• 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Lisko - майстор
krazz написа:
Ако бяха толкова практични щяха да са болшинство и да се произвеждат масово!
...
Удобно достъпно и евтино за потребителя или скъпо, труднодостъпно и в услуга на производителя и определени кръгове?

Когато в края на миналия век се появиха дигитални апарати за "широките маси" великите фотографи се изказваха с насмешка каква ниска резолюция какво никакво качество и т.н. и до голяма степен имаха право защото тия първи птички въобще не можеха да се мерят с лентите. Право имаха, но нямаха далновидност. Вижте колко бързо се развиха нещата. Кодак също нямаше далновидност и това ги докара до безславния им край.
За същото това време вижте колко се развиха мониторите, колко се развиха мобилните телефони (до голяма степен заради напредъка в производството на компактни батерии).
Напредъка на дигиталната фотография мощно удари мнозина фотографи щото сега вече всеки е голям майстор и си прави сам снимките (колко е наистина майстор е друг въпрос). Кво да говорим като аз дето не съм майстор съм си правил сам без никакво специално осветление с 4мегапиксела любителски апарат снимка за паспорт и ми я приеха и сложиха в паспорта. Но да не се отвличам от темата - идеята е че и това ще се развие много бързо колкото и да изглежда невероятно. Най-голямата пречка е точно автопроизводителите, не клиентите. Да си представим че изведнъж цялата автомобилна индустрия мине на електрика вместо на двг. Печалбите им драстично ще паднат. Защо ... въпреки че колата е по-скъпа - веднъж като я продадеш и си кажи речи приключил с доенето на тоя клиент. Най-голямо доене остава смяната на батерията, но батерията е друга индустрия, не е автомобилната.
От гледна точка на клиента електриката е предимство отвсякъде - тиха, ускорява здраво, евтино се зарежда. Не сменяш ни въздушни филтри, ни маслени, ни една камара течности и други глупости.
От гледна точка на природата (а и на гражданите дето живеят в нея) - не капе масло, не изпуска газове.
ge6aaaa3 - специалист
Lisko написа:
krazz написа:
Да си представим че изведнъж цялата автомобилна индустрия мине на електрика вместо на двг. Печалбите им драстично ще паднат. Защо ... въпреки че колата е по-скъпа - веднъж като я продадеш и си кажи речи приключил с доенето на тоя клиент. Най-голямо доене остава смяната на батерията, но батерията е друга индустрия, не е автомобилната.
От гледна точка на клиента електриката е предимство отвсякъде - тиха, ускорява здраво, евтино се зарежда. Не сменяш ни въздушни филтри, ни маслени, ни една камара течности и други глупости.
От гледна точка на природата (а и на гражданите дето живеят в нея) - не капе масло, не изпуска газове.
Да, да... Тая кола все още ще има окачване, което се троши, електроника, която дава фира при всеки удобен момент, гуми, които се износват, АКУМУЛАТОРИ, които струват колкото самата кола... Да не говорим, че почти няма да има продажби на коли втора ръка, щото за чии ти е да си купуваш електромобил без акумулатор... Това е като да си вземеш кола на бензин, ама без двигател.
И до кога ще е евтино зареждането? Сега се канят пак да вдигат тока и то сериозно...
И, ако се надявате цените на акумулаторите да паднат, недейте! :-D Литият и сега едвам стига, пък смятай, ако се навъдят 5 млрд електромобила.
geordgeo - специалист
ge6aaa написа:
Литият и сега едвам стига, пък смятай, ако се навъдят 5 млрд електромобила.
Засега е така, но няма да е задълго. Японците са попаднали на голямо (огромно) находище на литий на дъното на Тихия океан и търсят (евтин) начин да го докопат. Пък не са само те в търсенето, светът е голям, просто е въпрос на време да се променят нещата в положителна посока, аз специално съм оптимист. Каквото и щем да си говорим, бъдещето определено не е на нафтата и бензина, дори не и на газта...
colyo - специалист
Не бързайте да отписвате нефта. Наскоро имах много интересен разговор с двама нефтодобивници от "Шеврон". Нефта далеч не е на изчерпване и цялата дандания е, за да се вдига цената на суровия нефт, респективно на горивата. В момента вървяли изследвания за някакви светли горива, които са с пъти по-ефективни от бензина и нафтата, но изисквали нови типове двигатели и за сега се търсят методи за плавно преминаване от стандартни ДВГ към новите. Оказало се, че стари изчерпани находища след 20-ина години започват да се пълнят наново. Никой не знае как, но се случва.
И аз съм на мнение, че ДВГ си е изпял песента и елдвигателите са с пъти по-ефективни и по-за предпочитане, но в обозримото бъдеще някак не ми се вярва, че ще пенсионираме бензина.
Четох наскоро и за нови видове батерии на алуминиева основа и ако успеят да изкарат от тях достатъчен капацитет, проблема с лития ще се реши много бързо.
ge6aaaa3 - специалист
colyo написа:
Не бързайте да отписвате нефта. Наскоро имах много интересен разговор с двама нефтодобивници от "Шеврон". Нефта далеч не е на изчерпване и цялата дандания е, за да се вдига цената на суровия нефт, респективно на горивата. В момента вървяли изследвания за някакви светли горива, които са с пъти по-ефективни от бензина и нафтата, но изисквали нови типове двигатели и за сега се търсят методи за плавно преминаване от стандартни ДВГ към новите. Оказало се, че стари изчерпани находища след 20-ина години започват да се пълнят наново. Никой не знае как, но се случва.
И аз съм на мнение, че ДВГ си е изпял песента и елдвигателите са с пъти по-ефективни и по-за предпочитане, но в обозримото бъдеще някак не ми се вярва, че ще пенсионираме бензина.
Четох наскоро и за нови видове батерии на алуминиева основа и ако успеят да изкарат от тях достатъчен капацитет, проблема с лития ще се реши много бързо.
То пък, щото алуминия е много евтин... :-D
stan73 - майстор
Все-пак не е толкова скъп, а и от него има доста...
ge6aaaa3 - специалист
stan73 написа:
Все-пак не е толкова скъп, а и от него има доста...
Всъщност, алуминият е един от най-разпространените метали на Земята... Извличането му, обаче, е скъпо...
stan73 - майстор
Няма нужда да ме цитираш, след като постът ти е непосредствено след моят.
Алуминият няма да е проблем, даже за рециклиране има много (например кенчета от бира/безалкохолни и т.н. (да не говорим за нов добив)). Дано само да усървършенстват технологията по-бързо...
dj_marti79 - специалист
Колеги какво ще кажете да обсъдим идеята за направа на самоделен акумулатор, та бил той и алуминиев. Нещо достъпно за направа в домашни условия? Да си каже мнението някой, който е на "ти" с химията.
ge6aaaa3 - специалист
Абе, давайте на лимони да караме!
http://www.youtube.com/watch?v=XtHt00AN0pU
:-D
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: