• 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 98
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
brum - майстор
Всъщност има шанс да повлияе на печата. Прекалено много retraction-а върху малка дължина на filament-а ще доведат до изронване на материал в тази част на filament-а. Което пък в последствие ще доведе до по-малко материал по време на печатането докато се печата с изяденото парче от filament-а. При някой крехки материали (дървеният filament) нишката просто се чупи в точката и печата приключва, защото спира да се подава материала.

До такива ситуации се стига ако примерно печаташ стена с дебелина 2мм, нишка 0.4мм и 2 слоя за стена. По средата остава точно 1 ред който трябва да запълниш с прекъснати точки. Ако имаш infill 50%, то ще имаш точка през 0.4мм. И ако пуснеш retraction-а за всяка точка стой и гледай как extruder-а ще изяде материала. Особено видимо при extruder-и с едно зъбно колело когато не са добре оптимално стегнати.

Та това се покрива от няколко различни опции. Примерно има опция която казва колко пъти максимум може да се направи retraction върху определена дължина пълнител. Ако кажеш, че на 5мм може да има 5 retraction-а просто slicer-а прескача останалите retraction–и докато тия 5мм нишка не минат през extruder-а. За да има по-добър контрол кога се прави retraction и за да се оптимизира възможният брои върху определено парче на материала се ползва точно опцията която на теб ти прави проблем.

Та преди да се изкажеш така категорично за дадена опция дето сега откриваш, че ти е направила проблема е добре да видиш какви са причините като цяло да я има :) . Хората които пишат логиката зад slicer-ите явно имат причина да в добавят тази опция, а не да я оставят на 0 по подразбиране :) .
brad4edat - специалист
Трябва да се тества това. Но не мисля че екструдера ще ретрактва като луд защото тази опция мисля оказва влияние само при външно преместване, така да се каже, не при инфил_пълнеж вътре в обекта.
Днес съм напечатал поне 8 малки зъбни колела и докато пълнеше вътре разни малки дупки не ми е ретраквал. Просто не подава но не прави ретракване вътре в обекта!

Много добре те разбирам какво имаш в предвид! Но мисля, че опцията влияе както казах само когато главата прескача не външни близки точки на обекта, а не вътре в него.
Утре ще печатам още колелца и ако пак не ретрактва в тях, значи няма проблем да се слезне не стотни.:)
brum - майстор
Прав си. В пълнежа не retract-ва по принцип. Та примера ми е грешен. Но идеята е същата. На английски го водят filament grinding.
brad4edat - специалист
чет мар 18, 2021 7:22 ambrum написа:
Прав си. В пълнежа не retract-ва по принцип. Та примера ми е грешен. Но идеята е същата. На английски го водят filament grinding.
Колега, благодаря, че повдигна точно тоя въпрос! :wink:
Оказа се прав, мамка му и софтуери!:)
Ако се свали стойноста на стотни, няма ядове с лагерите и супер финните отстояния. Да ДЕ ама почва да прави ретрактивътре межу преминаванията на перифериите ( между кръговете, не инфила!) :rolleyes: Което забавя, печата и не е много полезно за нишката все пак.

Аз съм шах и мат с пешката, не знам какво да правя, как да стане тая, че да не слепва супер финните отстояния между две точки и същевременно да не прави ретракт на всяка смяна на периметрите в обекта. Чесах се, чесах се и не стигам до решение, не виждам такива опции и настройки в слайсерите :? :? :?

В момента съм на компромисен вариант!
minimum travel BEFOR retraktion - 0.41 до към 0.45мм.
Това до някъде оравновесява нещата, но ако се съвпаднат две супер близки точки една до друга... айде пак "отиде коньо у ряката" и пак ще слепи например съчмите на лагер!

Ако вие не предложите някакво решение, ще се наложи да се пише до PRUSA по въпроса! :lol:
brum - майстор
Ако не ти изстърже filament-а ще го изтърпиш за такъв тип детайли. Иначе можеш да пробваш с някоя от wipe настройките. Ама само за част от тях знам с каква цел са (на теория) и никога не съм ги ползвал.

Та тоя wipe представлява бърсане на дюзата във вече напечатаната повърхност. Целта е точно да няма "конци". Ако вдигнеш дължината на хода който прави за бърсане и активираш wipe retraction-а с някаква малка стойност има шанс да помогне. Ама това е на теория. Печатам детайли от една част и това до сега не ми е трябвало.
svdmk - специалист
чет мар 18, 2021 10:19 pmbrad4edat написа:


Ако вие не предложите някакво решение, ще се наложи да се пише до PRUSA по въпроса! :lol:
Едно предложение от мен:
В CURA има параметър "Z seam alignment", който задава откъде да започне всеки слой.
По подразбиране слайсърите започват слоевете от най острия ъгъл или най-близкото място до следващия обект.
Задавайки стойност "random" на въпросната настройка, всеки следващ слой ще започва от различно място, така че вероятноста да прескочи през най-близкото място намалява.

Това което предлага колегата BRUM, за така наречения wipe , също е резонно.
На принтерът ми предназначен за ABS ползвам изцяло метален "хотенд", затова не мога да си позволя голям ретакт, и съответно имах големи проблеми с "конците".
Настройвайки "Outer Wall Wipe Distance" в CURA на 0,5 милиметра реши проблема.
brum - майстор
Я споделете какъв е проблема с по-голям retract distance и all metal hotend-а? Аз съм с тази конфигурация и retract до 9мм не беше проблем. Има шанс да залепне разтопеният материал за металната тръба ли?

Иначе hotend-а ми е такъв - https://www.aliexpress.com/i/1005001808103961.html. Използвам standard flow версията. И до момента с 5мм retraction не съм имал проблеми...


Относно z seam alginment-а - то това не се ли отнася само до 1та точка в слоят? Разбирането ми беше, че целта е да започва всеки слой от различна точка за да няма дефекти в една вертикала на мястото където го започва.
batrado - специалист
пет мар 19, 2021 10:01 ambrum написа:
Я споделете какъв е проблема с по-голям retract distance и all metal hotend-а? Аз съм с тази конфигурация и retract до 9мм не беше проблем. Има шанс да залепне разтопеният материал за металната тръба ли?

Иначе hotend-а ми е такъв - https://www.aliexpress.com/i/1005001808103961.html. Използвам standard flow версията. И до момента с 5мм retraction не съм имал проблеми...


Относно z seam alginment-а - то това не се ли отнася само до 1та точка в слоят? Разбирането ми беше, че целта е да започва всеки слой от различна точка за да няма дефекти в една вертикала на мястото където го започва.
Привет brum ,
защо трябва да има проблем... освен че мотора ще върти излишно? Имаш ли проблем с печатането на различните retraction text модели?
Калибрирай си съответното разстояние за ретракт спрямо различните видове филаменти.. и не виждам логика да се слага по-голямо растояние... то реално ще се увеличи времето за печат.
brum - майстор
Питам за проблем, защото и в нета чета за такова ограничение на all metal hotend-ите, и тук беше споменато. Това което пише в нета е точно, че при по-голям retraction има шанс материала да залепне за металната тръба (докато при PTFE тръбата този проблем го нямало). Обаче при мен това до сега не съм го виждал...
STEPER - специалист
пет мар 19, 2021 5:30 pmbrum написа:
Питам за проблем, защото и в нета чета за такова ограничение на all metal hotend-ите, и тук беше споменато. Това което пише в нета е точно, че при по-голям retraction има шанс материала да залепне за металната тръба (докато при PTFE тръбата този проблем го нямало). Обаче при мен това до сега не съм го виждал...
Здравейте,
Всичко което има температура на топене под 250 градуса е по-добре да се използва термобариер /метална втулка/ с тефлон,
а всичко което е над тази стойност е добре да се използва термобариер без тефлон - металически.
Разбираемо,че тефлона намалява триенето и, че има лоша топлопроводимост но над 250 град. и то под налягане,той започва да омеква
и губи своите геометрически размери и свойства. Максималната му температура е 260 град. и то при идеални условия а не придължително време както ние го използваме - с месеци. :)
Определено преимуществото на изцяло металическите е само едно и то е, че не трябва да се сменява тефлонова втулка, но
едно изискване при тяхното използване е,че вътрешната повърхност на металната втулка трябва да бъде добре полирана.
Не трябва да се използва и дълъг ретракт защото нишката излиза извън казанчето на дюзата и разтопеният връх попада в металната втулка и разликата в температурата си казва своето.
Много от потребителите решават някои проблеми с по-дълъг ретракт но не знаят,че попадат в зона с други проблеми.
Поздрави
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 98

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: