Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
MrMurdjo - майстор
До скоро продаваха само фрезери Onsrud - американски - хубави, но и много скъпи. Сега предлагат от германски производител, не знам марката. Не са евтини, но в сравнение с американските са по-надолу.
В скромната си практика до тук обаче се убедих във верността на народната поговорка "С трици маймуни не се ловят" :-D
Хубавият фрезер просто си личи при работата. Лошото е, че се чупи като всички останали, ако се прояви невнимание. Но при серийна работа на голямо количество детайли напълно си оправдават парите.
Ето с този рязахме алуминия
http://lazerko.com/products/frezer-za-r ... _4304.html

Аз ползвам такива
http://lazerko.com/products/frezer-s-ed ... _4301.html
На големия рутер ги ползваме за рязане на бонд и HPL. Пробван е и на алуминий, но с двойно по-ниска скорост, заради наличието само на един режещ ръб.
dobrev - специалист
Покрай дебатите и аз научих още една фирма за доставка на фрезери - http://lazerko.com/.
Даже и поръчах два броя от тези http://lazerko.com/products/frezer-za-k ... t_410.html, артикулен номер 40-107М за проба. :?:
Покрай многото приказки, отвреме на време, се прокрадва и полезна информация! :lol:
MrMurdjo - майстор
С този повече от мека дървесина не можеш да работиш. Даже и МДФ-а го запъва. Но то си личи и от цената де :)
dobrev - специалист
MrMurdjo написа:
С този повече от мека дървесина не можеш да работиш. Даже и МДФ-а го запъва. Но то си личи и от цената де :)
Препоръчай ми фрезер за изрязване на MDF с дебелина от 8 до 20 мм от български сайт на минимална цена. :?:
bdimov - специалист
dobrev написа:
MrMurdjo написа:
С този повече от мека дървесина не можеш да работиш. Даже и МДФ-а го запъва. Но то си личи и от цената де :)
Препоръчай ми фрезер за изрязване на MDF с дебелина от 8 до 20 мм от български сайт на минимална цена. :?:
Зависи колко гладък трябва да е среза. Аз пазарувам засега само от МикроАСУ и в предвид цените на фрезерите съм доволен. За 20мм. МДФ препоръчвам "кукурузна" фреза ( води се високо производителна ). Имат 6 и 8мм. диаметър 6-цата е 48 лева с ДДС. Този фрезер работи прекрасно лично за мен. Първо че е по-безшумен и второ че наистина е високо производителен. Предполагам всеки занимаващ се знае какво представлява "кукурузната" фреза. Множеството малки зъбчета по самата спирала облекчават много усилието при рязане и затова и може да се работи на висока скорост.
Единствения проблем ( поне за мен не е ) е че самия срез е съвсем леко и специфично набразден заради структурата на фрезера.

И като си говорим за фрезери имам предложение, което ако искате може да обмислим, а именно да направим една групова поръчка на фрезери от ибея. Предполагам че така ще ни легне доста тънко, като поръчаме от един доставчик кой колкото и каквито иска фрезери и гравири. После куриерите из страната са по 5 лева ( няма да ги коментираме :lol: )
MrMurdjo - майстор
dobrev написа:
MrMurdjo написа:
С този повече от мека дървесина не можеш да работиш. Даже и МДФ-а го запъва. Но то си личи и от цената де :)
Препоръчай ми фрезер за изрязване на MDF с дебелина от 8 до 20 мм от български сайт на минимална цена. :?:
A2ZX625 от МикроАСУ би трябвало да ти върши работа. Две прави пера, 6 мм на 25 мм дължина на режещия ръб.
Обърни специално внимание на обозначението А2ZX, защото има само 2ZX, които са по-евтини, но са за меки материали и не издържат.

Не си ли пробвал фрезери със запоени твърдосплавни пластини? Специално за работа с оберфрези за дърво. Като например този
http://www.tashev-galving.com/127+TEK+2 ... 5%D1%80+HW
Минимални цени обаче няма. Всичко е поне над 30 лв парчето.
dobrev - специалист
Като довърша аспирацията ще пробвам новите фрезери. От досегашните проби се убедих, че без аспирация продължителната работа е мъка. Да стоиш 3-4 часа до машината с прахосмукачка в ръка си е живо наказание. Ще използвам една метална бака от боя със затваряне на капака със скоба. Всичко ще е монтирано на капака, като долната част остава непроменена. Така като отворя скобата ще изхвърлям праха от долната част, имаща дръжки удобни за носене. Звучи просто, но дяволът е в детайлите, както казват англичаните.
nunep - специалист
dobrev, ако не си напреднал с аспирацията ...
трябва ти циклон:
https://www.google.fi/search?q=cyclone+ ... d=0CDEQsAQ

но има и по-лесен начин в случая с кофата и вода на дъното:
http://www.finehomebuilding.com/how-to/ ... -dust.aspx

успех.
STEPER - специалист
nunep написа:
dobrev, ако не си напреднал с аспирацията ...
трябва ти циклон:
Здравейте,
Отдавна и аз имам желанието да направя нещо такова,като нещо най-практично в
случая но все не остава време за това. :)
Но има човек на форума,който е направил такъв циклон и бих го помолил /ако има желание разбира се/
да ни предостави някаква информация по неговата разработка.
С удоволствие бих го повторил без да се замислям защото е грамотно направено.
Няма да казвам кой е но ако той реши да го направи :wink: - Моля...
Поздрави

Прикачен файл

2.jpg
2.jpg (44.05 KиБ) Видяна 3755 пъти
MrMurdjo - майстор
Ами това е моето изделие в последния си вариант.
Предпоследен всъщност, вече замислям някои промени за подобряване :)
Двигателят заедно с турбината е от професионална прахосмукачка "Спарки" - 1400 вата. Струва 42 лв. Когато предишният мотор изгоря, предпочетох този, защото има независимо охлаждане на мотора. Дори и да се запуши смукателния канал, моторът няма да прегрее и да изгори.
Останалото е правено от МДФ
Снимката е тук
Изображение
а там можете да видите и снимки на кожуха, който съм направил от МДФ и как е монтиран моторът.
Точно това мисля да променя и да стане както е горе, където е самият електродвигател - два диска за основа, а кръглата част от ламарина и пак пристегнато с шпилки. Но и така работи добре. Но малко не ми харесва как се получи "охлювът" - вътрешния периферен канал с прогресивно нарастващо сечение към изхода. Не ми се получи добре началото, където практически не трябва да има пряк проход към изхода.
Самият циклон изглежда така (Това е предпоследния вариант с мотор от китайска прахосмукачка, който изгоря - по моя вина).
Изображение
Най-долу, контейнерът за стружките е буркан 3 литра с винтова капачка. Това имах под ръка, когато направих първия вариант и се оказа добро решение за моите нужди - не се сплесква от вътрешния вакуум и се вижда през него, когато се напълни. За по-големи количества може да се ползва някаква бака с уплътнител и капак с ключалки (щракалки) за лесно сваляне и изхвърляне.
Циклоните за да са ефективни, трябва да се спазват определени съотношения между входното сечение, височината на цилиндричната част и височината и наклона на самия конус. За да се получи максимално сепариране на частиците от въздуха. Моят ме изненадва приятно, нямам как да правя измервания, но пропуска съвсем минимална част от най-финия прах. Мисля да сложа на изхода един дълъг цилиндричен филтър от автомобил, който да улавя и преминалите частици. Ако има възможност, най-добре изходящата тръба да се изкара да духа извън помещението.
Не може да става и сравнение с промишлените веялки с два чувала, където горният се надува като балон и уж служи за филтър. Най-дребните (и вредни) частици там си минават свободно.
Големината на циклона зависи от мощността на турбинния агрегат. Големите обикновено са с 2-3 и повече киловатови асинхронни мотори, с невисоки обороти, но огромна турбина и създават добър напор.
Този в случая е 125 мм диаметър на цилиндричната част. С новия мотор от "Спарки", спокойно може да стане и 150 мм.
Не е непременно необходимо всичко да е монтирано отгоре. Циклонът и агрегатът може да са един до друг, свързани с тръба, за да не става много високо, а и по-леко за слагане и махане на контейнера.
При големите агрегати, със стоманена турбина, която не се влияе от ударите на преминаващи по-големи парчета, циклонът може да е и след турбината.
Това тук в архива е екселска таблица, правена от човек, който е навътре с циклоните. Единият лист е в инчове, вторият е в метрични единици. Горе в първите клетки се задава искания диаметър и таблицата сама смята размерите на листовете за разкрояване. Илюстрациите са само примерни за онагледяване.
От получените стойности аз правя чертеж в Корел Дроу, разпечатвам го, залепвам върху ламарината и изрязвам по него.
Прикачен файл:
CycloneSpreadsheetAC080120.zip
(115.42 KиБ) Свален 154 пъти
Вътре в цилиндричната част има спирален канал, който дава първоначалното ускорение на частиците надолу по спирала. Важен елемент е диаметърът и дължината на изходната тръба за въздуха, висяща в средата на циклона. Също така и тръбата, през която падат отделените частици. Между нея и контейнера трябва всичко да е абсолютно плътно и отникъде отвън да не прониква въздух откъм долната част.
Това е.

П.С. Това отгоре с решетката за вентилаторче всъщност е кутийка, в която съм сложил регулатор на оборотите от изгоряла прахосмукачка с аналогична мощност. Дупката отгоре всъщност е парче филц между две такива решетки и от там засмуква въздух турбинката за охлаждане на мотора. Въздухът междувременно минава и охлажда и тиристора на регулатора на оборотите. След това излиза през прорези, които могат да се видят на черния пръстен под стената от поцинкована ламарина. Работната турбина е изолирана от охлаждащата за да не влиза прахоляк при мотора. В свободното пространство около мотора отвътре е залепен дебел дунапрен за намаляване на шума.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: