Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
shotik - майстор
Гледах в учебници, в гугъл,търсих и не намерих това ,което ми трябва .
Какво ми е нужно-постоянно токов електромотор с венец зацепен с верига с друг венец на друга ос искаме да го сменим с подходящ двигател с вътрешно горене,но не можем да измислим ,как да обръща хода ,защото двигателите се въртят само в една посока,докато с електромотора е само обръщане на поляритета.
Търсих схеми с вериги или ремъци ,но не успях да намеря,ако се сетите нещо просто и хитроумно.пишете.
Chefo77 - майстор
Няма ли да стане както при ремъците - като я направиш на осморка?
shotik - майстор
Да доразвия въпроса ,за да съм по-точен-идеята е електрическа триколка да се направи с двигател с вътрешно горене,но няма нито скоростна кутия,нито задна скорост,защото това сега се постига с обръщане на поляритета на напрежението към електромотора.
Не е да бъде по-бърза,а да не е ограничена от капацитета на акумулаторите.

Някой ако има АТВ,може ли да напише как е предаването-като на мотоциклетите ли е със скоростна кутия и от там да е задната скорост или въобще евтините модели имат ли заден ход?
kolev_k - специалист
А мотора какъв е,2 или 4 т.?
velsi - Почетен майстор
shotik написа:
Някой ако има АТВ,може ли да напише как е предаването-като на мотоциклетите ли е със скоростна кутия и от там да е задната скорост или въобще евтините модели имат ли заден ход?
Има си скоростна кутия. Някои са с автоматични, някои с ръчни скорости. Има със заден ход, има и без. И това не зависи от цената.
shotik - майстор
kolev_k написа:
А мотора какъв е,2 или 4 т.?
Вероятно двутактов с центробежен съединител .
Kumay - майстор
Погледни схемата на тази машина!
В нормално положение върти на дясно. При изтегляне на патронника зацепва другото колело и завърта на ляво!
Дано принципът на работа ти е от полза и измислиш предавките!
colyo - специалист
MZ-и и SIMSON-и с по-голямо предварение палеха и назад. Наскоро гледах една украинска схема.....зазка 968 с двигател и скоростна кутия на Сузуки Хаябуса.....тъй като мотоциклетите нямат задна му бяха приспособили един стартер от Лада специално за заден ход. Демек предния ход е с ДВГ, а задния с електродвигател. Надявам се, че си ме разбрал. Иначе без редуктор и съединител не се сещам как може да стане.
kolev_k - специалист
shotik написа:
kolev_k написа:
А мотора какъв е,2 или 4 т.?
Вероятно двутактов с центробежен съединител .
Ako e 2т.той може да върти и в двете посоки,зависи накъде го завъртиш при палене,но трябва да измислиш как предварението да може да се измества в - или в+.Неудобството е че ще се гаси при смяна на посоката.Ако съединителя не го бърка посоката...Стартера ако е със самоизхвърлящ се бендикс няма да стане.
todortv - майстор
colyo написа:
MZ-и и SIMSON-и с по-голямо предварение палеха и назад. .....
+1
Триколките Ява Велорекс(Калинка) имаха задна на този принцип.
Гасиш, завърташ плочката с чукчето и палиш ...
Мисля, че с електроника може да се постигне дефазиране момента. на запалване.

Тема "Обръщане обороти-как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: