• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
съб мар 07, 2020 10:28 ambatrado написа:
пет мар 06, 2020 12:22 amSTEPER написа:
Привет STEPER,
това с маслото не ми се струва много добре. Ако се стигне до такава ситуация трябва се търси къде е проблемът: запушена или надрана дюза, кофти тефлонова тръба, проблем с вентилатора на охладителя, лошо нагряване на дюзата, проблем с калибрирането на екструдера.
Здравей batrado,
Далаверата тук е по възможност да не се стига до такава ситуация.
Аз определено ще ползвам този метод,тъй като нищо не пречи,но когато мина на директ драйв екструдер.
Сега при боудена, омасляващият филтъра ще трябва да се сложи преди подаващото устройство което много,много не ми се нрави.
Преди време печатех един детайл,сравнително голям за водометен двигател на една RC лодка.Времето за печат
определено от слайсера беше към 9 часа и нещо. Бяха изминали някъде към 8 часа когато подаващото устойство започна
от време на време да причуква. Аз знаех какво ще последва и докато определено съжалявах за изгубеното време,чукането стана
постоянно и аз прекъснах печата.
Причината - запушена дюза вероятно от нагар тъй като принтера разполагаше с филтър за почистване на филамента.
Не казвам,че това е някаква панацея и,че ще реши проблемите,но все пак е нещо и както се казва - надеждата умира последна.
Поздрави
STEPER - специалист
съб мар 07, 2020 10:32 ambatrado написа:

Привет STEPER,
за тези стоманените дюзи нямаше много добри отзиви. Copper plated варианта беше по-добра алтернатива. А можеби едни от най-добрите, това са рубините дюзи, примерно такава:
https://www.aliexpress.com/item/4000011 ... web201603_

Но цената им е доста висока дори и за китайският вариант.
batrado,
Не са ми харесвали и не ми харесват такива дюзи заради формата да не говоря за цената специално на тези.
При мен математиката с 3Д принтерите и принтирането е само на изваждане :-D
Освен че това са дюзи дуракоустойчиви с тях не може да слезнеш под слой 0.1 за някои дребни детайли- бавно печатещи се и с повече подробности.
За мен една от причините е топлинното излъчване от HotEnd-а и най вече от самата дюза която е много близо до модела.Все пак 250 градуса си е топлина.
Обдухването на детайла е единият начин да се справим с тази топлина, но пък то не може да бъде толкова прецизно и ефективно както ни се иска.
Ниското разположение на вентилаторите засмукват въздух вече темпериран от леглото.
Може би на този етап оптимален вариант мисля,че може да се постигне с тези нови дюзи - с остра и по-дълга насадка с което се отдалечава самата дюза
и обдухването става по ефективно.Не знам.Не съм ползва такива но вече съм поръчал два броя /0.4 и 0.5/за тестове.
А кога ще пристигнат господ знае :lol: :?
Поздрави

Прикачен файл

4.jpg
4.jpg (43.95 KиБ) Видяна 253 пъти

Прикачен файл

3.jpg
3.jpg (24.57 KиБ) Видяна 253 пъти

Прикачен файл

2.jpg
2.jpg (23.79 KиБ) Видяна 253 пъти

Прикачен файл

1.jpg
1.jpg (18.52 KиБ) Видяна 253 пъти
batrado - напреднал
Привет STEPER,
тези последните комбинирани дюзи и аз ги бях загледал. Но се сещам за един потенциален проблем. Това е протичане на дюзата особенно с този фин накрайник, който трябва да се навие. И тука може би трябва да се сложи някакво уплътнение. Аз ползвам малко тефлонова лента върху резбата.
Относно нагряването на печатаният слой аз преди ползвах подобни памучни парчета с полиамидно тиксо (каптон) https://www.aliexpress.com/item/3295245 ... web201603_. С тях и още тиксо каптон опаковах нагряващият блок с дюзата. Сега използвам силиконов калъф.
Що се отнася до обдухването, доста си поиграх докато докарам що годе читаво обдухване. Не исках струята въздух да пада директно върху дюзата, за да не я охлажда, а почти в края там където се топи филамента.
Прикачен файл:
heater.png
STEPER - специалист
Здравей batrado
Аз съм противник на използването на тефлон специално за дюзата.
Полираното чело на гърлото и дюзата и добро притягане не позволява никакво
изтичане на филамент. В моята практика никога не съм имал някакъв страничен теч.
Залагам на тези нови дюзи особено за печат на малки модели с голяма разрешаваща
способност.Но какъв ще е резултата времето ще покаже.
Поздрави
STEPER - специалист
Проект VORON
Здравейте,
Завърших окабеляването и по-голяма част от настройките.
По време на тестовете ще бъде с това легло за да няма изненади
а след това ще си получи своето алуминиевото легло с 220 волтов нагревател и PEI
Управляващ софтуер Klipper в сборка с OctoPrint
Всичко това отне много време но съм доволен от получения резултат.
Няколко първоначални снимки

Прикачен файл

2020_03_10_IMG_0414.JPG

Прикачен файл

2020_03_10_IMG_0412.JPG

Прикачен файл

2020_03_10_IMG_0411.JPG

Прикачен файл

2020_03_10_IMG_0410.JPG

Прикачен файл

2020_03_10_IMG_0405.JPG
batrado - напреднал
Привет STEPER,
поздравления за чудесният принтер, който си сглобил, както и за приносът ти в развитието на темата.
Относно нагревателя на леглото, какво мислиш за използване такъв но на 24v вместо на 220v? В момента съм със силиконов нагревател 200х200мм 200W на 24V от 20 до 100 градуса 230х230х8 мм алуминий се загравява за под 10 мин. Следващото легло, което съм си хресал е 320х320х8мм с 300х300мм силиконов нагревател на 24v 200W или 500W.
Поздрави
STEPER - специалист
batrado
Благодаря ти за поздравленията.Хубавото си е хубаво :wink:
Доколкото знам в България никой не е сглобявал такъв принтер а и аз не съм срещал
нещо по-добро което може човек в къщи сам да направи.
Относно леглото и нагревателя.
Дълго мислих по тоизи въпрос и определено съм съгласен с теб. Но все пак
имам едно НО.
Първо аз не разполагам със захранване от 24 волта с
необходимата мощност за тази цел и второ бих искал да намаля енергетичните
потребности на принтера.Така с нагревател на 220 волта, останалите потребности
от мощности няма да са големи. По този начин ще се намали и топлината която се
генерира от него тъй като всичко в него е така замислено,че да може да работи 360 дни
по 24 часа. Аз успях вече да го настроя и скоро ще се опитам да направя и тестов печат.
Но от сега мога да кажа,че принтера работи много тихо и плавно и е едно удоволствие да го гледаш.
В някой момент на форс мажор :-D моторите по Z са малко шумни - все пак са 4 броя- но
така ще е докато сменя драйверите с тези на Тринамик :) :)
Поздрави
STEPER - специалист
Здраевй batrado,
В един от последните си постове беше писал "Ето и един печат на плъх, който е без подръжка и с 0% запълване,
като самите стени са с по 4 слоя от 0.5мм, т.е. към 2 мм дебелина".
Можеш ли да споделиш някакви подробности за това как е направено?
Питам защото и аз един път се опитах да направя нещо подобно като отпечата една статуя без запълване и не
толкова за икономия на материала, колкото до намаляване времето на печат.
Тогава и аз реших,че около 2 мм.дебелина на стената ще ми е достатъчна
но слоевете бяха не по 0.5 а по 0.2 за по голяма резолюция тъй като статуята имаше доста голяма детайлизация.
Всичко започна добре но на някои места при наличие на гънки по статуята се получиха дупки,на други места личеше,че
дебелината на стената се получаваше по тънка от тези заложени 2 мм. и като резултата не се получи това което трябваше
Тогава реших,че липста на запълване е причината тъй като навярно то служеше като подържащ материал на някои места.
Разбира се не съм се отказал от тази идея и някой ден пак ще го направя. :)
Поздрави
batrado - напреднал
Привет STEPER,
този печат с 0% запълване го направих защото самият 3D модел го позволяваше. Със запълване изглеждаше по-лошо защото материалът, който ползвах е полу прозрачен и си личаха стените от поддръжката. При S3D-то, като слайсер има подсказване къде ще се печата във въздуха. На снимката се виждат словете в жълто:
Прикачен файл:
Bridge.png

Но има и начини, които могат да помогнат за евентуално избягване на получили се празнини във външните слоеве. Единият, който съм ползвал е увеличаване Extrusion width в слайсера. Ако не се гони някаква точност и прецизност върши работа. Бях печатал един лампион с дюза 0.4 и extrusion width някъде 0.8 или 0.9 в режим "ваза". Материалът беше полу прозрачно оранжево PETG. Получи се многo добре здраво и с приятен ефект.
Прикачен файл:
2019-06-09 12.13.38.jpg
Прикачен файл:
2019-06-09 20.38.56.jpg


Може също така да се увеличи и броят на външните слоеве. Аз когато ще правя резба в детайла слагам поне по 5-6 външни слоя.
Като цяло много зависи от самият детайл дали ще позволи подобен печат.
Спомена в един от предишните постове, че не работиш с програми за 3Д моделиране. https://www.tinkercad.com/ е една чудесна безплатна онлайн платформа за създаване на 3Д модели и експорт в .stl формат. Работи се с кубчета и други тела, които си ги редиш, свързваш, подравняваш, дупчиш и т.н. При наличие на 3Д принтер създаването на различни моделчета е невероятно удобство. С тинкеркад-а съм си правил най-различни преходници, държачи и разни шаблони. В нета има много уроци и сравнително бързо се научаваш да работиш с програмата.
STEPER - специалист
Здравей batrado,
Наистина лампиона е много ефектен и ми харесва.Ако не е тайна откъде се снабдяваш с филамент и какъв ползваш?
Колко голяма е печатната площ на принтера при теб ?
Колкото до Tinkercad, аз отдавна имам акаунт там но все не ми остава време пък и годините ми не са тези когато можеш
бързо да усвояваш материала.
Voron-а вече печати. При него всички настройки се получиха автоматично.За екструдер съм използвал модела
на Mobius 3 /на 24 страница имам снимки на него/ и бях изненадан като видях, че абсолютно всичко за него е заложено в firmware-то.
За мен остана само теста с хартията но и там всичко мина на автомат.Написваш си командата,регулираш леглото по хартията и
като потвърдиш главата отива само в другия ъгъл на леглото са да направиш същото.И така за всеки от 4-те ъгъла.
Получените резултати се ползват от Z оста / която е на 4 двигателя / за да се нивелира така,че главата да бъде на еднакво растояние по
цялата площ на леглото. Е разбира се принтера си има и AutoLevel но го оставих да го тествам по-натам.
Така бързо,бързо,без много да му мисля заложих две шахматни фигури за печат със слой 0.2.
Използвах две фигури за да мога да тествам и опцията за смяна на филамента която също е автоматична.
Слой 0.2 е груб за тях но исках резултата да видя по-бързо.
Със същите фигури бях направил комплект фигури за шах но със слой 0.1 и станаха фантастични.Времето за печат на една беше 3 часа.
Единственият проблем за който трябва да помисля сега са вентилаторите.Много ефективни но и много шумни. Всички са от нискобюдежетната
сфера и некачествени. :x
Поздрави
Последна промяна от STEPER на пон мар 16, 2020 6:51 am, променено общо 2 пъти.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: