• 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 154
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
edemy2001 - специалист
tgv написа:
Не знам къде ще е проекта на Едеми, но в България поне два пъти в годината има ветрове с скорост 20м/с. При 5,2м. диаметър на турбината и 0,4 КПД на ротора, при 20м/с турбината ще развие мощност 37,6кВт. Как се спира такова нещо.
П.П. При 45градуса отклонение, мощноста пада с около 30% при високи скорости на вятъра.
В непосредствена близост до Стара Загора. Миналото лято имам измерена скорост на вятъра 25 м/сек в самия град.
Както каза Марти - с чупеща опашка и гравитация... И отклонението може да бъде до около 80 градуса. Тогава влиза в действие и дисковата спирачка.
tgv - специалист
Шибаното на този бизнес е че ремонтите са скъпи, трудни и опасни. Затова нещата трябва да се изпипат преди ерекцията. :)
edemy2001 - специалист
tgv написа:
Шибаното на този бизнес е че ремонтите са скъпи, трудни и опасни. Затова нещата трябва да се изпипат преди ерекцията. :)
За това съм абсолютно съгласен!

П.П. Малко извън темата... Има ли някой тук от Пловдив? В четвъртък от около 9.00 до около 12.00 часа ще съм в Пловдив и ще се чудя какво да правя и ще обикалям кафенетата, докато дъщерята ще е на изпит.
tgv - специалист
При 40м. тубуларна кула и 39м. диаметър на ротора, фундамента е около 120куб. метра железобетон, и около 100куб.м. пръст върху него. Конструкцията трябва да е заземена под 4 ома. и гръмозащитена.
На 15м. ЖР за средно напрежение, фундамента е около 8 куб. м. бетон
6osi6 - майстор
edemy2001 написа:
5.2 метра диаметър на турбината.
Това са 2.6 метра дължина на лопатите. Става много интересно. Каква епоксидна смола ще избереш? Стъкломата, колко грама на кв. м. ще е?
Виж тези тарикати тук,
http://www.tvservice.basf.com/en/clip/c ... uring.html
с какъв профил бъркат смолата без да се вкарват мехурчета.
При вакумирането използват двоен контур. Единият, е за въздуха с двойно залепващата лента, и вторият вътрешен контур е двойно залепен филтър, който не пропуска смолата, но пропуска въздуха. Знаеш ли от какво е "проводимата" лента, която се слага в средата на калъпа и през която първоначално се засмуква и преразпределя смолата?

Ето и едно лепило, Macroplast-uk-1351 специално направено за залепване на уребряването и ръбовете на големи роторни перки от епоксидна смола.
http://www.loctite-eshop.cz/henkel-macr ... 400ml-p955
edemy2001 - специалист
6osi6 написа:
edemy2001 написа:
5.2 метра диаметър на турбината.
Това са 2.6 метра дължина на лопатите. Става много интересно. Каква епоксидна смола ще избереш? Стъкломата, колко грама на кв. м. ще е?
Виж тези тарикати тук,
http://www.tvservice.basf.com/en/clip/c ... uring.html
с какъв профил бъркат смолата без да се вкарват мехурчета.
При вакумирането използват двоен контур. Единият, е за въздуха с двойно залепващата лента, и вторият вътрешен контур е двойно залепен филтър, който не пропуска смолата, но пропуска въздуха. Знаеш ли от какво е "проводимата" лента, която се слага в средата на калъпа и през която първоначално се засмуква и преразпределя смолата?

Ето и едно лепило, Macroplast-uk-1351 специално направено за залепване на уребряването и ръбовете на големи роторни перки от епоксидна смола.
http://www.loctite-eshop.cz/henkel-macr ... 400ml-p955
Технологията по която ги правя в момента е почти на 100% същата както във филмчето на BASF. Използвам обикновена българска епоксидна смола на "Оргахим" - предимствата са, че е евтина и има достатъчно време за работа преди да желира. За консумативите и метода ми на работа любопитните могат да научат, ако дойдат на курса, който организирам. За вакуум помпа използвам стар компресор за хладилник/фризер/, който е свързан обратно - в смисъл използвам тръбичката от която смуче. Заради малкия му дебит има време докато вакуумира напълно да подравня и изпъна стъкломата и стъклоплата по добре. Специално за тези лопати по 2.60 м. мисля да използвам слоеве в следния ред - най-вътре - стъкломат, карбонкевлар, стъклоплат, карбонкевлар, стъклоплат. Ще се получи обща дебелина на слоевете заедно с епоксидната смола около 5 мм., което и поради карбонкевлара, ще осигури достатъчна здравина на лопатата. Тези лопати, които правих за 350 ватовия генератор са с дебелина слоевете и смолата общо 2.2 мм. като са в ред - стъкломат 350 гр. два слоя, стъклоплат 150 гр. един слой. Направих най-напред такъв "сандвич" за проба. При стрелба по него с 4.5 мм въздушна пушка от 3 метра, съчмата отскача без видими следи. От 1.5 м. оставя незабележими подбитости. При пробата с част от профил направен по този начин, бяха необходими около 20 кг. на пневматичната ми преса, за да го смачка.
Благодаря за информацията за това лепило - интересно е и вероятно ще поръчам...
6osi6 - майстор
edemy2001 написа:
мисля да използвам слоеве в следния ред - най-вътре - стъкломат, карбонкевлар, стъклоплат, карбонкевлар, стъклоплат. Ще се получи обща дебелина на слоевете заедно с епоксидната смола около 5 мм.
Как реши комбинацията да е точно тази? По аналогия с какво?
Идеята да има начин по който можеш на място да се запознаеш с технологията на отливане с фибростъкло не е лоша и ще спести доста средства и мотане на тези които искат да имат реална представа за изливане с вакум.
edemy2001 написа:
Тези лопати, които правих за 350 ватовия генератор са с дебелина слоевете и смолата общо 2.2 мм. като са в ред - стъкломат 350 гр. два слоя, стъклоплат 150 гр. един слой. Направих най-напред такъв "сандвич" за проба.
"Сандвич" какво значи? Лопатата плътна ли е, като перките на авиомоделите, без пълнежи и кухини,?
При малките вертикални турбини, в зависимост от големината, се получават лопати с дебелина 25-40 мм. и трябва лопатите да се направят и сглобят от две отделни отливки задължително, вътрешно оребряване, и лепене с Макропласт.
http://www.henkel.de/de/content_images/ ... _1772W.jpg
http://www.henkel.de/presse/presse-info ... -17271.htm

Можеш ли да сложиш снимки на калъпа за 350 ватовия генератор :prayer:
alien - специалист
от скромния ми опит с епоксидна смола и то точно за тази най обикновената и евтината за която говорите - много е важна температурата, от момента на разбъркване до пълно втвърдяване, при поддържане на нужната температура разликата е поразяваща, само не знам за толкова голямо изделие как.... трябва да се импровизира някак

полиестерната дава доста по добри резултати но на времето беше много скъпа и се налагаше да се мъчим с епоксидна, ако ви интересува мога да разкажа по подробно опитно какво съм установил
Последна промяна от alien на ср мар 14, 2012 4:40 pm, променено общо 1 път.
edemy2001 - специалист
6osi6 написа:
edemy2001 написа:
мисля да използвам слоеве в следния ред - най-вътре - стъкломат, карбонкевлар, стъклоплат, карбонкевлар, стъклоплат. Ще се получи обща дебелина на слоевете заедно с епоксидната смола около 5 мм.
Как реши комбинацията да е точно тази? По аналогия с какво?
Идеята да има начин по който можеш на място да се запознаеш с технологията на отливане с фибростъкло не е лоша и ще спести доста средства и мотане на тези които искат да имат реална представа за изливане с вакум.
edemy2001 написа:
Тези лопати, които правих за 350 ватовия генератор са с дебелина слоевете и смолата общо 2.2 мм. като са в ред - стъкломат 350 гр. два слоя, стъклоплат 150 гр. един слой. Направих най-напред такъв "сандвич" за проба.
"Сандвич" какво значи? Лопатата плътна ли е, като перките на авиомоделите, без пълнежи и кухини,?
При малките вертикални турбини, в зависимост от големината, се получават лопати с дебелина 25-40 мм. и трябва лопатите да се направят и сглобят от две отделни отливки задължително, вътрешно оребряване, и лепене с Макропласт.
http://www.henkel.de/de/content_images/ ... _1772W.jpg
http://www.henkel.de/presse/presse-info ... -17271.htm

Можеш ли да сложиш снимки на калъпа за 350 ватовия генератор :prayer:
За комбинацията реших, така да се каже без да ползвам аналогии... Просто разсъждения. Карбонкевлара е достатъчно здрав, но със слой стъкло между тях ще се увеличи здравината на усукване и огъване. Останалото е за "пълнеж" за да се получи по-дебел слой от епоксидната смола. Разбира се този пълнеж също увеличава здравината, защото основната здравина на тези изделия идва от стъклото т.е. от армировката.

Под "сандвич" имах в предвид слоевете стъкломат, стъклоплат и епоксидна смола. Всъщност направих най-напред модел на част от лопатата, за да изпробвам здравината. За "гаврите" :-D с модела вече споменах. Пропуснах само, че го удрях и с 300 грамов чук - резултата от удара без малко да си личи по челото ми! :lol: Чука просто отскочи...
За калъпи, пълнежи и как става въобще цялата работа - вече споменах в предишния пост - пък и погледнете в подписа ми за групата във фейсбук.
Последна промяна от edemy2001 на ср мар 14, 2012 4:46 pm, променено общо 1 път.
edemy2001 - специалист
alien написа:
от скромния ми опит с епоксидна смола и то точно за тази най обикновената и евтината за която говорите - много е важна температурата, от момента на разбъркване до пълно втвърдяване, при поддържане на нужната температура разликата е поразяваща, само не знам за толкова голямо изделие как.... трябва да се импровизира някак
Прав си! Понеже при мен в работилницата ми през зимата си е доста студеничко използвах точно импровизация. Имам 3 киловатова вентилаторна печка, която духа топъл въздух с температура около 40 - 50 градуса, и както всичко е вакуумирано, го сложих над струята топъл въздух. Не е достатъчно топъл за да разтопи фолиото за вакуумиране, но е достатъчно топъл, за да желира смолата след около 4 часа. Пълното втвърдяване след около 8 часа.
За тези големите - все ще измисля нещо, пък и докато дойде време да ги правя може да дойде лятото! :-D
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 154

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: