momchil75, първо провери пистите на платката по схемата и монтажа на елементите. Да няма някаде да се допират или нещо друго. Като провериш платката ти предлагам да пуснеш 5 волта на силовото захранване и вместо мотор закачи на всяка фаза по един диод + съпротивление. Така ще следиш изходите без някви щети. И останалото настройки на софтуера.
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nunep
- специалист
1028 мнения в "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори"
dobrinski
- специалист
- Мнения: 101
Един път ми се случи заради скапан драйвер IR2104 гръмнаха двата мосфета и 5 ватовия реристор 0.22 ом. Явно IR2104 отпуши и двата транзистора едновременно. Става въпрос за схемата L297-IR2104-IRF2807 или IRF3710 вече забравих кои бяха. От тогава при първо включване заменям мощните резистори с примерно 1к. и по двойка светодиоди с резистор на всяка намотка.
MrMurdjo
- майстор
- Мнения: 1574
Спарки-то общо взето върши работа, но периодично му сменям лагери. От друга страна е доста по-евтино решение.
От практическия си опит само да споделя, че трябва да се мисли каква работа и какви материали ще се обработват предимно. На мен например практически се оказа, че по-често ми трябват обороти под 10 000 и даже под 5 000. Но ми трябва въртящ момент. А това може да го има само машина с електроника за поддържане на постоянни обороти. Т.е. трябва да има обратна връзка, вградена в нея. Не знам по-мощните модели на Спарки как са, но 550 ватовия има само просто задаване на обороти на празен ход. Разглобявал съм го няколко пъти изцяло и не можах да открия подходящ начин да му монтирам надеждно датчик за обороти. Тогава бих могъл да го управлявам с външен регулатор.
Не знам и Кресовете доколко са такива.
За мен лично най-доброто решение е шпиндел с укрепено вретено на радиално-аксиални лагери, задвижван от електромотор с ремък или съединител . Тогава моторът не носи никакви големи радиални и аксиални усилия, а само отдава въртящ момент. Дори и трифазните шпиндели разчитат на товароносимостта на лагерите на ротора. Даже ми прави впечатление, че на всички китайски се изтъква специално, че са с германски лагери. Което ме прави много подозрителен
П.С. Един трик
Наложи ми се за един от моите варианти да пробия радиални отвори в прътове от калибрована стомана. Спарки-то не става за тази цел, защото буквално пали свредлото дори и на най-ниски обороти. Тогава запитах за съвет във форума на КамБам и авторът на проекта ме светна с нещо, което правил някога. Имам дрелка Блек енд Декер с константна електроника. Шийката е същэ 43 мм. Монтирах дрелката на рутера и ги пробих прътите като за световно
П.П.С. Не помня, май вече го споделих това веднъж, ако е така, се извинявам.
От практическия си опит само да споделя, че трябва да се мисли каква работа и какви материали ще се обработват предимно. На мен например практически се оказа, че по-често ми трябват обороти под 10 000 и даже под 5 000. Но ми трябва въртящ момент. А това може да го има само машина с електроника за поддържане на постоянни обороти. Т.е. трябва да има обратна връзка, вградена в нея. Не знам по-мощните модели на Спарки как са, но 550 ватовия има само просто задаване на обороти на празен ход. Разглобявал съм го няколко пъти изцяло и не можах да открия подходящ начин да му монтирам надеждно датчик за обороти. Тогава бих могъл да го управлявам с външен регулатор.
Не знам и Кресовете доколко са такива.
За мен лично най-доброто решение е шпиндел с укрепено вретено на радиално-аксиални лагери, задвижван от електромотор с ремък или съединител . Тогава моторът не носи никакви големи радиални и аксиални усилия, а само отдава въртящ момент. Дори и трифазните шпиндели разчитат на товароносимостта на лагерите на ротора. Даже ми прави впечатление, че на всички китайски се изтъква специално, че са с германски лагери. Което ме прави много подозрителен

П.С. Един трик
Наложи ми се за един от моите варианти да пробия радиални отвори в прътове от калибрована стомана. Спарки-то не става за тази цел, защото буквално пали свредлото дори и на най-ниски обороти. Тогава запитах за съвет във форума на КамБам и авторът на проекта ме светна с нещо, което правил някога. Имам дрелка Блек енд Декер с константна електроника. Шийката е същэ 43 мм. Монтирах дрелката на рутера и ги пробих прътите като за световно

П.П.С. Не помня, май вече го споделих това веднъж, ако е така, се извинявам.
dobrev
- специалист
- Мнения: 321
MrMurdjo написа:За мен лично най-доброто решение е шпиндел с укрепено вретено на радиално-аксиални лагери, задвижван от електромотор с ремък или съединител . Тогава моторът не носи никакви големи радиални и аксиални усилия, а само отдава въртящ момент. Дори и трифазните шпиндели разчитат на товароносимостта на лагерите на ротора. Даже ми прави впечатление, че на всички китайски се изтъква специално, че са с германски лагери. Което ме прави много подозрителен.Имам нещо такова с външно алуминиево тяло с дължина 140мм, ф45мм и лагери 6201. Дали ще свърши работа или трябва да се монтира допълнителен аксиален лагер в предния край?
alien
- специалист
- Мнения: 405
да, аксиалния лагер е желателен но проблема е друг - този тип машинки с "мека" конструкция са предимно за меки материали, и за по добър резултат/производителност се работи на високи обороти, с малки инструменти, където инструмента работи най-добре ако е закрепен директно на ротора на мотора
просто масата на ротора на мотора прави чудеса, реже в пъти по добре и с по малко вибрации, съответно по бавно износва инструмента, масата на ротора дава нужната стабилност която "меката" коснтрукция не може
на времето имах такава ос към един двигател, от както я махнах и сложих директно високо оборотен двигател нещата се подобриха много
но все пак зависи и какви са ти критериите.....
просто масата на ротора на мотора прави чудеса, реже в пъти по добре и с по малко вибрации, съответно по бавно износва инструмента, масата на ротора дава нужната стабилност която "меката" коснтрукция не може
на времето имах такава ос към един двигател, от както я махнах и сложих директно високо оборотен двигател нещата се подобриха много
но все пак зависи и какви са ти критериите.....
Тема "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!