• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
lubomirlz - специалист
На една електричка батериите й тежат предостатъчно, за да се товари и с тухли. За мен най-разумното решение е, нафтова печка, малък двигател с вътрешно горене който едновременно да зарежда и батериите и електромотор с водно охлаждане.
bulhomes2 - майстор
Може и газова или метанова. Като ще е евтино - да избираме най евтиното.
colyo - специалист
Една идея от братската руска страна-8кВт генератор в багажника:)))харчел 2 л/ч гледах клипче и работи системата.
Заръбахте се за отоплението ,а никой не попита как ще спира това чудо без серво:))
Изчетох целия раздел и реших да споделя малко "челен" опит. Преди 10г с един приятел произвеждахме вело и елеткро рикши. Един ден при нас дойде човечец с повече от скромни финансови възможности (инвалид) и помоли да му преоборудваме Трабанта (пикап) на ток. Донесе ни правотоков четков елдвигател от хидравлика на фадрома 4,7 кВт , 8 стари акумулатора (със шунтирани клетки)-даващи общо 48 волта и един реостат. Махнахме двигателя и направихме стойка за елдвигателя. Направихме "леген" за 8-те акумулатора и го оборудвахме за работа с електричество.
Получи се нелош електромобил:
-максимална скорост 60км/ч
-максимален пробег 80км
До преди няколко години го засичах все още да се движи из Поморие ,дано да е жив и здрав човечеца , беше много доволен.
Та идеята ми е : оправдано ли е да се влагат луди пари , при условие, че гоним икономия. В този ред на мисли от известно време ми се върти идеята да направя Пунтото на жена ми на ток, но без да махам бензиновия двигател. Да се получи един вид хибрид. Все още не мога да реша къде да зацепя елдвигателя, за да не си пречат с бензиновия и при нужда да се кара на бензин.
Като специалисти хора се надявам да ми дадете изпълнима идея . Благодаря предварително:)))
Тани - модератор
Ако си чел темата ,щеше да знаеш , че серво в случая не е необходимо , защото при спиране двигателя се ползва да зарежда акумулатора и се явява един вид ретардер.
colyo - специалист
Не искам да се заяждам , но понеже съм минал по тоя път ще споделя: ако обърнеш поляритета на двигателя, акумулатора "гърми" (сещай се какво би станало ако тръгнеш да го зареждаш със 100-200 А)за там си трябват супер кондензатори от около 5000$ пакета. Голямо чепкане беше да приспособим вакуумпомпа от дизел, но стана . Като ексра и монтирахме моторче и се включваше още с първите милиметри ход на педала на спирачката. Иначе продават и готови специално за електромобили , но 130 паунда ми се видяха множко.
2v6 - майстор
lubomirlz написа:
На една електричка батериите й тежат предостатъчно, за да се товари и с тухли. За мен най-разумното решение е, нафтова печка, малък двигател с вътрешно горене който едновременно да зарежда и батериите и електромотор с водно охлаждане.
Някои сметки относно енергията:
АКУМУЛАТОР 12V 100 (Ah) ISKRA
25 kg
C5 80 Ah
I, C5 16 A
P, c5 192 W
E, c5 960 kWh

Тухли:
1 (kJ/kg K)
m 25 kg
dT 300
E 7500 kJ
2083 kWh

Значи 25 кг тухли могат да дадат двойно повече топлина отколкото акумулатор 100 Ah, 12V, 25 kg.

А ти би ли сметнал колко ще тежат "нафтова печка, малък двигател с вътрешно горене" :?:
colyo написа:
...
Заръбахте се за отоплението ,а никой не попита как ще спира това чудо без серво
...
Мойта кола е без серво на спирачките и си спира безпроблемно повече от 40 години :)
sstefanov - майстор
И двете сметки не са ти верни!

1.Акумулаторът дава 960 ватчаса. (12V*80Ah)

2. Тухлите при 300 градуса прегряване ли ги смяташ? Ти изкара 2 мегаватчаса енергия акумулирана в 25 кг тухли!
Даже и водата (която има най-голям коефициент на загряване) при 300 градуса нагряване (да приемем че е възможно) при 25 кг ще даде:
4400 J/kg.C * 25 kg * 300 C= 33 MJ
1 ватчас е 3600*1=3600J
Изчислено във kWh се получава
33000000/(3600 * 1000) = 9.17 kWh

Пак е 10 пъти повече от акумулатора, де.

А сервото на спирачките се използва, за да се върне част от енергията като електричество. Никой не е казал че колата няма да спре без серво. Просто КПД-то ще е по-ниско.
turin - помощник
Бъркате "серво" със "зарядно спиране" (или "регенерация", "рекуперация").

Серво-усилването на спирачките се прави с вакуум-моторчета, като за централното заключване. За да има вакуум и да не се налага или 1) натискане на педала без никакво серво или 2) преустрояване на конструкцията и на спирачките, което е излишно усложняване.

Зарядното спиране, от друга страна, служи за връщане на част от изразходваната енергия в батериите при
1) намаляване за спиране (пълно спиране не може, защото товарът намалява с оборотите)
2) намаляване на скоростта при спускане по наклон

За да стане това, трябва контролерът да може да използва двигателя в режим на генератор. Как точно меганически ще се реши въпросът – има основно два вида:
1) при отпускане на педала на газта се включва регенерацията, а педалът на спирачката е само за механичната спирачка – при този вариант поддържането на скорост и карането изцяло по инерция (примерно при дълъг, но слаб наклон, който няма да издържи регеерация, но може да се движи колата изцяло по инерция) е трудно и на някои хора неудобно, трябва свикване. Разказвали са ми, че май Тесла-та е така, но може да бъркам
2) при отпускане на педала на газта колата се движи по инерция, а отделно педалът на спирачката има малък свободен ход преди да се задейства механичната спирачка, при който ход се включва регенерацията – и така може да се кара само със зарядно спиране, без да се ползва механичното и в същото време може без да се пипат педалите колата да си върви по инерция.
dj_marti79 - специалист
:lol: Това с акумулиращите тухли беше шега но не и с акумулирането на топлина. Но нека да не са тухли а алуминиево блокче или количество вода. Пробега е малък и както каза колегата - подгряване на купето и малко акумулирана топлинка ще стигнат за час-два. Много се разглезихте с това серво и бързо забравихте как беше на москвича, ладата, варбурга, шкодата и др. Той пък електромобила като вземе да се залети с бясните 60km/h как ли ще го спрем? Хайде първо да го задвижим. Някой да има предложение за по-евтини акумулатори?
colyo - специалист
Ще споделя една хитринка, която четох по руските форуми. Китайците дават отстъпки за големи количества. Онези се договарят за 1000 бр. примерно и плащането да става при пристигането на всяка партида. Естествено първата партида е 10 или 20, колкото са нужни и останалите просто не се поръчват. Дали все още върви номера не мога да кажа, но няколко човека твърдяха, че са купували така. Иначе тяговите са на цената на стартовите. Имам приятел в Монбат, който ми сподели, че панцерните на практика не изкарват много повече от обикновените, въпреки двойната цена. Виждал съм и цигания със събиране на стари акумулатори, рязане на капаците и снаждане само на читави клетки. За човек без работа е супер вариант. И последно относно сервото, разбира се, че спира и без усилвател, но при условие, че има таков дзвер дето помага много, защо да не го ползваме.
P.S. - За тези, които не искат да се мъчат има и друга алтернатива: REVA на старо от англия излиза 2-3000 паунда. Моя приятел си докара една и за градско е супер. :supz:
http://www.ebay.co.uk/sch/Cars-Motorcyc ... 86.c0.m282

П.П2 - И на това съм се качвал. По тарикатско е ,но си има цена.
http://www.gemcar.com/build/
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: