отговаря нито на заявените менторски претенции, нито на обявената сметка за ток.
По твоя пример, за ЕДНА КОЛА (60км/ден) сметката за ток отива 20лв. и нагоре месечно.
Не казвам, че е лошо.
Как се справя жена ти с останалите 10лв. - гадая, а може и да греша - не случих на такава:?
rezotec - помощник
Здравейте на всички ! Предлагам да не поставяме въпроса ДВГ или електро. Попитали един гост на сватба, какво ще пие - ракия или вино, а той отговаря - И бира. Така , че - И електро плюс който каквото си кара. Е-мобила просто има друга концепция при днешното състояние на технологиите и аз предлагам да се съсредоточим върху възможното - а именно, електричка, малка, пъргава, маневрена, евтина за поддръжка и експлоатация и несравнимо по-изгодна при градски условия и на къси разстояния - до близките села или по-малки градове, като например Перник-София, Бургас и селцата на юг и т.н. Искам да помоля опитните участници да не се отказват от участие и да споделят практически опит. Песимистите също са много полезни - те търсят проблемите, а оптимистите пък им търсим решения. Сега искам да навляза малко в конкретиката. С риск да се повторя, ще попитам: някой има ли практика със зареждане на батерия с ток превишаващ номиналния - например поне 1C и повече? Производителите Sinоpoly http://www.sinopolybattery.com/ClientRe ... P40AHA.pdf , Winston http://eu.winston-battery.com/index.php ... ory_id=176 Calb http://en.calb.cn/product/?id-116.html не дават еднозначна информация. Като че ли най-добре са Winston - < 3C charge current. Въпросът ми е: ако зареждаме с ток 2C ( за половин час ) с колко би се съкратил живота на батерията като брой цикли. Ще бъда благодарен ако споделите опит и мнения.
P.S. Препратките не ми се получиха с хипертекст. Как се прави това?
stivemaster - майстор
Аз мисля, че до посочения от производителя максимум примерно 3С намалява живота ,но не знам дали пропорционално като време.Ако искаш да спазваш указанията на производителите, ето тук твърдят че при 0.5С не намалява живота на батерията.
rezotec - помощник
Да , 0.5C е най-добре, но аз се интересувам дали при необходимост може да се зарежда с по-голям ток, за да може по такъв начин да увеличим "далекобойността" на е-колата. Караме 100км. , спираме за почивка при приятел ( който има 3-фазен ток в гаража ) и докато пием кафе и бъбрим за 40-50 мин. зареждаме с енергия за още 60-70 км. и продължаваме до следващата спирка. ...Това май започва да звучи хумористично. Но пък не е невъзможно.


Искам да взема отношение ( да направи предположение ) по въпроса на ivanovbg за това какво ще се случи при удар на гръмотевица - на акумулаторите най-вероятно нищо, защото те имат много ниско вътрешно съпротивление и мълнията просто ще мине през тях като през проводник, както минава по проводника на гръмоотвода и отива в земята без да причини вреда
( на проводника) . За контролера и БМС-а обаче, нещата не стоят така - полупроводниковите прибори, особено тези
по MOSFET технология ще се превърнат в качествени ЦЕЛИ проводници. Можем само да се надяваме, че в БМС-а на батерията е предвиден максимално-токов прекъсвач от механичен или електромеханичен тип, поставен непосредствено след клемите на батерията и ПРЕДИ електронния ключ, койта да предотврати късото съединение, предизвикано от пробилите мощни транзисторни ключове в контролера. Надявам се evparts.alle да вземе отношение, тъй като в неговия магазин видях да се предлагат модели мощни БМС. Имат ли те максималнотокова защита - механична, електромеханична или стопяем предпазител?
ivanovbg - майстор
rezotec написа:
Искам да взема отношение ( да направи предположение ) по въпроса на ivanovbg за това какво ще се случи при удар на гръмотевица - на акумулаторите най-вероятно нищо, защото те имат много ниско вътрешно съпротивление и мълнията просто ще мине през тях като през проводник, както минава по проводника на гръмоотвода и отива в земята без да причини вреда
( на проводника)
Много глупава мисъл [-X
Акумулатора не е проводник :wink:
И за да ти дам насока на мисълта към умната страна... Абе ток тече през акумулатора или при разреждане или при зареждане в зависимост от посоката. Та вариантите са два. Или ще протече прекалено голям заряден ток или разряден ток. Електролита кипва и следва експлозия май :feuer:

:partyman:
ge6aaaa3 - специалист
ivanovbg написа:
rezotec написа:
Искам да взема отношение ( да направи предположение ) по въпроса на ivanovbg за това какво ще се случи при удар на гръмотевица - на акумулаторите най-вероятно нищо, защото те имат много ниско вътрешно съпротивление и мълнията просто ще мине през тях като през проводник, както минава по проводника на гръмоотвода и отива в земята без да причини вреда
( на проводника)
Много глупава мисъл [-X
Акумулатора не е проводник :wink:
И за да ти дам насока на мисълта към умната страна... Абе ток тече през акумулатора или при разреждане или при зареждане в зависимост от посоката. Та вариантите са два. Или ще протече прекалено голям заряден ток или разряден ток. Електролита кипва и следва експлозия май :feuer:

:partyman:
Съмнявам се мълнията да може да повреди точно акумулатора. Все пак, тя не се заземява през акумулатора, а минава през купето и прескача към земя. Виж, контролера, БМС-а, всевъзможните му там електронни прибори, ще са мармалад заради силното електромагнитно поле, което би се създало от протичането на мълнията през купето. Общо взето, безопасността не им е най-големият проблем... Едва ли ще се получи много по-красива картинка, ако ти се забие желязо в резервоара/за клипа говоря/. А, ако си с газово, един теч на газ в двигателния отсег ми се струва доста по-вероятен от това да ти се забие желязо в пода на колата или да те удари мълния.
Цената и пробега, там е проблема... :partyman:
ivanovbg - майстор
Знам ли, все пак има и индукция, а и съм виждал гръмнали акумулатори и компютри при заварки по ауспусите :wink:

Колкото до вероятностите, всяка катастрофа е предпоставка за късо по инсталацията и разместване на куп железа в купето. Така че според мен взривените Тесли са малко поради малкия им брой по улиците :lol:

Пробега не е проблем само при ДВГ, и преди тях конете също са имали малък пробег и нужда от продължителен заряд. Като се замисля циганите отдавна са открили евтиния еко транспорт :lol: :lol: :lol:
stivemaster - майстор
Ох пак бисери-приноси към темата, според авторите им .Да даваш пример с изгорял бордови компютър, заради заварки по ауспуха е признак за дълбоко непознаване на проблемите на автомобила ,тоест за възможността да се получи токова верига, между заваръчната машина и елемент от ауспуха свързан с ЕКУ-то.
А че Хидразин може да дава абсурдни примери ни е ясно,но да използваш примера му като доказателство че Теслата е несъвършена, е така смешно и тесногръдо че ..... Все едно, да те е страх от летене и за извинение, да използваш тази катастрофа, за да обявиш за недъгав ,този така изпреварил времето си самолет, че от направата му до направата на следващия с такива данни ще минат 50 !!! години.

Като съвет, не само към Хидрата - един ден на всеки може да се случи и немислимото, дори на този шедьовър на авиониката и техниката изобщо,да срещне ето тази малка ламаринка на пистата. Та ако ще се отваряме на тъпа посока в темата - я вижте срещу "Ford Focus Key & Ignition" какво ще ви покаже гугъла, да не би да е един от напомнящите примери, че сред нас съществуват милиони потенциални бомби,които си ги караме като сигурни семейни коли ?
След което осъзнайте, че ако нямате какво да дадете на темата, да коментирате такива глупости ,не помага на никого.
От други коментари се нуждаем, вервайте ми !
ivanovbg - майстор
stivemaster написа:
Ох пак бисери-приноси към темата, според авторите им .Да даваш пример с изгорял бордови компютър, заради заварки по ауспуха е признак за дълбоко непознаване на проблемите на автомобила ,тоест за възможността да се получи токова верига, между заваръчната машина и елемент от ауспуха свързан с ЕКУ-то.
....
От други коментари се нуждаем, вервайте ми !
Мда, нуждаем се от коментарите на хора дето въобще не знаят кое колело на автомобила не се върти при пълен ляв завой с 14,3км/час :?
Или дет ми говорят: Светна ми тука една лампа на БМВ-то и пише ШНЕК .... проверих в книжката, там пише, че е от лАмба сондата...

Та въпросната сонда седи на ауспуха и на която поради някаква техническа грешка кабелите ходят до екуто и акумулатора. Нестига това, но и на някои коли слагат и повече от една...Мамка им и инженери :lol: :lol: :lol: :lol:
hidrazin - майстор
stivemaster написа:
...А че Хидразин може да дава абсурдни примери ни е ясно,но да използваш примера му като доказателство че Теслата е несъвършена, е така смешно и тесногръдо че .....
Като съвет, не само към Хидрата - един ден на всеки може да се случи и немислимото...
От други коментари се нуждаем, вервайте ми !
Абсурден или не - примера си е реален и нищо не те застрахова.
И не ме съветвай! Нищо. Точно пък ти.
От какви коментари се нуждаеш? От такива които на теб ти харесват? [-X Няма да стане. Вервай ми ти си най-ненужен тук. Особено с такива коментари:
stivemaster написа:
Оттука нататък какво ще чакаш колега, след като и двамата участници в креативните роли в темата, се отказват да участват в сбъсъци с енергийните вампири тук.
Свършихте си работата и в тази тема, вече може да се прехвърляте на друга.
........
Защо ли ти позволяват модераторите, но спри да раздаваш акъл и да квалифицираш мненията на по знаещите от теб ,като необосновани или пристрастни или каквито и да е, в тема в която се изказахте такива "разбирачи" че ....
Така че след такъв пост не би трябвали да ми се сърдиш като ти кажа, че си доста незнаещ и и си си свършил работата тук. Така че може да се прехвърлиш в друга тема. Между другото темата доста добре си вървеше ... без теб.
И ако не си разбрал до сега - аз НЕ СЪМ против електромобилите.
:partyman:
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: