• 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 103
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
stivemaster - майстор
Ами аз затова взех този контролер на 400KHz. Надявам се колегата kabel96 да ми върне компчето с контролера другата седмица, за да пробвам различни варианти на код за макрос за опипване по Z с горелката.Някои има ли готова разработка на опипване с горелката, но с и без да се ползва самата горелка за омичен контакт (за да мога да ползвам варианта и за газовата горелка) а даречем спускащо се краче с микрета като тази Microstep.
Най добре е да е с ТНС контролер, но при няколкото комбинирани или само газорезни машини, които имам възможност да наблюдавам, монтираните им фабрично не се ползват, защото за да ги чете машината ограничавала скоростта в пъти при двете. При другите капацитивния датчик, давал много различни височини при различните дебелини материал и в зависимост дали е в края на листа (част от датчика е извън листа). Явно софтуера не компенсира, каквото чете от датчика в зависимост от дебелината .При едната с контролер на Бърни пък, няма възможност да се вземе височината само от една точка на листа, а трябва на всеки пробив(съответно тогава когато е правен не са знаели за обединяване на детайли или рязане по отворен контур) което също забавя работата.
С други думи искам да мина без ТНС контролер.
stivemaster - майстор
Тя темата не се развива, но аз да питам пак - някой да е правил портална (Gantry) схема на задвижване с дублиране (slave) на оста с MACH3 ? Ако му пречи тук да дискутираме, моля на лични ако желае, да ме светне.
MrMurdjo - майстор
Изглежда си единственият, който иска сам да си усложни задачата ей така, "за спорт" :)
:partyman:
stivemaster - майстор
Кво имаш предвид с това бе колега, ще ми посочиш ли марков производител, който да ползва различна схема за ширина на портала 2 метра и нагоре? Знам че не е лесно, не се прави на сто места в България и като че ли никой в този форум , но да ми отговаряш така неподготвено, не е нормално за човек като теб!
angelfilev - специалист
stivemaster написа:
Кво имаш предвид с това бе колега, ще ми посочиш ли марков производител, който да ползва различна схема за ширина на портала 2 метра и нагоре? Знам че не е лесно, не се прави на сто места в България и като че ли никой в този форум , но да ми отговаряш така неподготвено, не е нормално за човек като теб!

MrMurdjo малко по-горе го каза: Според мен схемата с два мотора обединени към една ос по управление си е най-оптималното.
Аз съм съгласен с него и не разбирам защо трябва да се усложнява.
Сигналът за една ос се подава на два драйвера и съответно на два стъпкови мотора, по един от двете страни на моста.
stivemaster - майстор
Колега излишен спор водим , в MACH3 има предвидено такова дублиране (подчиняване) и нищо не се усложнява, дори не виждаш дублиращата ос на екрана, не знаеш че при хом се нулира изпреварването от неволно изпусната стъпка и т.н. Така че да повтаряш мнението на колегата, без да го обмислиш едвали ми помагаш, нали ?
angelfilev - специалист
stivemaster написа:
Колега излишен спор водим , в MACH3 има предвидено такова дублиране (подчиняване) и нищо не се усложнява, дори не виждаш дублиращата ос на екрана, не знаеш че при хом се нулира изпреварването от неволно изпусната стъпка и т.н. Така че да повтаряш мнението на колегата, без да го обмислиш едвали ми помагаш, нали ?
Не споря, само изразих мнение и то остава непроменено. Съжалявам не мога да ти помогна.
angelfilev - специалист
stivemaster написа:
Колега излишен спор водим , в MACH3 има предвидено такова дублиране (подчиняване) и нищо не се усложнява, дори не виждаш дублиращата ос на екрана, не знаеш че при хом се нулира изпреварването от неволно изпусната стъпка и т.н. Така че да повтаряш мнението на колегата, без да го обмислиш едвали ми помагаш, нали ?
Заинтригувах се от въпроса ти, прочетох малко и виждам, че имаш известно основание. По този начин не се избягва евентуално пропускане на стъпки и заклинване на портала, но в позиция Home се нулира грешката. Нужни са два отделни датчика.

В инструкцията за Mach3 е написано ясно:

5.6.4 Конфигурирование вторичных (подчиненных) осей
Большие станки, такие как портальные трассировщики или фрезерные станки, часто требуют два
привода, по одному на каждую сторону портала. Если нарушится их согласованность в шагах, то
портал будет клинить, и поперечные оси станка не будут перпендикулярны длинным осям, как это
должно быть.
Вы можете использовать диалог Конфигурации>Дополнительные оси (Config>Slaving),
показанный на рисунке 5-25, для того, чтобы настроить Mach3 таким образом, чтобы один привод
(скажем оси Х) был главным приводом и мог подчинить себе другой (возможно, привод оси С,
настроенной, как линейная, а не как роторная). При нормальном использовании, одинаковое число
шаговых импульсов будет отправлено главной и подчиненной осям со скоростью и ускорением,
определенными для более «медленной» из двух осей.
Когда ведется операция калибровки, они будут двигаться вместе, пока не будет зафиксирован
переключатель База одной из них. Этот привод отъедет от переключателя как обычно, другая - же ось продолжит движение, пока не достигнет своего переключателя. Таким образом, пара осей будет завязана на положениях переключателей Баз, и любое возникающее где-то заклинивание будет устранено.



В таблицата Slave Axis Selection трябва да посочиш главната и подчинената ос, например А.

Дали това е достатъчно ще разбереш като си прочетеш инструкцията, нещо което може би си пропуснал.
alien - специалист
а на мен ми се струва че той е прочел най много по въпроса от всички останали дето дават акъли без да знаят какво и що :-D и в движение се освяткват аджеба за какво става въпрос :-D

аз пък съм твърдо за механичната връзка между двата края на портала, има различни методи и не са чак толкова сложни на фона на всичко останало, при моя опит - струва си...

не че не може и така, но подчинените оси са предвидени за по нестандартни машини или детайли, а не за икономии в конструкцията

https://www.youtube.com/watch?v=vw4Kiem ... page#t=317
https://www.youtube.com/watch?v=wkk4zv96Dvo
stivemaster - майстор
Аз трябваше да уточня защо съм избрал тази схема на задвижване, но мислех че това не е съществено .След като обаче хабим време да ме навивате, че с ос и пиньони от двете страни и един мотор е по добре ,ще ви кажа че още по добре е едностранно конзолно като пантограф, но до определена ширина.Всички големи производители имат и такава схема Микростеп,Койке,Есаб и т.н.
Машината, освен плазмена ще има и газопламъчна горелка, която може да реже до 300мм. Та по дебели от 10мм листи имате представа колко тежат, съображението на колегата е че ще удрят направляващите с мотокара докато товарят. Затова те трябва да са по ниски от масата , което усложнява схемата с един мотор и ос и я забравяме.
Лошото на упътването на руски е, че не включва всички необходими настройки .Например, ето видеоупътване на което трябва да забележите, че това което е най ценно в случая, се съдържа в един плъгин,който обаче никак не ми е ясен какъв е (без плъгин кой генерира стъпки за компенсация ,кой оправя грешката ако не достигна хом датчика с дублиращата ос или го достигна първи него ?).
Тоя грозен гей, можеше вместо скапаната си мутра, да смима от по близо екрана ,но .....
С други думи общите приказки не са достатъчни ,трябват ми детайли.
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 103

Тема "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: