Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
digitalpr - специалист
Нека поставя така въпроса. Портала се движи много гладко, когато около винта всичко е разхлабено. Колко по-трудно е допустимо да стане въртенето, когато затегна всички винтове около СВД-то? Или да разбирам, че усилието не трябва да се променя изобщо между разхлабени и затегнати винтове?
alien - специалист
никога не съм го мерил колко е...
но при идеалния монтаж няма разлика... т.е. същото както и с разхлабени болтове
ето едно видео което съм правил
тук са 4 линейни лагера от другия тип които са като блокчета, забравих как се казват
всеки лагер е с по 4 кръга съчми и гумени уплътнения, т.е. вървят малко тежко
но въпреки това пада от собствената си тежест

https://www.youtube.com/watch?v=RBZcwkZoW24
digitalpr - специалист
Хмм... това за собствената тежест е идея като цяло. Мога да изправя конструкцията и да видя дали портала пата от собствената си тежест.
При перфектно вървящи направляващи го оставих сам да си нагласи СВД-то, но въпреки това ми се струва че върви по трудно отколкото ми се иска. Единственото което направих за пробата е да въртя с винтоверта на 1ва степен и върви ОК, но нямам идея колко Nm e тя и дали няма да товаря мотора много.
angelfilev - специалист
digitalpr написа:
Хмм... това за собствената тежест е идея като цяло. Мога да изправя конструкцията и да видя дали портала пата от собствената си тежест.
При перфектно вървящи направляващи го оставих сам да си нагласи СВД-то, но въпреки това ми се струва че върви по трудно отколкото ми се иска. Единственото което направих за пробата е да въртя с винтоверта на 1ва степен и върви ОК, но нямам идея колко Nm e тя и дали няма да товаря мотора много.
Не ти трябват никакви Нм, имаш грешка в някои сглобки! В идеалния случай не трябва да има забележима разлика при стегнати и хлабави болтове. Най-добре е да търсиш и отстраниш грешките или поне да ги намалиш.
Усещаш ли на ръка разлика в двата края на винта или в рамките на един оборот?
digitalpr - специалист
Не усещам разлика в краищата на винта или между оборотите. Просто усещам по-стегнато въртене сравнено с разхлабени винтове.
Сигурно ще пресглобя винта наново.
MrMurdjo - майстор
Достатъчно е при затягането гайката да ляга много малко в неперпендикулярна равнина спрямо винта (ако е с фланец) или казано по друг начин нейната осова линия не съвпада напълно с тази на винта, за да се появи затруднено въртене. Или самият портал стои леко засукан спрямо оста на винта. В такъв случай финото монтиране са прави с подлагане на много тънки подложки.
Самият винт се застопорява аксиално съмо откъм единия край (обикновено от страната на мотора), а другият край може да остане с известна степен на свобода. Например надянат на подходящ лагер, като между лагера и винта има пластмасова втулка. Аксиално не трябва да се блокира. Просто е нужна опора да не замята, но ако има леко биене дава възможност да се неутрализират тези минимални деформации. При мен даже лагерната кутия е монтирана с гумени тампони в отворите, понеже съм с винт с трапецовидна резба и той по рождение не е идеално прав. Лагеруването откъм фиксирания край и самата гайка му осигуряват две стабилни точки на въртене.
digitalpr - специалист
Мда, проблема е решен. Височината на гайката от СВД-то се различава с тази на хаузинга (това което е завива за конструкцията) с някакви милимунди. Съответно при стягане на хаузинга към основата гайката влиза под ъгъл спрямо него и напъва винта. Това обяснява и ревномерното лошо движение по цялата дължина на винта. Пресглобих я и сега портала върви гладко. Благодаря на всички отзовали се :)
MrMurdjo - майстор
Практиката показва, че главоболията настъпват, когато дойде времето на милимундите :-D
:partyman:
digitalpr - специалист
Мда, на чертеж всичко е перфектно. На живо... не точно :D Но честно казано, до сега всички проблеми, които сме срещнали при сглобяването са заради неточни размери по купените детайли, а не по правените от стругар. Включително гайката. Тя е грешната в случая, а не хаузинга.
digitalpr - специалист
Привет отново!
След като минаха трудностите по сглобяването на X и Y, дойде ред и на Z. Тук обаче проблема е малко по-различен.
При стегнати подпорни лагери и гайка на СВД-то, на всеки оборот на винта, има момент в който върви много тежко, все едно винта е крив.
Направих си експеримент - свалих винта и го сложих да легне на двете подпори (снимка 2). Въртейки го не забелязвам никакво биене от винта.
При другия експеримент (снимка 3) застопорих гайката е започнах да въртя винта. Тук дори с просто око забелязвам ексцентрично въртене на винта. Извода ми е че гайката е крива. Това обяснява и редуването на стегнато и гладко въртене на всеки един оборот.

Какво бихте ме посъветвали да направя. Предполагам, че по другите оси също може да има подобно явление, но поради дължината на винта там, той успява да си направи нужния "корем" и това не се усеща, вървят изключително гладко. По Z обаче разстоянията са много малки. Целия винт е с дължина 300мм, а реалната дължина по която ходи гайката е не повече от 150-160мм.

Прикачен файл

1.jpg

Прикачен файл

2.jpg

Прикачен файл

3.jpg

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: