Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Ами това е моето изделие в последния си вариант.
Здравей
и Благодаря за просторната информация. :supz:
Наистина това е твоя циклон :)
Но искам и да попитам нещо.
Възнамерявам да използвам наличен двигател в комплект с турбината от битова прахосмукачка,като
предполагам мощността му е някъде към 800 вата.
Какъв ще бъде ефекта ако се намали цилиндричната част от 125 на 100 мм.?
Какво предимство ни дава регулиране на оборотите на двигателя?
И малко ми е неудобно да поискам всичко наготово :) но би ли постнал чертежите от Корела,
на циклона и турбината,за да спестим време по направата.
Да разбирам ли,че двигателят заедно с турбината който си използвал от професионална прахосмукачка "Спарки" - 1400 вата и
който струва 42 лв.е като нова резервна част? И ако това е така дай адрес за пазаруване.
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Най-първият вариант на циклона работеше с обикновена прахосмукачка, чиито маркуч се закачваше към изхода на циклона. Тогава си прави някои наблюдения - в прахосмукачката сложих нова хартиена торбичка и след десетина дена я извадих и срязах. Прах събран нямаше, но при потупване се виждаше, че в порите на хартията има събрано малко фино брашно от МДФ. Това ме успокои относно степента на сепарация. Нищожно малко количество се пропуска в сравнение с други решения.
Първият мотор, който присадих директно отгоре, беше от някаква стара ГДР-ейска прахосмукачка - 400 вата. И с него се справяше съвсем добре, но беше капсулован, а му сдадоха лагерите.
После сложих мотор с турбина от някаква видяла и патила китайска такава. Работи дълго време. Чух по едно време, че смени звука (после разбрах, че е запекъл лагер), но много бързах и не спрях. Когато я отворих да сменя лагерите, вече беше късно.
Тогава купих нов мотор с турбина като резервна част от "Ташев".
Както отбелязах, предимството на моторите за професионални (или от скъпите домашни) прахосмукачки е обособеното охлаждане на мотора. Обикновените домашни се охлаждат от потока, засмукван през маркуча, който дори и с торбички и филтри, пренася фин прах и напрашава самия мотор. Същото става и при циклона с такъв, макар там силата на потока да остава непроменена и полепналото количество е по-малко.
През цялото това време самият циклон не е променян.
Регулаторът не е наложителен (сложих, защото имах), но силата на засмукване е голяма и особено ако се ползва приставка с четка или ресни около инструмента, няма нужда от такава сила. Тогава намалявам оборотите - хем работи по-тихо, хем и по-малко товар и износване на мотора.
Чертежите и сам се канех да ги пусна. Ще го направя тази вечер или утре, че в момента бича смяна на големия рутер :)
alien - специалист
въведението на циклона в света на прахосмукачките го прави дайсън
за нормалните прахосмукачки това за мен е най доброто което човек може да си купи
всички модели освен циклон или няколко циклона, задължително има и филтър за финни частици
което ще рече, че най финния прах не може да се поеме от циклона, дунапрена на пипане ми се струва малко по специален, но е евтин и може да се пригоди

http://www.ebay.co.uk/itm/DYSON-DC05-DC ... 1e7a10cf7f

но без значение какъв ще е, явно филтър си трябва
аз работя основно пластмаси, и карам само с едно парче плат за филтър от години, обаче контейнера ми е голям, че се пълни много бързо
MrMurdjo - майстор
Това са чертежите за моя циклон. Диаметър 125 мм.
Понеже не всички имат Корел, направил съм го в ПДФ. Страницата е А3, но ако не ме лъже паметта, Адоб Рийдъра може да печата по-голям формат на отделни листи А4, като там се задава и с колко да се застъпват. Сините пунктири са за напасване при подлепването на листите.
Вътре са три страници - конусът, цилиндърът, на трета страница входния адаптер с правоъгълно сечение и преходника към Ф32 кръгло. На преходника са показани линиите, по които се огъва с изчукване, за да се получи кръгъл отвор. В него съм запоил с калаен припой тънкостенна тръба Ф32, на която се надява маркуч от прахосмукачка.
Кръглият пръстен се прорязва и се разтегля в спирала, която се запоява от вътрешната страна на цилиндъра и оформя входната рампа. Между централната изходна тръба и рампата практически не трябва да има луфт. При мен има малко, защото използвам парче стандартна ПВЦ тръба.
На горния край на цилиндъра съм набил една стандартна розетка-фланец за вентилационни системи Ф125 и върху нея е диск от МДФ, в средата на който е набита пък изходящата тръба.
Прикачен файл:
Cyclone125.zip
(3.03 KиБ) Свален 174 пъти
STEPER - специалист
MrMurdjo
Благодарности за труда
MrMurdjo - майстор
Опитвам се да следвам твоя девиз, да видим какво ще получа в замяна :)

Вече работи! Най-сетне!
Изображение
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
Опитвам се да следвам твоя девиз, да видим какво ще получа в замяна :)
....и ще получиш всичко, което ти поискаш. :partyman: :drinkers:
Вече работи! Най-сетне!
Изображение
Честито.
Със здраве да я ползваш и да си плати инвестицията :)
Не е ли време да смениш Спаркито :?:
Работната маса вакумна ли е?
Поздрави
MrMurdjo - майстор
Че е за смяна, за смяна е. Но още не мога да реша на какво да се спра.
На "Спарки"-то често сменям четки. Не знам как е при "Крес" - наличност и цени. И предния лагер сменям, но предполагам при "Крес" нещата са доста по-стабилни откъм лагерите.
"Спарки" ме привлича с достъпността и цените на консумативи и резервни части. Една от идеите е да взема дългата шлифовалка МК710СЕ - 710 вата е, отпред е самостоятелно вретено с цангодържача върху два отделни лагера в шийката. Моторът не носи никакви радиални и аксиални усилия, предава въртящ момент през съединител. Има и електроника за константни обороти, каквато сегашната ми няма. Цангите са едни и същи. Шийката в основата си е 43 мм, като другите, напред е 35 мм. Може да се захване с два държача, за да не се товари алуминиевия корпус.

Плотът не е вакуумен. На основния, който за момента е от дебел шперплат са разпробити отвори и в тях са набити гайки. Отгоре е "жертвен" плот от МДФ, който периодично се подравнява, докато изтънее и после се заменя. Снимката е точно от момента на първото подравняване.
На старата ползвах отделен вакуумен плот, който се слага и маха. И тук смятам да е така.
Има още доста за довършване, но важното е, че тръгна.
STEPER - специалист
MrMurdjo написа:
... Не знам как е при "Крес" - наличност и цени. И предния лагер сменям,
но предполагам при "Крес" нещата са доста по-стабилни откъм лагерите.
Аз ползвам 1050 ватовия KRES-FME и досега не съм имал проблеми с него или пък да съм имал сигнал за такива въпреки,че е
навъртял 1000 часа работа.Единствено съм се интереувал за двата предни лагера като цената им със смяната е 30 лева.
Много е стабилен, като единствен недостатък до сега намирам високите му минимални обороти - 10000 за мин.
MrMurdjo - майстор
Понеже в другата тема стана дума за закрепване на детайлите, отдавна съм мярнал в нета ето такова самоцентриращо се менгеме за CNC рутер.
Изображение
Предлагат го тук
http://www.cnc-sable.nl/-p-27.html
за скромната цена от 130 евро :)

Мисля обаче, че би могло да се изработи и самостоятелно с помощта на стругаро-фрезист. Винтът освен че трябва да е с подходящ профил на резбата, едната половина е дясна, другата лява.

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: