Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
BAlexandrov - специалист
Айде като сме почнали кажи как да разглобя щорите - Външни пластмасови ролетни щори.
Искам да подменя въжето, с което се дърпат.
От вътрешна страна е ясно вече, но отвън ролката е заедно с вала и не виждам как на място може да се свали едното въже и закачи другото - трябва да се свали. Как обаче да сваля вала без много разглобяване не успях да разбера. Отворих кутията и имам достъп до него, но на никъде не излиза :?
velsi - Почетен майстор
Показваш се навън (дано не си много нависоко) и гледаш къде по кутията на щората има винтчета. Развиваш ги всичките и после равномерно издърпваш кутията. Тя е П-образна, от три части и излиза цялата. Внимавай, защото лесно се разпада. В долния край на щората, която ще сваляш има един или два стопера. Развиваш ги, вдигаш щората догоре, така че да превърти (преди стоперите пречеха). В зависимост какъв модел ти е щората може да има прорез за изваждане на ролката нагоре, а може и да няма. Ако няма значи трябва да напънеш страничната конзола към стената за да извадиш оста с ролката. След като успееш внимавай, защото ламелите се изхлузват. Сменяш въжето и по обратния ред сглобяваш. Малко ще те озори докато схванеш логиката на навиване на въжето, но ще се справиш. Трябва известно количество въже да е навито на ролката и при дърпане да се развива, за да може да вдига щората нагоре. Ако възникнат някакви трудности - насреща сме.
BAlexandrov - специалист
Да, отвън е на терасата са едните, така че е удобно. Отворих кутията и мъчих лоста нагоре, надолу, наляво - надясно... не мърда особено и затова мислех, че има някакво заключване.
Така с напъване настрани... да не вземе да се счупи страницата :? Ясно ли е, че има къде да се напъне - първоначално пак така ли се сглобява?
Утре ще ходя да чистя пак и ще го мъча...
pavkatay - майстор
има предвиден луфт на вала, който е обран като е изтеглена ролката към конзолата и е застопорена -най-вероятно с рапид. в темата за ВРЩ писах, че материята е по-сложна, защото има няколко системи за щори на различни производители- теолино пласт, чукурови.....и те са различни, но понякога се правят комбинации помежду им като се използват някои по-добри решения на друга система. правят се щори с пвц или алуминиеви водачи в зависимост от целта. честно казано в дограмите плувам по- в свои води, но ако дадеш някаква снимка със сигурност ще ти свърша работа и тук. а колегата cakev79 за 9 години сигурно е мнооого в час, така, че нека помага и той.
а велси е писал и другия вариант- ако има място за огъване на конзолата настрани-вала е отрязан точно и няма луфт. абе иска си млко сила,но ако са ти поизгорели щорите може да има и жертви
Последна промяна от pavkatay на съб апр 10, 2010 11:40 pm, променено общо 1 път.
velsi - Почетен майстор
Ако няма прорез се вади с напъване на страницата нанякъде. И внимавай, да чупливи са. Изобщо тези щори ги правят сякаш от най-долнопробната пластмаса. Нямам представа дали е сглобена по същия начин, но аз така съм разглобил доста такива щори.
BAlexandrov - специалист
Ами отвън нямам, стана тъмно...
От вътре е така

Прикачен файл

shtori.jpg
shtori.jpg (98.74 KиБ) Видяна 18799 пъти
pavkatay - майстор
като свалиш стоперите- при теб доколкото виждам е с терминал и стоперите са скрити във водача -значи трябва да натиснеш платното по средата за да излезе терминала-най-долната част-изнизваш го навиваш щората да излезе от водачите и я пускаш да се развие извън тях след това изнизваш наи-горната лента и отделяш платното от вала-така по-лесно ще видиш как да извадиш вала
май ми е много бирата :?
BAlexandrov - специалист
pavkatay написа:
значи трябва да натиснеш платното по средата за да излезе терминала
Абе разбрах останалото, но кое е "платното" което да натисна за да излезе терминала. Наистина най-долу е една широка и масивна планка, което явно е терминала.
Идята да извадя елемент е много добра :)

ПП. Наздраве! Днес съм на Коняк :-D
pavkatay - майстор
коняк пиех допреди 2 месеца в студеното време( а не бях пил 12-13 години :) ).
платно се нарича цялата съвкупност от ламели на всяка щора -абе трябва да огънеш терминала така,че единия му край да излезе от водача. тогава го вади него и нищо не те спира да навиеш цялата щора на вала докато излезе от водача. тогава я развиваш и вадиш най-горния елемент. имай предвид, че тези щори ако са на повече от 2-3 години са като жена над 50 г. -остеопорозата и е в кърпа вързана и счупвания винаги са възможни :wink:
ама каквото и да стане снимай- ще е от полза. а понеже темата за външните щори не е лоша, ама лошо потръгна искам да те помоля да промениш заглавието на тази тема
pavkatay - майстор
а при варианта, който описва велси стоперите са навити в терминала или последната ламела(терминала в този случай не е задължителен- то и в другия може да се заобиколи).представляват конуси, които при вдигане на щората опират в долната част на кутията на механизма. прихванати са с болтове през терминала. не са приложими,когато се монтира комарник на щората-това като доп. инфо. :) . може да извадиш платното и ако развиеш винтовете, които крепят водача към дограмата по-лесно е , но после може да се затрудниш при монтажа

Тема "Как да разглобя щората?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: