Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
edesign - специалист
до mika -> инвертора не можа да изкара и година, дали сам е гръмнал или колегите са му помогнали не знам иначе да мощността и обхвата на оборотите са много добри.
Иначе инструменти (фрезери доста съм взел от ибей) половината стават, половината не стават за нищо та ми е писнало, ама нали като всички и аз гледам по-евтино.
mika - специалист
Моя инвертор все още работи и явно е въпрос на късмет. Ако се развали, ще купя друг, навярно по-скъп, но повече не ми се слуша шума на четков шпиндел.
MrMurdjo - майстор
Покрай тези ми занимания на практика придобих още една квалификация и сега поработвам на този рутер, когато им се събере повечко работа и трябва втори човек. Софтуерът и управлението са доста куци в сравнение с Mach3 и САМ програмите, които ползвам, но самата машина е направена много здрава. Канадски AXYZ, 3600 х 1800 мм работно поле.
Шпинделът е 5 к.с. трифазен с въздушно охлаждане. При първоначално пускане за работа фърмуерът има режим на подгряване на лагерите му на около 9000 оборота. Нормално го караме все около 18-19000.
Подкрепям Мика, че който поработи с трифазен шпиндел, после не му се иска да ползва друго.
Изображение
STEPER - специалист
Здравейте,
Не разбирам за какво е тази полемика и кой има полза от това. :?
Та нали всеки шпиндел си има своето предназначение и поле на изява и единствено конструктора
на машината може да реши кой ще му бъде подходящ и икономически изгоден за неговите цели.
Трябва ли да разбирам,че ако CNC рутера ми има сега с работна площ 700х500, и го
ползвам с KRESS 1050 ще трябва да му сложа трифазен шпиндел,
тъй като съм поработил с него и няма да ми се иска да ползвам друго. :-D
Техническите данни за KRESS,които си е направил труда да посочи dobrev не са за пренебрегване
при определени условия.
Поздрави
MrMurdjo - майстор
STEPER написа:
Здравейте,

Трябва ли да разбирам,че ако CNC рутера ми има сега с работна площ 700х500, и го
ползвам с KRESS 1050 ще трябва да му сложа трифазен шпиндел,
тъй като съм поработил с него и няма да ми се иска да ползвам друго. :-D
Разбирай го както искаш :-D

Бих могъл да ти отговоря и по-нашироко, но в контекста на постоянните ти заяжданици на дребно, не си струва.
bdimov - специалист
Колеги,
Чета тук многото мнения за шпинделите. Аз използвам китайче от повече от година и половина и съм доволен от него. В български пари ми струваше около 530 лева ( с доставката ) от и-бей. На моменти е работил по 9-10 часа без прекъсване ( тука не отчитам спиранията за по 1-2-3мин. за смяна на детайла ) и всичко е било наред. Тъй като шпиндела е с водно охлаждане, а пари за охлаждане което си има радиатор, термодвойка, цифров термометър, защита от прегряване и т.н. така и не останаха си го въртя със системата, с която по принцип идвали китайските рутери. Системата е от глупава по-глупава но все пак върши работа. Представлява просто един водосъдържател ( пластмасов ) с правоъгълна форма, вместимост около 40 литра и една потопяема помпа, която да върти водата. Загряване на водата до около 40 градуса ( в предвид обема и 10-те часа работа ) се получава след около 3 часа работа и то само в месеците юни-юли-август, когато вънка не се диша от жега, вътре в работилницата също ( тогава имам и вентилатори на стъпковите мотори, а през останалото време ги изкл. ). Проблема го решавам лесно и просто. Винаги в горещите месеци имам във фризера пластмасови бутилки по 0,5л и 1,5л с вода ( по-точно лед ). В момента, в който осетя че водата в казана се е позагряла, меткам вътре 3-4 по 0,5л. лед и за 5-10 мин кожуха на самия мотор е леден и така след 2-3 часа пак същата процедура. Използвам затворени заледени бутилки в вода, защото като се стопят водата си остава в тях, така само ги махам и слагам други заледени без да има промяна в нивото на водата в самата система. Другия факт, поради които го правя това е, защото в Пазарджик водата е доста твърда. Ако всеки път просто наливам студена вода и махам преди това част от загрятата то всеки път ще вкарвам нови дози карбонати, а оттам постоанно отлагане по стените на мотора и маркучите, намаляване на коефициента на топлопредаване ( всеки знае че варовика е топлоизолатор ) и в крайна сметка или прегряване или първо запушване на тръбите и пак прегряване :)

Дотук с положителното. Отрицателното, което мога да кажа е че поне този мотор и контролер, който ползвам му дават 5000 оборота, като минимални ( макар че не съм го пускал никога на толкова, винаги работи на мах. т.е. 24000 ). Та ако се наложи да дялна някое парченце алуминий, бронз, месинг или пък и някакво желязце то се оказва че тези обороти са адски много и става едно нищо.

Ами това е от мен като наблюдения. Не искам много много една ли не да си хваля магарето, защото колкото пъти се похвали човек след 2 дни съжалява ( защото примерно мотора дефектира :-D ) но за тази година и половина освен да натискам копчето старт/стоп и да сменям леда лятото друго по този шпиндел не съм правил... няма четки, няма лагери ( а и мисля че един такъв мотор е много по-безшумен от четковите ). Максималното натоварване, за което съм го подлагал е челна фреза с два прави режещи ръба и диаметър 22мм. , дълбочина на "дълбаене" 6мм. при скорост 800мм./мин. материал парен бук. Шпиндела е 1,5кВ. :)

И като споменах за алуминий и желязца някой от вас има ли опит и ако има може да сподели за скорости, дълбочини и обороти ако е оброботвал такива метали ( говоря за по-високи обороти ). Мисля че има кологи, които биха споделили опит. А да и с какви инструменти като материал и диаметър, защото не е все едно при една и съща скорост дали же режеш с 2-3-4мм. инструмент :)

Поздрави!
bdimov - специалист
Ами именно за това говорим :) Незнам с каква твърдост е този восък, но думата восък не ми говори за нещо много трърдо :lol:
То с този материал и тези режими на работа твоя шпиндел ще работи безпроблемно 30 години сигурно :partyman:
mika - специалист
bdimov, аз съм с китайски мотор + инвертор 1500W с въздушно охлаждане. Ползвам го само за обработка на моделажен восък на 12000 - 15000 об. и 300 - 700 мм/мин ход. Работи по 3-4 часа и няма проблеми със загряване. За мен най-голямото му предимство е, че е тих, защото работя вкъщи.

P.S. Нещо обърках и без да искам си бях изтрил мнението :?
P.P.S. Твърдостта на този восък е 55D по Шор :)
Последна промяна от mika на пет ное 15, 2013 10:17 am, променено общо 2 пъти.
MrMurdjo - майстор
На моя самоделен рутер успешно, като изключим не до там доброто окончателно изглаждане, дължащо се на слабата конструкция и вибрации в нея, съм правил детайли до 18 мм дебелина от алуминий. Но доста бавничко, подаване не повече от 0.4 мм и скорост между 600 и 800 мм/мин. Ползвам 3 или 4 мм фрезери с един режещ спирален ръб, предназначени за алуминий. Пръскам по малко борьол или масло за металорежещи инструменти от готов флакон, купен от Бриколаж. Но и на сухо работи добре, само стружките трябва да се изсмукват или издухват. Ограничен съм и от Спарки-то, което е 550 вата и без електронно поддържане на оборотите.
На големия рутер, чиято снимка пуснах по-горе, неотдавна рязахме детайли от 10 мм алуминиева плоча. Фрезерът беше двуспирален 4 мм за бързо рязане на алуминий от "Лазерко", от новите на германски производител, които започнаха да предлагат. Има и пулверизираща приставка с борьол, купено също от Лазерко. Та там с мощния шпиндел и масивната механика, с обдухване и мъгла от борьол, алуминият се фрезоваше с подаване 1.5 мм на пас, скорост 1500 мм/мин и 18000 оборота. Много добро качество на отрязваната повърхност и без никакви признаци за претоварване на фрезера, стружките бяха тесни, равномерни люспици (и доста бодливи). Хората от Лазерко твърдят, че спокойно можело да се кара до 3000 мм/мин - получава се около 0.084 мм захапване на зъб.
bdimov - специалист
MrMurdjo фрезерите на Лазерко какви са като производство. На теб какви са ти впечатленията от тях, защото гледам че цените им са не много ниски.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: