• 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 103
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nunep - специалист
momchil75, първо провери пистите на платката по схемата и монтажа на елементите. Да няма някаде да се допират или нещо друго. Като провериш платката ти предлагам да пуснеш 5 волта на силовото захранване и вместо мотор закачи на всяка фаза по един диод + съпротивление. Така ще следиш изходите без някви щети. И останалото настройки на софтуера.
dobrinski - специалист
Бих добавил и резистор примерно 1к на мястото на 0.1 ом
MrMurdjo - майстор
Той ако сложи на изходите диоди през 1 кОм резистори, ще ограничи и тока по цялата верига. Аз така си тествам драйверите - четири светодиода на общ анод за еднополярни или четири разнопосочно на двойки за биполярни.
dobrinski - специалист
Един път ми се случи заради скапан драйвер IR2104 гръмнаха двата мосфета и 5 ватовия реристор 0.22 ом. Явно IR2104 отпуши и двата транзистора едновременно. Става въпрос за схемата L297-IR2104-IRF2807 или IRF3710 вече забравих кои бяха. От тогава при първо включване заменям мощните резистори с примерно 1к. и по двойка светодиоди с резистор на всяка намотка.
dobrev - специалист
Дайте идея какъв двигател да ползвам за шпиндел???
Рових къде ли не и не открих бързооборотен двигател с подходящи параметри. Според консултанта на спарки, който попитах на панаира в пловдив, техните мотори не са за работа продължаваща с часове!
velsi - Почетен майстор
Купи си Крес, що се занимаваш със Спарки?
MrMurdjo - майстор
Спарки-то общо взето върши работа, но периодично му сменям лагери. От друга страна е доста по-евтино решение.
От практическия си опит само да споделя, че трябва да се мисли каква работа и какви материали ще се обработват предимно. На мен например практически се оказа, че по-често ми трябват обороти под 10 000 и даже под 5 000. Но ми трябва въртящ момент. А това може да го има само машина с електроника за поддържане на постоянни обороти. Т.е. трябва да има обратна връзка, вградена в нея. Не знам по-мощните модели на Спарки как са, но 550 ватовия има само просто задаване на обороти на празен ход. Разглобявал съм го няколко пъти изцяло и не можах да открия подходящ начин да му монтирам надеждно датчик за обороти. Тогава бих могъл да го управлявам с външен регулатор.
Не знам и Кресовете доколко са такива.
За мен лично най-доброто решение е шпиндел с укрепено вретено на радиално-аксиални лагери, задвижван от електромотор с ремък или съединител . Тогава моторът не носи никакви големи радиални и аксиални усилия, а само отдава въртящ момент. Дори и трифазните шпиндели разчитат на товароносимостта на лагерите на ротора. Даже ми прави впечатление, че на всички китайски се изтъква специално, че са с германски лагери. Което ме прави много подозрителен :)

П.С. Един трик
Наложи ми се за един от моите варианти да пробия радиални отвори в прътове от калибрована стомана. Спарки-то не става за тази цел, защото буквално пали свредлото дори и на най-ниски обороти. Тогава запитах за съвет във форума на КамБам и авторът на проекта ме светна с нещо, което правил някога. Имам дрелка Блек енд Декер с константна електроника. Шийката е същэ 43 мм. Монтирах дрелката на рутера и ги пробих прътите като за световно :)
П.П.С. Не помня, май вече го споделих това веднъж, ако е така, се извинявам.
dobrev - специалист
MrMurdjo написа:
За мен лично най-доброто решение е шпиндел с укрепено вретено на радиално-аксиални лагери, задвижван от електромотор с ремък или съединител . Тогава моторът не носи никакви големи радиални и аксиални усилия, а само отдава въртящ момент. Дори и трифазните шпиндели разчитат на товароносимостта на лагерите на ротора. Даже ми прави впечатление, че на всички китайски се изтъква специално, че са с германски лагери. Което ме прави много подозрителен.
Имам нещо такова с външно алуминиево тяло с дължина 140мм, ф45мм и лагери 6201. Дали ще свърши работа или трябва да се монтира допълнителен аксиален лагер в предния край?

Прикачен файл

03102012468.jpg

Прикачен файл

03102012467.jpg
alien - специалист
да, аксиалния лагер е желателен но проблема е друг - този тип машинки с "мека" конструкция са предимно за меки материали, и за по добър резултат/производителност се работи на високи обороти, с малки инструменти, където инструмента работи най-добре ако е закрепен директно на ротора на мотора
просто масата на ротора на мотора прави чудеса, реже в пъти по добре и с по малко вибрации, съответно по бавно износва инструмента, масата на ротора дава нужната стабилност която "меката" коснтрукция не може

на времето имах такава ос към един двигател, от както я махнах и сложих директно високо оборотен двигател нещата се подобриха много
но все пак зависи и какви са ти критериите.....
dobrev - специалист
velsi написа:
Купи си Крес, що се занимаваш със Спарки?
Разгледах и този вариянт. Една цена от 240лв. за kress 800 FME не е чак толкова много.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 103

Тема "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: