• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
shotik - майстор
На пролет ще подновя пътеките около къщата ,купил съм плочките ,сега и цяла зима ще правя подготовка и като се сетих за един електромотор от перална ,намислих да си направя електрическа трамбовка .Електромотора е 0.120 кВ,220 В,1420 об/мин.вала е излязъл и от двете страни и може да се закачат ексцентрични тежести,към 5-8 кг тегло,монофазен.При 10 мин работа ,почти не се загря.Интересното е ,че ротора е на винтови шлици и се измества аксиално,вероятно при изключване на тока се премества и спира по-бързо,като опира в корпуса.
Но тук вече питам - тези обороти дали са добри за вибрациите,1420 в минута за самоделна трамбовка и за лично ползване добри ли са ? Дали на неговата ос или на друга да са ексцентричните тежести и какво тегло да са ?
Търсих схеми ,но не открих,ако някой знае ,нека покаже.

Като идея мисля да го направя паралелепипед от винкели, в който да закрепя електромотора,а от долу да има плоча от ламарина,леко огъната от две страни /като скейтборд/,вероятно ще е от 30 х 30 до 40 х 40 см.Дръжки от тръби или дървесина,които да са захванати в края ,но подвижни ,за да се избягват вибрациите към ръцете.
Чакам още предложения !

Междувременно намерих клипове ,ето ги http://www.youtube.com/watch?v=iSvImTD1CGg

http://www.youtube.com/watch?v=-V-5icEby-g
shotik - майстор
Днес за час време ,докато почивам ,премерих електромотора и се оказа ,че тежи цели 14 кг,направих от шина две две ексцентрични тежести,но не съм ги изпробвал,защото нямаха стабилно закрепване.Електромотора след 20 мин работа на празен ход позагря ,което ми подсказа ,че ще трябва да има охлаждане и то принудително,което ще осъществя с допълнителен вентилатор,тежи 1 кг..Намерих и "стоп-бутон"който при завъртане на дръжката се изважда и включва веригата и лесно може да се натисне с ръка,крак,глава и др. и да прекъсне захранването,има го на много табла,кранове и др.машини.Като прибавя ламарината и някои други неща ,вероятно теглото да стане към 22-25 кг.,което предполагам да е добро спрямо мощността и тегло.

Имам въпрос по електрическата част-на схема е дадено,кондензатора да е 12 микрофарада,аз имам и съм свързал кондензатор 10 микрофарада. Дали ще е подходящ за целта или ще трябва да свързвам други или да търся предписания.Имам още един като този,да ги свържа ли последователно или паралелно ,за да мога да ползвам електромотора ?
ivanovbg - майстор
Не ти знам тежестите какви са но внимавай с колко грама е дисбаланса. Почни с 20-40 грама че се сещаш че с толкова се балансират гумите на колата. Оборотите ти отговарят на кола движеща се с 170км/час.

И с 10 ще стане, може малко по бавно да развърта, но не ми се вярва да изгори.
ESPACE - майстор
Оборотите може и да са като при кола със 170, ама радиуса на дисбаланса не е същия като при джанта.Нали се сещаш че едно е дисбаланс от 10грама на 5 см от оста, съвсем друго на 25см.
shotik - майстор
Тежестите са от шина 70 Х 30 Х 2мм ,утре ще ги премеря,нямам точен кантар ,но двете едва ли са повече от 100 грама.На клипа ,в който рекламират мотора ,който е с 0.2кВ,тежестите са доста по - големи и е с 3000 об/мин..Каквото и да стане ,то за друго не съм го предвидил този електромотор,та дори и да гръмне,ще иде при Надин,а ако издържи ,ще се ползва нататък като трамбовка или нещо друго.

Все още чакам мнение за кондензатора.
ivanovbg - майстор
Задължително яки кожуси - мотора и да отиде до Надин не е страшно, но да те прати в болница или ... не е добре. Та поне 2мм дебели ги направи.

За кондензатора ти казах - ще стане.
shotik - майстор
http://www.youtube.com/watch?v=x_lDlHHE2bk - за този електромотор бяха техн. данни,само 5 кг .


ivanovbg,не бях възприел написаното ,че е за кондензатора,защото прочетох само число.

Мисля целия електромотор да е закрит с ламаринен кожух,на който да монтирам вентилатор за охлаждане и да е като предпазител от прах и др. за електромотора,така и за предпазител за тежестите.
ivanovbg - майстор
Не е въпроса колко тежат тежестите, а дисбаланса колко е. По добре почни с по малък дисбаланс. А и тези мотори са с плътни чугунени капаци за лагерите, а твоя не знам как е.
shotik - майстор
Утре ще го снимам,капаците са алуминиеви.
angelfilev - специалист
shotik написа:
Тежестите са от шина 70 Х 30 Х 2мм ,утре ще ги премеря,нямам точен кантар ,но двете едва ли са повече от 100 грама.На клипа ,в който рекламират мотора ,който е с 0.2кВ,тежестите са доста по - големи и е с 3000 об/мин..Каквото и да стане ,то за друго не съм го предвидил този електромотор,та дори и да гръмне,ще иде при Надин,а ако издържи ,ще се ползва нататък като трамбовка или нещо друго.

Все още чакам мнение за кондензатора.
От всяка страна се слагат по 2 тежести, които могат да се изместват една спрямо друга. Така се регулира дебаланса от нула, до макс.
Гледай да направиш конструкцията по-лека, защото вибрациите се създават от дебаланса, а масата на конструкцията е против тях.
  • 1
  • 2

Тема "Електрическа трамбовка-въпроси за направата ." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: