Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
erolchy - специалист
Здравейте искам да направя едно запитване дали някой знае каква са цените на плексиглас 20мм и цените на алуминиевите профили които ползате за фрезите и естествено и от къде мога да си ги закупя.
Живея в София. :)
erolchy - специалист
Никой ли не си е купувал..? :sad:
MrMurdjo - майстор
Напротив, обаче сме чели темата. Ако ще и през страница. И търсачката също работи.

Аз лично не съм купувал.
Профилите обикновено са Bosch Rexroth - може да ги намериш с ГУГЪЛ.

Цените на плексигласа няма да ти харесат също.
Например тук http://www.microasu.com/Pricelist1.htm#microglas

Общо взето ми се струва, че колегите се умориха да отговарят на подобни въпроси. Защото мине някой, попита, хората му отговарят, опитват се да помогнат, пък той после повече не се вясва да каже направил ли е нещо, как го е направил, да сподели опит.
bdimov - специалист
MrMurdjo написа:
Само да отбележа, че се пише гЕтИнакс.
Точно гетинакс ли имаш предвид или нещо подобно? Аз имам известен опит в използването на един строителен облицовъчен материал - HPL (High Pressure Laminate). Представлява плоскости от бакелитова смола, а за пълнеж има слоеве хартия - както и гетинакса, но има и някакъв прахов пълнеж също. Различните марки имат различна твърдост следствие на това. У нас обикновено е турско производство. На лицето обикновено има пресован или лист естествен фурнир, или някакво декоративно покритие. Вземам парчета от една фирма, която се занимава с облицовки. Има 6, 8, 10 и 13 мм дебелини. Ако влезеш в тоалетна на бензиностанция ОМВ - преградките са от такъв. Доста е тежък като относително тегло, но е здрав механично. По сегашния ми рутер има доста детайли от него, че и по новия, докато един ден станат алуминиеви. Доста се съпротивлява на рязане и пробиване, яде фрезерите, особено ако не се подбере добър режим и прегряват. Държи и резба, но по направление на слоевете (успоредно на плоскостта) има тенденция да се цепи при напън, например ако се ползват рапиди и самонарезни винтове. При предварително нарязана резба е по-добре. Напречно е много устойчив. Има склонност да измята, ако се нагрее или стои дълго време на слънце.
Като цяло става, малко по-тежичка ще е конструкцията. От 10 и 13 мм си правя черупки за лагерите.
Ето това е правено от този материал и има леко изпъкнала повърхност, при което се виждат вътрешните слоеве.
Изображение
Ами да ти кажа за това не се бях сетил. Имам познати, които имат фирма за външни облицовки на фасади. Мисля че използват нещо подобно, защото съм го виждал и при тях и монтирани по разни магазини и т.н. Доста устойчив материал ( и то при положение че е изложен на всякакви условия ) стои като текстолит но не е разбира се. И като се сетя че преди време ми предлагаха един бус изрезки за без пари и аз не го взех, защото си мислех че няма какво да ги правя :(
Ами ще ги питам тях или ще купувам гЕтИнакса :) Надявам се да стане достатъчно устойчива конструкция. А колкото до тежеста на конструкцията.... в момента рутера ми е изцяло стоманен и не искам да коментирам колко тежи цялата машина :lol:
Иначе да питам и нещо друго. Преди доста време тук в темата бях питал нещо от рода на това кога стъпковите мотори имат най-голям въртящ момент. Ти ми беше отговорил че принципно при спряло положение ( дотук добре ) и че с увеличаване на скоростта момента пада. Обаче напоследък забелязвам при мен един проблем. При ниска скорост изпуска стъпки, а при по-висока не. Това го забелязах когато работих листов текстолит с 1мм. фрезер ( защото имаше доста малки отвори ). Бях го пуснал на 200мм/мин и като цяло се получи едно голямо нищо. Няколко пъти изпуска стъпки и респективно детайла се бракуваше. Накрая се ядосах, качих 1,5мм. фрезер ( все пак тези 0,5мм си оказват влияние на здравината на фрезера ) пуснах го на 800мм/мин и детайла стана без никакъв проблем. Та ако може сподели виждания по този "проблем" , защото работата се свърши но остана да ме тормози въпроса защо така стана.
И на последно място да те питам ако имаш опита и мнението по въпроса да споделиш за скорост на рязане, дълбочина на подаването и фрезерите за рязане на гетинакс за да знам как да се подготва инструментално за новото начинание ( това последното ако не искате да спамим по темата може и на ЛС ) :)
erolchy - специалист
Благодаря за отговорите, като се захвана ще кача снимки и описание, не се притеснявайте. Просто още обмислям вариянти как да стане хубаво и евтино :D
MrMurdjo - майстор
bdimov написа:
Обаче напоследък забелязвам при мен един проблем. При ниска скорост изпуска стъпки, а при по-висока не. Това го забелязах когато работих листов текстолит с 1мм. фрезер ( защото имаше доста малки отвори ). Бях го пуснал на 200мм/мин и като цяло се получи едно голямо нищо. Няколко пъти изпуска стъпки и респективно детайла се бракуваше. Накрая се ядосах, качих 1,5мм. фрезер ( все пак тези 0,5мм си оказват влияние на здравината на фрезера ) пуснах го на 800мм/мин и детайла стана без никакъв проблем. Та ако може сподели виждания по този "проблем" , защото работата се свърши но остана да ме тормози въпроса защо така стана.
И на последно място да те питам ако имаш опита и мнението по въпроса да споделиш за скорост на рязане, дълбочина на подаването и фрезерите за рязане на гетинакс за да знам как да се подготва инструментално за новото начинание ( това последното ако не искате да спамим по темата може и на ЛС ) :)
С какви мотори и драйвери ти е рутера? Изпускането на стъпки при ниска скорост може да е проблем на драйвера, особено ако има функция да намалява тока на мотора при отсъствие на импулси за стъпка. Времето за изчакване може да е твърде малко.

За инструментите нямам точна рецепта, зависи от мощността на шпиндела, силата на задвижването на осите и здравината на скелета на машината. Моето "Спарки" е 550 вата и не може да се справя с големи дълбочини на пасовете, както и скелетът на машината не е особено як. Пасовете са ми максимум 1.5 мм дълбочина, скоростта 800-1000 мм/мин, оборотите 16-18000. Общо взето нещата се подбират малко на слух - звукът от фрезера показва дали се товари прекомерно, дали вибрира или пък е с прекалено високи обороти (особено ако посинее :-D ). При мен най-добре става със спирален фрезер с един режещ ръб - загребва и изхвърля относително дебела стружка и съответно с нея изхвърля и голяма част от топлината. Може и с две спирали. Фрезерите с прави ръбове работят, но се нагряват повече, защото не могат да изхвърлят добре стружките. Трябва или да се обдухват, или да се изсмукват стружките със сила. Работя предимно с 3 и 4 мм фрезери и при по-голяма дълбочина на паса си се отклоняват (огъват). Например при лагерните черупки първо отнемам грубо материала с оставен запас до точния размер и след това го докарвам на много фини стъпки.
bdimov - специалист
Ами моторите са ми 3,1Nm купувани от Exoror. Драйверите също са оттам от по-малкия им вариант ( по 99 лева които са ). Пуснал съм моторите на около 40 волта, и максималния ток от драйверите т.е. 4,5А. Работя на ( по памет казвам в момента, защото миналата година както го нагласих така и не съм го барал повече ) 1/4 или 1/8 май беше стъпка, защото така моторите са най-тихи, а като намалих още повече стъпката тогава пък станаха много бавни т.е. от мач-а вдигам на максимум скоростта и пак беше много бавно. Иначе тези драйвери май бяха до 1/256 стъпка.
Колкото до шпиндела то използвам трифазен с честотен инвертор ( купих ги от и-бей за 550 лева ) с водно охлаждане и мощтност 1,5kW и 24000об./мин. С така конфигурирана машина съм фрезовал при най-голямо натоварване парен бук. Казвам най-голямо натоварване, защото при скорост от 800мм./мин. му бях качил челна фреза с два прави режещи ръба с диаметър 22мм. и дълбаех на 5мм. на подаване ( иначе трабваше да се отнеме общо 16мм. )
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
За инструментите нямам точна рецепта, зависи от мощността на шпиндела, силата на задвижването на осите и здравината на скелета на машината. Моето "Спарки" е 550 вата и не може да се справя с големи дълбочини на пасовете, както и скелетът на машината не е особено як. Пасовете са ми максимум 1.5 мм дълбочина, скоростта 800-1000 мм/мин, оборотите 16-18000. Общо взето нещата се подбират малко на слух - звукът от фрезера показва дали се товари прекомерно, дали вибрира или пък е с прекалено високи обороти (особено ако посинее :-D ). При мен най-добре става със спирален фрезер с един режещ ръб - загребва и изхвърля относително дебела стружка и съответно с нея изхвърля и голяма част от топлината. Може и с две спирали. Фрезерите с прави ръбове работят, но се нагряват повече, защото не могат да изхвърлят добре стружките. Трябва или да се обдухват, или да се изсмукват стружките със сила. Работя предимно с 3 и 4 мм фрезери и при по-голяма дълбочина на паса си се отклоняват (огъват). Например при лагерните черупки първо отнемам грубо материала с оставен запас до точния размер и след това го докарвам на много фини стъпки.
Здравей,
Какъв материал се обработва?
Ако е алуминии,има ли някаква марка,номер?
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Говорим за HPL, виж по-горе. Прилича на текстолит, но не е с текстил, а хартия и прахов пълнител в смолата.
Алуминий аз лично повече от 0.5 мм на пас и повече от 400 мм/мин не мога да обработвам. Трябват по-ниски обороти, а т.н. мой "шпиндел" няма сила там, нито електронно поддържане на зададените такива. Малко по-бавно, но правя детайли за новия рутер от алуминий. Вземам го от "А. Стоилов" - 6061, 6082 или 2017. Също и екструдирани стандартни профили, при които не е ясно какъв е съставът на материала. Някои завличат доста по-видимо и е ясно, че е по-мек. Пак със спирален фрезер - с един ръб и дълбока спирала. Обработвам го на сухо, ако ползвам спрей за рязане, стружките имат тенденция да се слепват и не отлитат.
Това е същият 3D модел, с използване на 2017 и шлайфан и полиран (донякъде) след това.
Изображение
tsenkov - специалист
За испускане на стъпки при натоварване съм чувал и ми се е случвало. Но при малка скорост не бях чувал,та затова реших да се ограмотя малко.Отворих саита на един китаиски производител и разгледах диаграмите за въртящ момент/подавани импулси.
Какво ми направи впечатление 1. Дават режима при които е снета характеристиката/напрежение,1,1/2,1/4..стъпки,ток на двигателя. 2,Диаграмите започват от 300 PPS или 300импулса в секунда. ако го сметнем в минути-60х300=18000 импулса.делим на 200 и получаваме 90 оборота. 3. Кривите за всеки двигател от един вид но с различни индекси се различават и то много. Което за мен значи че до скорост450мм/мин. няма данни за въртящия момент. За твоя двигател търсех диаграма но не намерих. И ехорор не я дават. Потърси я, погледни я, виж какво е стандартното включване на двигателите и го направи. Това мисля че ще ти реши проблема. А иначе като знаеш диаграмата можеш лесно да определиш максималната скорост на машината. Пък ако ти се задълбава повече ела да я пуснем тая програма на моита машинка,да по експериментираме малко,хем да обсъдим следващата ти машина.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: